Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
fialottabus: Hei! Minä ihmettelen, onko kukaan ostanut autotallin ovea skånska byggiltä? Se on vipuovi ja luulen, että se on suhteellisen halpa - 7000 kr. Onko täällä ketään, jolla on kokemusta ja voi kertoa, miksi ei kannata ostaa tätä budjettituotetta? t. Fialotta
Bastefallarn: Jos olet träguiden-jäsen, siellä on esimerkkejä siitä, miten se tehdään. Jos ura on ylös aukeava u, suositellaan yläreunaan ruuviliimatun 22mm lastulevyn käyttöä puristuslaippana ja uran alle 19mm K-vanerin ruuvaamista tai naulaamista. 25mm rakennuspuu käy myös vanerin sijaan. www.traguiden.se Jäsenyys ei maksa mitään, siellä on paljon hyödyllistä tietoa.
HEPO: Muuten voi käyttää muutamaa pistettä kuumaliimaa pitämään materiaalin paikallaan, kunnes liima kovettuu. Tein niin, kun kiinnitin rimoja kattotuolien väliin tuulensuojiin masoniittia vasten, kun rakensin tuuletusväliä. Kuumaliima jähmettyy noin 15 sekunnissa.
kamy: Nyt olen puhunut Combimixin kanssa. PP600 on diffuusioavoin.
5.2 racing: Käytä jotain perusmaalia siinä tapauksessa. Maalasin Beckers Snickerislipillä, eikä ollut mitään ongelmaa. Siitä on neljä vuotta ja se ei ole vielä irronnut ainakaan. Kysy maalikauppiaalta.
Norell: Silikoni voi olla vaikea tarttua kunnolla betoniin, kannattaisi ennemmin etsiä sopivaa ulkokäyttöön tarkoitettua tiivistettä tai käyttää kemiallista ankkuria, sen pitäisi olla tiivis.
avendere: Lisäsin sauman katon/seinän väliin ja odotin vain, kunnes se oli kovettunut pinnalta... näytti hyvältä jonkin aikaa, mutta sitten maali halkesi... siis ei sauma, se säilyi, se oli kattomaali, joka halkesi, mutta täytin sen kun olin tehnyt kaiken muun valmiiksi huoneessa (muutaman viikon jälkeen) ja siitä tuli erinomainen.. on seissyt nyt yli puoli vuotta ja näyttää edelleen
imported_Byggaren: [citat] M6: 8-10 mm reikä M8: 10-12 mm reikä M10: 12-14 mm reikä. Täyskierteisen millimetriraudan saa halvimmalla Swedolilta, Biltemasta tai Julasta. Sitä on saatavana sekä sähkögalvanoitu että ruostumaton. Koska kevytbetoni on syövyttävää raudalle, ruostumaton on turvallisin valinta. Toisaalta sementtiliima suojaa tankoa suoralta kontaktilta kevytbetonin kanssa. _________________
s60: ne menee hyvin tavallisella kipsilevyllä.jos ajatus on tasoittaa ja maalata sen jälkeen...
jawen: Koska kellarissasi ei ole eristystä alla, maankosteus nousee aina lattiaan kapillaari-ilmiön vuoksi, ja alhaalta tuleva kosteus saa maalin aina irtoamaan pisteittäin tai vähän joka puolelta. Paras tapa saada se näyttämään kauniilta on laittaa klinkkerit, jolloin kosteus pääsee laastin kautta ulos ja tuulettuu pois. Voit laittaa alle sähköisen lattialämmityksen, jos haluat lattian
avendere: [citat] Missä viestissäni sanotaan, että rakenne oli hyvä? laina: -------------------- kuitenkin ne ovat naulattuja... 70-luvun tollon toimesta, joten levyt ovat hajalla paikoittain.. mutta se on toinen asia.. =) --------------------- Lähdin siitä, että käyttämäni termi "klantarsel" kertoi etten MIELTÄNYT rakennetta hyväksi. Itse olen asentanut kaksoiskipsiä niihin seiniin, joita
Styx: Kuten sanottu - jos olet huolissasi lattialämmityksestä, kiinnitä se PL400:lla tai vastaavalla. Jos lattialämmitystä ei ole, poraa reikä ja kiinnitä se ruuvilla.
andersmc: Muista, että jos ostat standardipuutavaraa, jonka pituus on 2400mm, se ei tarkoita, että ne ovat TÄSMÄLLEEN 2400. Ne voivat olla hieman pidempiä, noin 0-20 mm ehkä. Joten sinun täytyy silti sahata ne uudelleen.
genes: v-g: Kyllähän voi kosteussuojata ihan kaikkialla jos haluaa, tunteen vuoksi... Fridhem esitti kysymyksen, ja ainoa mitä tarkoitan on, että jos käyttää pientä tervettä järkeä, niin ei tarvitse tehdä siitä vaikeampaa kuin se on!
