Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
magnusss: Voiko palkin yläpuolelle laittaa vahvikkeen? tyyppiä litteärauta korvaamaan kantovoiman menetystä.
Bastefallarn: En ole mikään asiantuntija, mutta juttelin jokin aika sitten laattamiehen kanssa ja hän suositteli ehdottomasti tekemään säädön cc 300, kun aiot laatoittaa, juuri halkeamien riskin vähentämiseksi johtuen heilahtelusta. Luulen jopa, että hän sanoi, että siitä on olemassa vaatimuksia. Lisäksi meidän rakennesuunnittelijamme on sanonut, että 45x220:n maksimipituus ilman tukea on noin
magnusss: Ottaisin PL 600 http://www.tremco-illbruck.se/se/produkt/01142_index.html?markets=7&applications=15&products=1738&char=P
fridhem: Ilmankuivain on jotain, jota suosittelen, sillä se aina puhaltaa kuivaa ilmaa ulos ja kosteaa ilmaa poistetaan perustasta. Jos sinulla on maata talon alla, tulee maahan laittaa rakennusmuovia, jonka kiinnität kivillä. Muuten saat aina kosteaa ilmaa nousemaan maasta.
pär h: Hei, mietin onko täällä ketään, jolla on kokemusta tai minne voisi kääntyä, jos haluaa tietää tai ostaa tarvikkeita tyhjiöviilutukseen. Pär H
190Ecosworth: sitä et voi tehdä, koska lattia on "kelluva". Se on elävää materiaalia, joka täytyy kyetä laajenemaan lämpötilan vaihteluiden myötä. Se voisi onnistua, jos seinä kiinnitetään toiseen seinään ja lepää vapaasti lattian päällä, mutta silloin se on heiluva..
gadjo: Näin se menee; koputetaan alas puomi, korjataan kipsilaastilla, liimataan päälle verkko ja maalataan. Katsotaan, kestääkö vanha maali/pinnoite - muuten sitten ruuvataan kipsiä. Kiitos palautteesta! Dan
jakim: Hyvä vibraattori on, jos kiinnität kärrypultin poravasaraan ja ajat iskujen avulla muottia vasten.
Masses: Salaojitus on poissuljettu, valitettavasti Mietin laittaa muutamia lavoja lattialle muovialusilla ja joitain metallikiskoja seinälle etäisyydeksi
Gurano1: Hei Olen saanut homeongelman ja toivon, että joku foorumilla voisi antaa minulle vinkkejä ja näkemyksiä. Viime vuonna aloitin kesämökin laajennustyöt. Ehdin pystyttää rungon, laittaa raakapontin kattoon ja kattohuovan saadakseni sen tiiviiksi. Paneelit laitoin kaikille seinille (paitsi yhdelle seinälle, johon laitoin sen sijaan pressun). Ikkuna-aukot jätin auki. Lattiaa ei ole vielä -
FredrikR: Kiitos vastauksesta, tein niin. Nyt on jäljellä 'vain loppu' :)
David250: Hei! Sisustan juuri nyt Villa Växxan yläkertaa Myresjöstä. Pisintä kohtaa katossa pitkin pitkäsivuja olemme asentaneet lattian niin, että tilaa voi käyttää varastona. Kattotuoli "kuin" tukijalka, joka tulee alas (olen tehnyt kuvan yritykseksi havainnollistaa tätä) Tukijalat ovat se ohut viiva katon ja palkiston välillä. Olen asettanut tukijalkoihin harvalautojen kiinnittämisen ja
lisette: tässä on kuva kattohirsistä. en voi nähdä niitä lattiassa. mutta ne näyttävät suunnilleen samanlaisilta.
imported_Byggaren: Kun otetaan huomioon, että useita vuosia sitten tapahtui kuolemaan johtanut onnettomuus Malmössä (kun toimin rakennuslautakunnassa rakennesuunnitelmien tarkastajana) parvekkeen romahduksen vuoksi, mielestäni sinun tulisi pyytää kunnan rakennusalan asiantuntijaa tarkistamaan se. (Tässä on kyseessä ruosteen aiheuttama vaurio, eikä vain 'pintarakenteen tasoitus'.) Raudoitusraudat ovat joko
midvinter: Olemme tehneet samanlaisia projekteja. Etäisyyspatja mekaanisella ilmanvaihdolla (Jape). Sisäpuolelle eristämiseksi laitettiin koolaukset ulkoseinään, minkä jälkeen muut koolaukset laitettiin näihin koolauksiin. Jätimme noin 2 cm raon betonilaatan ja laatan lähimmän koolauksen väliin. Eristämätön betonilaatta on 100% kostea. Laattamme näyttää melko hyvältä (kuivalta). Hioimme
imported_Byggaren: [citat] En tiedä niin tarkkaan mitä Bauhaus ja muut tarjoavat. Minä yleensä ostan Theofilsistä joka on erikoistunut heloihin. Sijaitsee mm. Helsingin, Göteborgin, Malmön ja Jönköpingin (pääkonttori) alueilla. Toimittavat myös postimyynnillä. Mutta poratkää 17 reiät kaapin oveen pylväsporakoneella. Muuten ette saa reikiä suoraksi saranapesään ja ei ole helppoa pitää
Mikael_L: Luulen, ettei niiden tarvitse olla "niin kaukana kuin mahdollista". Aluskattoa voi tukea myös säännöllä aivan paneelin takana, päätykappaleiden pystysuorien sääntöjen päällä siis. Sitten uskon, että osa "säästää" kaksi kattotuolia antamalla katon seisoa päätyhuipuilla sen sijaan. Lyhyesti sanottuna, epäilen, että tässä on monia ajattelutapoja ja tekniikoita.
