S
Snaskpelle: Niitä kutsutaan yleensä "monimutkaisiksi (puu)tuotteiksi". Ei kovin mielikuvituksellista.
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
J
jon_h: Siinäpä se. :)
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
J
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
S
imported_Byggaren: [citat] Kääntäisin tämän toisin päin, koska ylähartiat altistuvat taivutusmomentille oman painon, lumen ja tuulikuormien vuoksi, kun taas alakehys (ei alaosaan käsi, joka sijaitsee kyynärpään ja ranteen välissä) on altistunut melkein pelkästään vetovoimalle (mitoitettu oman painon mukaan + alakaton paino sekä eristys, joka ei aiheuta suurta taivutusmomenttia ja jota pitävät
5 vastausta · 1,8k lukukertaa
F
Forsberg: Olen riehunut keittiössä ja samalla poistanut vanhat kaakelit savupiipusta. Mutta kaakelien mukana seurasi myös isoja osia rappausta, ja lopulta tein muurista täysin tiilipinnan. Joten kysymys on, mitä käytän seuraavaksi, olen kuullut, että voi olla hieman sotkuista rapata se uudelleen, joten onko olemassa jotain tyyppistä kipsiseosta/kitettä, joka on hieman kiinteämpää ja siten
0 vastausta · 3,6k lukukertaa
C
imported_Byggaren: Jos ne ovat muovia, voit kysyä Plastisolilta. Jos ne ovat peltiä, voit kysyä Lindabilta.
1 vastaus · 3,3k lukukertaa
D
-David-: Voin vain suositella Bynor.se Melko uusia verkossa, mutta uskomaton palveluasenne - ja toisin kuin Rinkaby, auttavat mielellään ratkaisuissa. Olen itse ostanut sieltä muutaman kerran ja olen todella tyytyväinen. Lisäksi heidän "politiikkansa" on aina olla halvempia kuin Rinkaby, joten ei haittaa ollenkaan.....
6 vastausta · 7,8k lukukertaa
N
nike-72: tuhannet kiitokset Staffan!! Täysin oikein, he olivat lähteneet liikkeelle savupiipusta:) Nyt viidestä kymmenestä kannattimesta on paikallaan ja yksi hyllyrivi jäljellä, tästä tulee kerrankin juuri sellainen kuin ajattelin, kun ensimmäistä kertaa näin lattian. mukavaa, että ihmiset ottavat aikaa toisten ongelmien ratkaisemiseksi, hieno foorumi tämä:)
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
L
Lilljonte: Viesti poistettu
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
L
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
S
Snaskpelle: On selvää, että käytetään puurunkoja. Jotkut asiakkaat vaativat sitä eri syistä (mm. ympäristönäkökohdat ja vakaus, koska kaikki metallirungot eivät ole samanlaisia :) ), sitten on helpompaa ja nopeampaa rakennusyrityksille käyttää metallia, kun on taitavia kirvesmiehiä oikeilla välineillä. :) Useimmille kotinikkareille uskon, että puurunko on helpompi ja parempi vaihtoehto.
9 vastausta · 16,6k lukukertaa
M
Margot: Kiitos kovasti vastauksista.
7 vastausta · 1,7k lukukertaa
M
7 vastausta · 1,7k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Jaa, siinä tapauksessa ... :) :D En todellakaan käyttäisi aikaa teippaamiseen, jos siihen tulee sitten jokin rakennuslevy tai muu sääntö jne. Kaikki ilmavirtaus on mahdotonta silloin. Se voisi ehkä olla ajatus laittaa teippiä ylimääräiseksi varmuudeksi, jos on jokin paikka, jossa voi mekaanisesti olla kulumista, ehkä jokin sisänurkka esim. Joten jos sattuu jotain, on vähän
7 vastausta · 7,5k lukukertaa
H
imported_Byggaren: Rakensin 4-paikkaisen 'rollsin' lapsenlapsillemme kaksi vuotta sitten ohjauspyöräohjauksella. Ohjauksen ratkaisin bowdenkaapelin vaijerilla, jonka ostin 'classe':sta. Itse pyöränripustuksen, jossa on kääntöpultti ja kiinnikkeet (jotta sisempi pyörä voi kääntyä hieman enemmän kuin ulompi pyörä pienemmän kääntösäteen vuoksi ja silti olla toe-in suorassa asennossa, jotta voi ajaa
5 vastausta · 10,4k lukukertaa
pinebar
pinebar: Jännittävää! Odotan innolla myös projektisi seuraamista. Toivon myös, että sinulla on jossain muualla paikka asua, kun rakennat pahimmillasi. Onnea matkaan!
