Hei

On olemassa palkkikenkä, joka on "sisäänkäännetty", uskon että sitä kutsutaan "tyyppi1". Näiden etuna on, että ne eivät näy yhtä paljon kuin "tavallinen" palkkikenkä. Ajattelin käyttää näitä terassin kattoparruissa. Onko kellään tietoa, kestävätkö nämä yhtä paljon kuormitusta kuin tavallinen palkkikenkä, vai heikkeneekö kantokyky paljon, kun ruuvien/naulojen etäisyys pienenee. Jos on, tulee there 45x145:or kenkään.

Onko kenelläkään kokemusta näistä? Uskon kuitenkin, että tällaiset tulevat.

Tervehdys Dregen

Ei, valitettavasti minulla ei ole kokemusta niistä palkkikengistä, joita pohdit, mutta ajattelen näin:

Puhut terassikatosta, peite koostuu luultavasti kennomuovista tai tavallisesta aaltomuovista, oletan. Tai ehkä raakaponttilattia ja kattohuopa jopa. Ei suuria kuormia itsessään, vaan mahdollinen lumen paino talvikaudella voi aiheuttaa ongelmia. Jos asut pohjoisessa, se on tietysti melko iso ongelma verrattuna siihen, miten minulla on täällä Varbergissa - toisaalta et ole ottanut esiin paikallista ilmastoa ongelmana...
Noh, nämä ovat minun pohdintani.

1. Ne myydään nimellä BALKSKOR, totta kai jokainen ruuvi/naula heikentää sitä, mihin ne kiinnitetään, MUTTA jos se on iso ongelma, pitäisi olla rajoitus, kun kyseessä on maksimi kuormitus normaalissa käytössä. Mikä altanan katon rakentamisen on oltava.

2. CC-etäisyys; mieti, pitäisikö ottaa 50 cm. Materiaalikustannukset tuskin kasvavat hirveästi terassinrakentamisessa.

3. Kiinnitys puoliksi; kuinka paljon alkuperäinen materiaali kantaa tässä, oikeastaan? Tuskin parempi vaihtoehto.

4. Terassin kattohirret asetetaan POIKKI kulkevan palkin/rungon/palkin päälle, tai mikä se nyt onkaan nimeltään (olen tähän mennessä rakentanut 0 taloa). Luultavasti turvallisin rakenne, mutta tarvitaanko sitä turvallisuutta tässä tapauksessa?

Sinun tilanteessasi olisin valinnut ne palkkikengät, joita mietit ja (vyöt, henkselit, pelastusliivit ja kypärä sekä en koskaan menisi ulos) asettanut palkit cc 50 cm. En näe mitään tulevia ongelmia tuossa rakenteessa. Jos sataa lunta pahasti, onhan sitä lunta voi sitten luoda...

Nämä ovat vain ajatuksiani siitä, miten itse tekisin tilanteessasi. Varmasti on muita foorumilla, joilla on parempaa tietoa tästä asiasta, mutta jos he eivät vastaa, sinun on jatkettava eteenpäin. Toivottavasti tämä voi olla jollain tavalla avuksi. Ilmoita mielelläni, miten teit, on aina mielenkiintoista kuulla toisten ratkaisuista yhteisiin ongelmiin.

Onnea!
Ystävällisin terveisin,
Ronnie

Sain käsiini luettelon Gunnebolta.
Jos en muista väärin, heillä on kiinnitys,
joka asennetaan kattopalkkien liimapuupalkin päähän.
Eikä näy ollenkaan.

Ystävällisin terveisin Putte

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.