onko kellään piirustusta tai luonnosta itse tehdyistä rakennustelineistä? kaipaan kipeästi vinkkejä!
 
Kuinka korkea sen pitäisi olla?
 
Se on "funkishus" ja räystäs on noin 7 m korkeudella maasta, lisäksi minun täytyy ulottua räystäskouruihin poistaakseni ne...
 
Oi niin korkea.

Eikö olisi parempi, jos vuokraisit oikeat telineet. Tarkoitan turvallisuuden vuoksi :-/
 
Aivan oikein! Vuokraa teline.
Tarkista telineitä myyviltä yrityksiltä.
Heillä voi joskus olla vanhoja telineitä, joita he vuokraavat.
Maksoin 1500:- kahdelta kuukaudelta (Trebex). 9 metriä pitkä ja 8 metriä korkea. On erittäin mukavaa käyttää oikeita kaiteita ja erityisesti, jos voi olla portaita kuten minulla oli. Toivoisin, että olisin vuokrannut enemmän, esimerkiksi koko talon ympäri. Tuloksesta olisi tullut parempi ja se olisi tapahtunut nopeammin. + puoliso ei ehkä olisi ollut vihainen hieman puutteellisesta turvallisuudesta...

/THrax
 
Lift ei ole myöskään väärin. Riippuu kuitenkin mitä aikoo tehdä, tietenkin ;)
 
Olen myös kiinnostunut oma rakennustelineen rakentamisesta, itse tyytyisin kuitenkin 2-3 m korkeaan telineeseen... Onko jollakin kuvaa tai luonnosta?
 
Finansvalpen sanoi:
Onko jollain kuvaa tai luonnosta?
8) Kyllä vain, tässä on liikkuva rakennusteline:

Lettisk_stege.jpg

Stabiilisuudesta ei anneta mitään takuita. ;D
 
Immobil sanoi:
Jajamen, här är en mobil byggnadsställning:
Immobil byggnadsställning menar du väl................ ;D
 
SnickarPelle sanoi:
Immobil byggnadsställning menar du väl................  ;D
...instabil, tarkoitin! >:( ;D
 
Kuten aina, tee se itse jos voit, ja kun kyse on rakennustelineistä, ei ole ongelmaa, jos käyttää vain karkeaa puutavaraa.

Säästät paljon rahaa sillä. Lisäksi puutavarasta on hyötyä, kun olet purkanut telineet.

On piirustus kirjassa Husets ABC. Mutta minun vinkkini on tehdä omasta lähtökohdastasi ja käyttää ylimitoitettua puutavaraa, jotta se on tukeva.

Jos sinulla on sitten ulosvedot kattotuoleista, joihin kiinnittää, se on loistavaa.

Kulku- lautakansia ei tarvitse olla koko talon ympäri. Niitä siirrät helposti sitä mukaan kun työskentelet.

Yritän löytää aikaa mennä ulos ja ottaa kuvia telineestäni tänä iltana, niin saat esimerkin.
 
Ajet 45x95 spiroina. Leikkaat samalla. Puomit samasta. Lattioitat 45x195 plankulla. Viistokolvat 22x95 ! Heikko suunta! sekä kiinnität sen taloon parissa paikassa. Sitten naulaat kaiteet 45x95, korkeus 1,1 m... Itse vuokraisin haki-telineen. Telineen rakentaminen talon ympäri, esim. 6x8 m, antaa telineen, jonka ulkomitta on 8x10 m, mikä tarkoittaa 5 spiraa/lyhyt sivu ja 7 pitkälle sivulle. 7 metriä korkea tarkoittaa kaksinkertaisia palkkeja, antaa 20 m palkki/spira, antaa 40 m/parilla, maksaa noin 400 euroa/spirapari. Plankut 30 m teoreettisesti, mutta 40 todennäköisesti 1000 euroa. Sekä 50 m 22x45, sanotaanko 300 euroa. Tämän naulaaminen vie sanotaan 8-16 tuntia kotinikkarilta.

Hakin vuokraaminen maksaa ehkä 4000 euroa.....

Toisaalta hmm sinun on kuitenkin tarkoitus itse nousta ylös, eikö totta? Muuten eihän saa rakentaa telineitä ilman sertifikaattia...
 
minulla on 6-7 metriä kattooni. Olen rakentanut hirvitornin isompaa mallia, jonka aion siirtää sivusuunnassa ja ankkuroida taloon sekä turvaköyden taloon!
ystävällisin terveisin klättermusen
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.