Onko pakko käyttää Väv remsa, kun aikoo tasoittaa saumakohdat kipsilevyjen välillä? Vai sujuuko yhtä hyvin ilman, siis pelkällä kitillä.

Terveisin Anders
 
käytä remsa! saumat halkeavat muuten paljon helpommin. Ne eivät maksa paljon ja ovat itseliimautuvia, joten se ei vie erityisen paljon aikaa.

Guran1
 
Käytä ehdottomasti remsaa!! Olen kunnostamassa taloa, jossa entinen omistaja on asentanut helvetin paljon seinä-kipsiä ja näkee heti, mihin hän on laittanut remsat ja mihin hän on "unohtanut". Niissä kohdissa, joissa ei ole remsaa, sauma-aine on halkeillut ja se näyttää suoraan sanottuna tosi kamalalta!
/Kristian
 
Hei.
Jos aiot tapetoida ja sinulla ei ole liian suuria alueita, ostaisin husfix. On turhauttavaa, kun kitti kutistuu. Ehkä olen huono kitin levityksessä, mutta ei ole väliä kuinka tarkka olen, aina ilmestyy jokin pieni varjo. Husfix on suhteellisen kallis, mutta täytyy laittaa vain kerran, koska se ei kutistu.
Onhan olemassa hauskempia asioita käyttää aikaa.
 
Pitäisikö käyttää nauhaa silloinkin, kun asentaa korjaus kipsiä? eli kun seinä on jo takana...

Terveisin Anders
 
Käytä remsa.
Se on halpa ja vie 2/100 sekuntia asentaa.
 
Mikä on "husfix"?
 
eräänlainen "universaalimassa". voi käyttää melkein kaikkeen. seinien ja kattojen tasoitukseen, melko suurten reikien täyttämiseen. mielestäni se on yliarvostettu.
 
tavataan usein rakennustarvikeliikkeiden maalien läheltä.
eikö se ole juuri Casco joka tekee sen?
 
e sanoi:
Paperinauhat niiden pitää olla!
Miksi?

Milloin sen pitää olla pahvia ja milloin kuitua?
 
Mikä siinä on vikana, että ruuvataan peltiä kaikkien saumojen ja kulmien taakse? Sehän yleensä riittää.
 
Pitäisikö käyttää kangasnauhaa myös saumakohdissa, jotka eivät ole syvennyksiä? silloinhan kangas tulee päälle ja täytyy tasoittaa sen yli, eikö silloin ole riski, että tulee "kuhmu"?

Terveisin Anders
 
abel48 sanoi:
Pitäisikö myös käyttää kangasnauhaa saumoissa, jotka eivät ole upotettuja? Silloinhan kangas tulee päälle ja täytyy pakkeloida yli, eikö siinä ole riski, että tulee "pullistuma"?

Terveisin Anders
Sinne tulee laittaa metallinauhat taakse. Et saa olla sellaisia saumoja muualla kuin katossa.
 
Johan Gunverth sanoi:
Sinne sinun pitäisi laittaa metallisuikaleita taakse. Sinulla ei saisi olla sellaisia saumoja muualla kuin katossa.

Mitä ovat metallisuikaleet? ???
...en ole koskaan kuullut niistä, onko sinulla linkkiä, joka voisi kuvailla niitä?

(...kyllä, olen kai aloittelija :-[ )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.