5 902 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
Alumiiniprofiili, reunalista portaille.
Etsin alumiiniprofiilia peittämään raon portaiden ja juuri asennetun klinkkerilattian välillä. Olen löytänyt version Bauhausista, jossa L-muotoisen profiilin "pitkä" sivu on 45 mm. Tämä riittää juuri ja juuri peittämään raon, mutta se ei näytä siistiltä ympäröivien listojen ja reunojen kanssa. Tietääkö kukaan mistä voisi löytää profiileja, joissa pidempi sivu olisi noin 70 mm?
Tämä on ensimmäinen viestini, toivottavasti se on suurin piirtein oikeassa aihekategoriassa.
Tämä on ensimmäinen viestini, toivottavasti se on suurin piirtein oikeassa aihekategoriassa.
Moderator
· Stockholm
· 57 875 viestiä
Ei ole vinkkejä itse profiilista. Ajattelin vain jakaa ongelman, jonka koin samanlaisen profiilin kanssa. Edelliset omistajat täällä olivat vuoranneet koko portaikon saarniparketilla. Jokaisen askelman etureunaan he olivat laittaneet al-profiilin. Se oli ruuvattu. Useimmat ruuvit eivät olleet täysin upotettuja, jotkut eivät olleet lainkaan, puuttui materiaali, johon ruuvata.
Seurauksena oli, että kun kulki portaissa, sukat juuttuivat ruuveihin, ja useita kertoja oli lähellä, että kaatui portaita alas, niin että piti päästää irti siitä, mitä oli käsissä, ja yrittää löytää jotain josta ottaa kiinni, ettei kaatuisi pää edellä.
Perheen sukkabudjetti väheni 70 %, kun teimme portaat uudelleen niin, että al-profiilit poistuivat. Kuten sanottu, se voi varmasti onnistua, mutta se vaatii suurta tarkkuutta kiinnityksessä tai ehkä liimaamista ruuvaamisen sijaan.
Seurauksena oli, että kun kulki portaissa, sukat juuttuivat ruuveihin, ja useita kertoja oli lähellä, että kaatui portaita alas, niin että piti päästää irti siitä, mitä oli käsissä, ja yrittää löytää jotain josta ottaa kiinni, ettei kaatuisi pää edellä.
Perheen sukkabudjetti väheni 70 %, kun teimme portaat uudelleen niin, että al-profiilit poistuivat. Kuten sanottu, se voi varmasti onnistua, mutta se vaatii suurta tarkkuutta kiinnityksessä tai ehkä liimaamista ruuvaamisen sijaan.
Olin samassa tilanteessa ennen kuin aloitimme remontinhempularen sanoi:
ALU-profiilin suhteen olen nyt luovuttanut etsimisen, voidaan mahdollisesti tilata erikseen.
Sen sijaan olen jyrsinyt puukappaleen, jonka olen ruuvannut kiinni ja maalannut. Klinkkerilattialle jäävän sauman peitän tavallisella sileällä profiililla.
Uuden kappaleen kanssa alla on paljon puuta johon kiinnittää ruuvit
/h
Klikkaa tästä vastataksesi