20 257 lukukertaa ·
22 vastausta
20k lukukertaa
22 vastausta
Mikä on STO rappaus?
Voin näyttää kuvilla, miten teimme. Kupa tuli valmiina ulkolaastilla. Sitten rakennetaan rimoitus, ja siihen kiinnitetään ruuvaamalla BluClad (aiemmin nimeltään Masterfacade). Levyn ja kipsin väliin on jätettävä ilmarako.
Lähetän sinulle sähköpostitse kuvauksen siitä, miten BluCladia rapataan.


Emme ole vielä rapanneet. Syynä tähän on se, että olemme kehittämässä uutta menetelmää, rapan sijaan, mutta joka kuitenkin näyttää rappaukselta näille levyille, ja on yksinkertaisempi ja halvempaa.
Lähetän sinulle sähköpostitse kuvauksen siitä, miten BluCladia rapataan.


Emme ole vielä rapanneet. Syynä tähän on se, että olemme kehittämässä uutta menetelmää, rapan sijaan, mutta joka kuitenkin näyttää rappaukselta näille levyille, ja on yksinkertaisempi ja halvempaa.
Hei Kent,Snickarboden sanoi:
Kaksi lähettämääni sähköpostia sinulle epäonnistui toimituksessa.
Postilaatikkosi on täynnä.
Jotta halukkaat voivat ladata tiedot, olen laittanut ne tänne:
Riippumaton sertifiointiorganisaatio Englannissa Euroopan rakentamiselle:
http://www.brecertification.co.uk/pdf/Cert_57_(Nov_99).pdf
Ljunbergin julkisivuesite:
[urlhttp://www.ljungberg.se/webb/Fotogalleri.nsf/LookupFiles/fasad_lu/$file/fasad_lu.pdf[/url]
HUOM: tämä levy tunnetaan nykyään nimellä BluClad:
http://www.ljungberg.se/webb/Fotogalleri.nsf/LookupFiles/masterf/$file/masterf.pdf
Olet väärässä. Olen kohdannut menetelmän aiemmin ja lukenut siitä, mutta siitä on jonkin aikaa ja se ei koskaan erityisesti kiinnostanut minua, koska en mielestäni pitänyt sitä hyvänä menetelmänä puutalolle, joka kuitenkin elää jäykän kuoren alla.Sweli sanoi:Se, että tiedän ettet ole lukenut, näen kommenteistasi, esimerkiksi kun sanot "tiumma sivor som enda underlag", aiemmassa kommentissa sanot "mutta se vaatii tietysti liikkumissaumoja", mikä on täysin väärin.
Ensinnäkin EI PIDÄ käyttää näitä levyjä ainoana pohjana. Valmistaja sanoo sen selvästi kuvauksessaan. Kuten voit lukea viesteistäni, se on SAUMATON rakenne.
Nyt olen selaillut materiaalia uudelleen ja en ole edelleenkään vakuuttunut. Ymmärtääkseni liikkumissauma pitäisi olla korkeintaan 6 m välein, mutta ei rappauksessa, mikä tuntuu oudolta. Olisi mielenkiintoista nähdä esimerkki pohjoismaisessa ilmastossa, joka on ollut käytössä kymmenen vuotta.
(Ilkka ei jaksa lukea kaikkea yksityiskohtaisesti, joten voin olla jäänyt huomaamatta jotain, mutta selitä sen sijaan, että vastustat väittämällä, että ei ole perehtynyt, juuri sen takiahan meillä on foorumi!!)
Ilman että olisi millään tavalla asiantuntija, niin jonkin tylsän mtrl:n pitäisi liikkua yhtä paljon kuin alusta, johon se on kiinnitetty, eli levyt pitäisi liikkua keskenään suhteessa toisiinsa. Muuten kiinnitykset murtuvat/irtoavat, vertaa alutakeen, joka on naulattu puualustalle, jonkin ajan kuluttua reiät ovat paljon suurempia pellissä liikkeiden vuoksi. (OK, hieman ääriesimerkki, mutta kuitenkin...)
Mutta emmekö ole hieman aiheesta poissa nyt?
Mutta emmekö ole hieman aiheesta poissa nyt?
Joo, juuri siitä puhun ja silloin rasitukset ohuille rappauksille saumojen välissä levyjen välillä tulevat olemaan valtavat, jos yrität kapseloida puutalon. Erityisesti jos "sementtipohjainen rappaus yhdistyy sementtipohjaiseen levyyn" kuten Sweli kirjoittaa. Silloin rappaus sauman yläpuolella levyjen välillä ottaa koko kuorman, kun puulattia kiristyy. Jossain täytyy voida liikkua! Ehkä levyn kiinnikkeet ovat niin pehmeitä, että ne ottavat liikkeet...?MrMagic sanoi:Ilman että olisin millään tavalla asiantuntija, jonkin äänettömän mtrl:n, riippumatta siitä mikä se on, pitäisi liikkua yhtä paljon kuin alusta johon se on kiinnitetty, eli levyjen pitäisi liikkua keskenään suhteessa toisiinsa. Muussa tapauksessa kiinnitykset särkyvät/irtoavat, vertaa alumiinikate naulattu puualustaan, jonkin ajan kuluttua reiät ovat paljon suurempia pellissä liikkeiden takia. (OK, vähän äärimmäinen vertailu, mutta kuitenkin...)
Mutta emmekö ole nyt vähän OffTopic?
Hankalaa.
Mutta, kuten sanottu, niin "epäilen" menetelmää, mikä ei tarkoita, että olisin vakuuttunut siitä, että se ei toimi tai ETTÄ se toimii. Kun mietin asiaa, epäilen lähes kaikkea taloihin liittyvää. Minusta taitaa tulla vainoharhainen. Apuva!
Samaa mieltä MatildaSofian kanssa, ajattele, kuinka mielenkiintoista voi olla rappaus...aina yhtä hauskaa nähdä, mihin suuntaan keskustelu kehittyy. "Herran (ja foorumin) tiet ovat tutkimattomat", mutta toisaalta saa paljon vinkkejä, joista ei olisi koskaan edes unelmoinut ennen kuin keskustelu alkoi.
En ole vielä täysin selvillä alkuperäisestä kysymyksestä:
Kiitos ja kuulemiin / Kibba
En ole vielä täysin selvillä alkuperäisestä kysymyksestä:
. Mutta ehkä se tulee...?
Kiitos ja kuulemiin / Kibba
Klikkaa tästä vastataksesi