3 166 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Huono rakentaminen vai normaalia?
Hei asiantuntijat!
Olen kiinnostunut Modulenthus Atmosfär -talosta, joka on rakennettu -05. Talossa on avoin tila olohuoneessa katonharjaan saakka, ja huonekorkeus on noin 4,5 m. Sisäpinta on verhoiltu jollain puupaneelilla, valkoiseksi maalattuna.
1) Sisäkaton puussa näkyy selvästi liikettä, ja tähän on tullut rakoja (maalaus on halkeillut) muutamassa paikassa. "Aivan normaalia" sanoo välittäjä. Mitä te sanotte?
2) Vielä yhdessä makuuhuoneessa oli laskeutumisrako kattopaneelin saumassa ja lisäksi 20 cm pitkä pystysuuntainen halkeama tapetissa yhdellä seinällä.
Ovatko nämä normaaleja asioita, vai pitäisikö kyseenalaistaa rakentamisen laatu?
Nämä ovat siis vain omia havaintojani näytössä, eikä tarkastajan raportoimia tietoja.
Lisäksi talo oli myynnissä viime syksynä, mutta kaupat peruuntuivat muun muassa sisäkaton pienen vuodon vuoksi, joka rakennuttaja on nyt korjannut.
Tuntuu vähän arveluttavalta, mutta olenko turhaan skeptinen?
Talolle ei ole tehty 2-vuotistarkastusta, mutta se on suunniteltu tehtäväksi sen jälkeen kun nykyinen omistaja muuttaa kesällä pois...
Onko teillä näkemyksiä tästä?
Ystävällisin terveisin
//S - suhteellisen tietämätön alalta
Olen kiinnostunut Modulenthus Atmosfär -talosta, joka on rakennettu -05. Talossa on avoin tila olohuoneessa katonharjaan saakka, ja huonekorkeus on noin 4,5 m. Sisäpinta on verhoiltu jollain puupaneelilla, valkoiseksi maalattuna.
1) Sisäkaton puussa näkyy selvästi liikettä, ja tähän on tullut rakoja (maalaus on halkeillut) muutamassa paikassa. "Aivan normaalia" sanoo välittäjä. Mitä te sanotte?
2) Vielä yhdessä makuuhuoneessa oli laskeutumisrako kattopaneelin saumassa ja lisäksi 20 cm pitkä pystysuuntainen halkeama tapetissa yhdellä seinällä.
Ovatko nämä normaaleja asioita, vai pitäisikö kyseenalaistaa rakentamisen laatu?
Nämä ovat siis vain omia havaintojani näytössä, eikä tarkastajan raportoimia tietoja.
Lisäksi talo oli myynnissä viime syksynä, mutta kaupat peruuntuivat muun muassa sisäkaton pienen vuodon vuoksi, joka rakennuttaja on nyt korjannut.
Tuntuu vähän arveluttavalta, mutta olenko turhaan skeptinen?
Talolle ei ole tehty 2-vuotistarkastusta, mutta se on suunniteltu tehtäväksi sen jälkeen kun nykyinen omistaja muuttaa kesällä pois...
Onko teillä näkemyksiä tästä?
Ystävällisin terveisin
//S - suhteellisen tietämätön alalta
1. Luulen, että on vaikeaa välttyä siltä, että paneeli liikkuu.
2. Uusi talo on saanut painumia. Korjataan kahden vuoden tarkastuksessa.
Onhan tarkastuksessa tiettyjä normeja, mitä hyväksytään.
Riippuu varmasti paljon tapauksesta.
Uskon kuitenkin, että voi olla vaikeaa löytää täysin
virheetöntä taloa.
Minulla on vanhempi työtoveri, joka työskenteli/työskentelee
modulenthus:lle.
He rakensivat aika nopeasti.
Terveisin Putte
2. Uusi talo on saanut painumia. Korjataan kahden vuoden tarkastuksessa.
Onhan tarkastuksessa tiettyjä normeja, mitä hyväksytään.
Riippuu varmasti paljon tapauksesta.
Uskon kuitenkin, että voi olla vaikeaa löytää täysin
virheetöntä taloa.
Minulla on vanhempi työtoveri, joka työskenteli/työskentelee
modulenthus:lle.
He rakensivat aika nopeasti.
Terveisin Putte
Klikkaa tästä vastataksesi