MMR: Miten ihmeessä voin leikata tavallisen neljänneskierukan (seinän ja sisäkaton väliin), kun minulla on viistokatto, jonka kaltevuus on noin 20-25 astetta, onko se mahdollista ja jos on, miten?
frebor: Mitä ovat mögelstoppers? Tarkastaja puhui 20 mm rei'istä. En tiedä, kuinka paljon se oikeastaan heikentää kattotuoleja.
Gurano1: Hei! Olen kohdannut juuri sen, mistä kysytään. Olen tekemässä laajennusta, jonka olen keskeyttänyt talven ajaksi. Ehdin asentaa katon/huopakatteen ja paneelin. Mutta ei lattiaa, ikkunoita tai sisäkattoa. Tänään kun olin siellä ja tarkistin, sisäpuoleni näytti juuri siltä, kuin sitä kuvataan - tosin enemmän katon sisäpuolella kuin pystyrakenteessa. Olen siksi kiinnostunut
h-man: seisoo pylväillä maassa, joten ehkä sitä pitäisi kutsua terassiksi (niin oli kyllä esitteessäkin), mutta se tuntuu parvekkeelta... Yritän löytää rakentajan, joka voisi vilkaista sitä, ja palaan luultavasti monien lisäkysymysten kanssa...
Steksmar: Silloin on onni, että parempi osaaja, vai mitä:) Molly toimii (ehkä vähän liioiteltua tosin)
zniff: Vaatimukset ovat muuttuneet. Nyt etsin suorakulmaisia alumiiniprofiileja, tyyppiä 40x50 mm. Tietääkö kukaan, mistä löytyy hyvä valikoima STHLM:ssä, tai vaihtoehtoisia materiaaleja. (Monet huonekalu-/rakennussarjat ovat neliönmuotoisissa alumiiniprofiileissa. Tarvitsen vain 3-4 metriä. Mielellään valkoisena)
Lillblomma: Jos tytöt, jotka nostivat meidän katon kesällä. He toimivat loistavasti ja tekevät niin paljon tai vähän kuin haluaa. Mutta nyt jälkeenpäin tunnemme, että meidän olisi pitänyt antaa heidän tehdä kaikki valmiiksi. Ponnistelemme edelleen "viimeisten listojen" kanssa... http://www.houseservice.se/
lastkaj: Tasoittele normaalisti lasikuitunauhan kanssa. Jos on suuria rakoja, sinun on painettava tasoitetta rakoon ennen nauhan asettamista ja lisättävä enemmän tasoitetta. Sitten sinun on tasoitettava, hiottava, tasoitettava, hiottava, tasoitettava ja hiottava, kunnes olet tyytyväinen. Huolimaton pohjatyö harvoin maksaa itsensä takaisin, koska jälkityö vie sitä enemmän aikaa, kuten olet nyt
JanneL: Kaksi linkkiä: http://forum.byggahus.se/byggmaterial-byggteknik/40743-frigolithus-nerbrunnit-pa-15-minuter.html http://www.aftonbladet.se/nyheter/article435872.ab Toivottavasti se ei ole sellainen talo! Sundolitt, Dorotherm ja Palikka ovat muita vaihtoehtoja, malliltaan EPS-legopalikoita, joita pinotaan ja täytetään betonilla ja raudoituksella. Minulla on työkaveri, joka on rakentanut talon
zno: [citat] Vähän kuin vertailla omenoita ja päärynöitä. Lopputulos ei ole suoraan sama... Huntonit olisi vertailukelpoisempaa kipsilevyjen kanssa. Tästä huolimatta liityn niihin, jotka kannattavat täysin tasaista valkoista kattoa. Henkilökohtaisesti en näe kattoa osana koristeita ja haluan sen olevan mahdollisimman neutraali.
trekky76: Se riippuu siitä, miltä se näyttää. Otin alas vaatehuoneen viikonloppuna ja laitoin laastia saumoihin. Sitten vain tasoitetaan. Lattia kannattaa melkein tarkistaa etukäteen. Helpoin on varmaan laittaa uusi lattia? Onko siellä joku alkuperäinen lattia alla? Jos ero on vain muutaman millimetrin, voi helposti laittaa lisäeristystä alle.