Hei. Onko sallittua maalata vedeneristyskerros märkätilassa/kylpyhuoneessa märkätilamaalilla? Tietenkin suihkupaikassa tulee olemaan kaakelia, mutta ajattelin ehkä maalata kaksi kylpyhuoneen neljästä seinästä. Tietääkö kukaan, mitkä mitat sen täytyy olla suihkupaikasta tai jopa pesualtaasta?
 
Samaa mietin. Eikö vedeneristys voi olla hieman karkea ja epätasainen maalata?
 
onko kenelläkään vastausta?
 
On täysin hyväksyttyä käyttää märkätilojen maalausjärjestelmää vedeneristeenä kylpyhuoneessa (mutta ei siis keraamisten laattojen alla).

Jeppeknaster, ei siis maalata laatoitusalustan vedeneristeen päälle, vaan itse maali on tiivis.
 
jahas, se kuulostaa hyvältä. voiko sellaista maalia ostaa rakennustarvikeliikkeestä? mietin että maalaisin kaksi seinää ja laittaisin kaksi seinää laatoitetuksi kuten sanottu..
 
Saako jatkaa vähän tähän ketjuun?

Ajattelin ensin laittaa märkätilamattoa seinilleni isossa kylpyhuoneessa. Mutta, sitten luin, että on kaikkea muuta kuin helppoa laittaa märkätilamattoa ikkunoiden ym. ympärille. Joten nyt ajatukseni on laittaa märkätilamattoa ikkunoiden alareunaan asti (kylpyhuone on niin iso, että siellä on kolme ikkunaa) ja maalata seinien yläosa hyvällä maalilla. Voiko se toimia?
 
Se tekee varmasti, jos kokous ei tapahdu kostealla alueella tai sen lähellä.

Mutta en ole asiantuntija mattojen tai värien suhteen, joten en oikein tiedä miten se pitäisi tehdä ja mitä säännöt tarkalleen sanovat.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.