3 vastausta · 4,3k lukukertaa
U
unigas: Olemme saaneet selostuksen siitä, mitä tapahtuu, kun mineraalivilla kuumennetaan, mitä uutta raportissa (jota oletkin lukenut, mutta joka on silti mielenkiintoista nähdä?) Mitä tapahtuu sen mineraalivillan kanssa, jonka heitän kaatopaikalle, tiedän. Se päätyy läjityspaikalle, koska se ei ole palavaa, yhdessä keramiikan, kipsilevyjen jne. kanssa. Tämä voi luonnollisesti olla
24 vastausta · 36,8k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Rakennettiin seinät osioissa ~4m muutoin ne tulevat melko raskaiksi... Yläjuoksu voidaan liittää hienosti seinän runkotolppaan! [bild] http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/stomme/vagg.jpg
6 vastausta · 8,7k lukukertaa
Z
zip: ok, olisi pitänyt miettiä sitä. Teen sen
2 vastausta · 4,5k lukukertaa
Z
J
JockeGbg: Ok, kiitos vinkeistä. Tarkistan, löydänkö sopivaa reikäsahaa.
8 vastausta · 31,6k lukukertaa
·
H
handersson: Unohdin kuitulujitetun kipsilevyn perävaunulle eräänä kesäyönä, ja levy ulkoni noin 50 cm ja tietenkin kosteus/kaste oli taivuttanut sen. Olen myöhemmin nähnyt Fredellsillä (Tukholma), että kipsilevyä kostutetaan ja sitten taivutetaan, joten kyllä se onnistuu.....
16 vastausta · 10,9k lukukertaa
TorpAnders
TorpAnders: Nostan tämän esiin jälleen, koska se on nyt ajankohtaista ikkunoiden vaihtojen kanssa. (ovi ei ole vielä tehty) Aiomme asentaa alakertaan suuremmat ikkunat, jotka ovat +20 cm korkeampia. Silloin ikkuna tulee sijaitsemaan 10 cm sisäkaton alapuolella, mikä tarkoittaa, että yksi koko hirsi ylöspäin on katkaistava. Eli se hirsi, joka melkein on samalla tasolla talon lattiajousten kanssa.
2 vastausta · 7,2k lukukertaa
Faidros
Faidros: [citat] Joo, "missionärsställningen" voi ehkä muuttua tylsäksi ajan myötä.
5 vastausta · 6,9k lukukertaa
J
jakim: Mahtavaa, sitten tiedän. Kiitos :)
4 vastausta · 2,6k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Ehkä kyseessä on puhtaasti tuulen eristävä ominaisuus (tai kutsummeko sitä tuulensuojaukseksi), ei siis lämpöeristävä. Olen täysin samaa mieltä kanssasi Jon, savilaasti ei voi olla parempi eristysarvoltaan kuin mineraalivilla/lasivilla/solumuovi.
7 vastausta · 1,4k lukukertaa
M
magnushagelberg: Olen naulannut kaikki osb:ni 60 nauloilla ja sitten ruuvannut 40 mm kipsiruuvilla, siitä tulee talo vakaa kuin mikä.
13 vastausta · 8,9k lukukertaa
M
magnushagelberg: "Onko olemassa rasia, jota sähköasentaja käyttää jälkiasennuksessa seinissä. Uskon, että sitä kutsutaan rot-rasia. Se on kuitenkin suurempi kuin 5 cm halkaisijaltaan." Tämä rasia kutsutaan myös seniilirasia......ja halkaisija on täsmälleen kuten tavallisessa laiterasiassa (70mm).
2 vastausta · 3,6k lukukertaa
J
jon_h: Kyllä, fibercementtilevyt kuten minerit sopivat sinne. Voit myös rapata seinän. Mutta muista, että jos seinässäsi on tänään paljon kosteuden siirtymistä, voi kosteus löytää vaikeammin tiensä maalatun levyn läpi, mikä voi johtaa kohonneeseen kosteuspitoisuuteen seinässä.
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
J
janus: Ei kukaan, jolla olisi käsitystä heistä?
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
S
Stoia: Hei! Luulen, että teette virheen, koska 4-8 makadam on enemmän hiekan kuin soran kaltaista. 8-16 kuljettaa kosteutta ja vettä pois paljon paremmin, jos sellaista sattuisi tulemaan esiin perustan alta.
4 vastausta · 3,4k lukukertaa
R
Randomizer: Nänä...en minulla ole Gotlantilaista sukuperää ;) Ottaen huomioon, että on 30 neliötä tasoitettavaa mielestäni vaihtoehto laittaa kipsilevy oli parempi ja nopeampi. //R
6 vastausta · 1,9k lukukertaa
Y
imported_Byggaren: Kysymys on noussut esille ennenkin ja vastaus on sama. Aloita pätkimällä muutamia puukappaleita, joihin kiinnität kipsin. Jos kyseessä on INP, IPE, HE-A, HE-B, HE-M tai U-palkki laipoilla, puukappaleet tulee työntää pystysuunnassa laippojen väliin. Vuoraa sivut ja anna niiden mennä alas niin, että voit asettaa pitkittäisen 22x45 riman alaosaan p.b.s. ja yhdistä alapuolelta
11 vastausta · 17,0k lukukertaa
Hobbit
Hobbit: [citat] Kiitos Andjon, muistan hyvin mainoksen, jopa repäisin sen lehdestä, mutta sitten hukkasin lapun taas. Halusin poiketa siellä kesämökiltä kotiin päin tullessa, mutta en käynyt siellä. Aion tutkia paikan päällä noin viikon päästä. Kiitollinen Hobbit
2 vastausta · 16,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.