Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
DrKassler: Sitten menen byggmaxiin i.p. ja lisään henkilökohtaiseen konkurssiini. :-) /C
Lini: [citat] Ne kipsimuunnelmat, joita olen käsitellyt, eivät ole vastanneet ominaisuuksia, joita etsin. Ne ovat olleet sekä vaikeita levittää että eivät tarpeeksi kestäviä porattaviksi. Mutta ne vaihtoehdot, joita suosittelet, ovat mahdollisesti enemmän sementtimäisiä?
jon_h: ..Mutta tuskin kutsuisin sitä laatoitukseksi puulle. Sinulla on kuitenkin selvästi välissä kerros, joka auttaa liikkeiden hallinnassa. Ja viisi vuotta on lyhyt aika, ei ole harvinaista, että laatat väärissä rakenteissa irtoavat 10-15 vuoden jälkeen. Ei sillä, että ne välttämättä irtoaisivat juuri sinun tapauksessasi, mutta en suosittele tekemään kuten sinä olet tehnyt. On
OlofChrister: Tietääkö kukaan, miten saada "smidesyta" raakaan rautaan. Olen rakentamassa uutta kaidetta/aitaa neliöputkesta ja lattaraudasta ja haluan siihen vanhan tyylin. Luulen, että rautaa pitää kuumentaa ja sivellä raakalaakalla, mutta minulla ei ole poltinlamppua, joten ihmettelen, onko olemassa vaihtoehtoja? Kiitos etukäteen /Christer
ordain: Suorita siirtojen tarkastus vakavan tarkastusyrityksen kanssa. Heidän pitäisi pystyä lausumaan, onko se normaalia vai merkki jostain vakavammasta.
Tezla: [citat] Olin samassa tilanteessa ennen kuin aloitimme remontin :mad: ALU-profiilin suhteen olen nyt luovuttanut etsimisen, voidaan mahdollisesti tilata erikseen. Sen sijaan olen jyrsinyt puukappaleen, jonka olen ruuvannut kiinni ja maalannut. Klinkkerilattialle jäävän sauman peitän tavallisella sileällä profiililla. Uuden kappaleen kanssa alla on paljon puuta johon kiinnittää ruuvit ;) /h
handersson: Hei, vanhana puuveneen omistajana suosittelen, että 'höyrytät'. Ota koepala ja aseta se kattilan yläpuolelle, joka on täynnä vettä, ja laita sitten kansi päälle. Muistaakseni sanotaan puoli tuntia per tuuma paksuudeltaan. Tulet yllättymään, kuinka helposti voit taivuttaa listan ilman, että se katkeaa. //Håkan.
Turkosa huset: Mistä voi ostaa puutavaraa Pohjois-Tukholmassa? Tällä hetkellä tarvitsen käsittelemätöntä koivua kornitsin rakentamiseen, mutta kysyn myös yleisesti. Sain vinkin jostain sahasta Solnassa, mutta olen unohtanut sen nimen...? Pahimmassa tapauksessa minun täytyy ostaa listoja K-rauta:sta ja ruuvata ne yhteen, mutta toivottavasti ei. :D Kiitos etukäteen, Kristina
jon_h: Se tekee varmasti, jos kokous ei tapahdu kostealla alueella tai sen lähellä. Mutta en ole asiantuntija mattojen tai värien suhteen, joten en oikein tiedä miten se pitäisi tehdä ja mitä säännöt tarkalleen sanovat.
Humulus: Kuulostaa ehdottomasti siltä, että siellä on sinibetonia! Kysymys on vain missä/paljon sekä kuinka paljon säteilyä se aiheuttaa. Tarkista, jos voisit lainata tai vuokrata geiger-mittarin kunnaltasi! Tällöin voit helposti tarkistaa tämän itse.
Glebster: Kiitos vastauksista! Jo, olen pinnallisesti tutustunut joihinkin tuotteisiin. Olen kuitenkin huomannut eroja eri merkkien välillä, kuten että skum Harald Nyborgista ja Biltemasta ei ole kovin mukavia käsitellä. Olisin hyvin yllättynyt, jos mitään auringonvaloa osuisi skumiin paikan vuoksi. Hehe. :) Haluan kuitenkin tuotteen, joka ei tule hauraaksi tai huonoksi jo parin vuoden jälkeen.
andersmc: Voit improvisoida portaatkompassin. Sahaa viivoitin (masoniitista tai vastaavasta) niin, että toinen pää päättyy kärkeen. Sahaa toiseen päähän pari selkeää lovea. Kiinnitä paperi porrasaskelmalle. Aseta viivoitin kärki kohti yhtä porrasaskelman kulmaa ja piirrä ääriviivat paperille. Loving avulla näet tarkalleen, miten se on sijoitettu. Toista tämä kaikille kulmille. Siirrä
Ardexsmitten: Jos rappaus ja maali pysyvät hyvin, voit tasoittaa seinät esimerkiksi Cascos Husfixillä. Tasoita koko seinät, jotta saat saman pinnan kaikkialle. Putkia voi joko muurata sisään tai runkoa ja kipsiä. Minkälainen kunto putkissa on? Ehkä ne kannattaa vaihtaa ennen sisäänrakennusta.
ClasseClas: Täältä löytyy paljon tietoa: http://www.traguiden.se Vaatii kuitenkin rekisteröitymistä. Täältä löytyy kaikenlaista, mm. luku mitoituksesta taulukoineen eri puurakenteille.
RobertC: ok kiitos kaikista vinkeistä, se tulee menemään hyvin
Masa: [citat] Kuulostaa hyvältä, sitten käytän sellaisia. Kiitos ja kumarrus. :)
ByggPutte: Sain käsiini luettelon Gunnebolta. Jos en muista väärin, heillä on kiinnitys, joka asennetaan kattopalkkien liimapuupalkin päähän. Eikä näy ollenkaan. Ystävällisin terveisin Putte
ByggPutte: Voit asentaa plåtregel kattoon. Potat ovat saatavilla eri kokoisina. Terveisin Putte
Linus_E: mutta entä kun sataa? no joo.. miten saadaan likaa puhtaaksi... sammal ja lika..
imported_peter: [citat] KIITOS!!! tämä oli juuri se, mitä etsin. katsoin myös yllä olevan linkin, se sanoi samaa.
snuttjulle: Vaikeinta on luultavasti saada savupiippu pysymään, jos yrität kaivaa pois sen alta. Sen tukeminen ympäriinsä voi olla mahdollista, mutta se kuulostaa riskiprojektilta.
tomas_mandorf: Olen tehnyt omia ikkunalaudoja lamelliliimatusta tammesta, noin 20 cm. toimii erittäin hyvin ja kuten sanot, näyttää todella hyvältä yhdessä valkoisten seinien kanssa.
BAS: Ostin HEB-palkkini täältä: Bengtssons smide Soita hinnan saamiseksi.