Hei
Olen saanut homeongelman ja toivon, että joku foorumilla voisi antaa minulle vinkkejä ja näkemyksiä. Viime vuonna aloitin kesämökin laajennustyöt. Ehdin pystyttää rungon, laittaa raakapontin kattoon ja kattohuovan saadakseni sen tiiviiksi. Paneelit laitoin kaikille seinille (paitsi yhdelle seinälle, johon laitoin sen sijaan pressun). Ikkuna-aukot jätin auki. Lattiaa ei ole vielä - joten se on täysin avoin alhaalta. Voisi sanoa, että enemmän tuuletusta on vaikea saada.
Tässä on tilanne - nyt ongelmaani:
Olin mökillä viime viikolla ja huomasin, että kattolevyn sisäpinnalle ja osittain rungon yläosalle on tullut melko paljon mustia pilkkuja. Tämä on mielestäni outoa, koska katto on tiivis ja tuuletus on, kuten sanottu, hyvä. Tietääkö kukaan, miten tämä on mahdollista? Voiko olla niin, että ilmankosteus on ollut niin korkea, että home voi kasvaa, vaikka se ei ole märkä. Kesä/syksy oli melko sateinen ja talvi ei ole koskaan tullut (enemmän kuin kostea syksy koko ajan)? Voiko sen pysäyttää esim. Home-Vapaa-tuotteella vai pitäisikö tehdä jotain muuta?
Kiitollinen näkemyksistä
Gurano