LindaW: Soitin tänään rakennusfirmalle gypsumista ja se oli tosi kallista....... pohjustusaine, jota tarvitsisin noin 0,5 l, myytiin suurissa kanistereissa hintaan 750 kruunua. Tuntuu ei hyvältä vaihtoehdolta käyttää niin paljon johonkin, jota ei enää tarvita. Minulle suositeltiin toista tuotetta, joka vaikutti erittäin mielenkiintoiselta. Isola-Platon Hey’di muurauslaasti, joka on
Per Eskilsson: Se voi olla saksalaista markkitiiltä ABC-klinker-yritykseltä, niiden koko on 200x100x45 mm. Markkitiili voi olla myös Tanskasta. Kakel & Tegel Malmössä esittelee ja myy, mutta ei ole varastossa suoraan toimitukseen.
Styx: Joo, sitä minäkin vähän pelkäsin.. Aion kokeilla maalata pienelle palalle, joka minulla on ennen.. Muuten saa kai olla tavallista vaneria ja sitten varmistaa, että pohjustaa sen nopeasti - ennen kuin se ehtii kastua. Miten se nyt onnistuu tänä talvena/keväänä :)
ktm250: Tulenkestävä laasti ja tulenkestävä tiili sopivat erinomaisesti ulkokäyttöön. Tulenkestäviä materiaaleja käytetään itse tulipesän sisällä. Kaikki tiili imee kosteutta enemmän tai vähemmän. Riippuu polttamisesta. Kun kirjoitat sementoinnista. Mitä tarkoitat sillä? Rappausta, valamista, kunnostusta? Kirjoitat, että haluat rakentaa grillin luonnonkivestä ja sementistä tai
BearTheFear: Ajattelin käyttää vanhoja laattoja uudelleen ja mietin, onko olemassa mitään fiksua tapaa poistaa vanha laasti, joka on kiinnittynyt laattoihin?
jawen: Yksi vaihtoehto rakennuskorkeuden alentamiseksi voi olla käyttää teräspalkkeja, kuten I-palkki tai HEA/HEB, jolloin ehkä riittää HEB 14 eli 14 cm paksut palkit, mutta tarkista tämä joltakin, joka osaa laskea kuormia. Käytettyjä palkkeja on usein myynnissä, ne ovat usein teollisuusalueilla kasoissa, joten koputa ovella ja kysy, mitä he haluavat niistä. Terveisin Jawen
JanneSjo: minulla ei ole aavistustakaan, kuinka hyvin vanhat alusrakenteet voidaan säilyttää ja rakentaa "yläosilla". Mutta olen rakentanut puoli kerrosta talooni, asteista 27 asteeseen 45 asteeseen. se tehtiin täysin uusilla kattotuoleilla, jotka kiinnitettiin vanhojen väliin 1200 mm etäisyydellä (vanhoilla oli 100 mm etäisyys). pidimme vanhat alusrakenteet, koska alakerran katto on niissä
gryden: Kiitos vastauksista, onneksi minulla on kynnykset jäljellä, joten passipalojen liimaaminen on helppoa. Tietysti minulla on kotona PL600, onneksi mainitsit sen :)
ByggaNytt: Onhan se etu, että voi tiivistää VP-putki/letku hieman silikonilla muovin yhteydessä MUTTA seinää ei voi purkaa jälkikäteen..... Joten kuten rakentajat yllä sanovat, poraa ja tiivistä parhaasi mukaan. Putken/letkun tiivistät lopuksi pienellä palalla lateksia johtojen kohdalla!
morty81: itse olisin lyönyt 1200 mm putken kumpaankin päähän ja laittanut tolpan päälle. Pysyy paikallaan, liikkuu harvoin, näyttää siistiltä jne. Tätä menetelmää käytetään mm. aidan asentamisessa. Jos maa koostuisi vain hiekasta metrin syvyyteen asti, ei tämä menetelmä tietenkään olisi kiinnostava. Ystävällisin terveisin
Farzan: Olen samaa mieltä Hemmakattenin kanssa... nuoremmille lapsille on oikeastaan mukavampaa jakaa. Mielestäni asia on hieman mennyt liian pitkälle, että kaikilla olisi oma huone. Meillä on neljä lasta iältään 4 - 10 vuotta ja neljä makuuhuonetta, mutta tällä hetkellä käytetään vain kolmea... koska kolme nuorinta jakaa YHDEN huoneen! Huoneita voi jakaa "pehmeämmin" esimerkiksi
fef: Ajoin 20 mm cc 300 mm. Jos sinulla on kapeampi mitta, täytyy letkun olla tiheämmässä. Muistelen, että putkimies sanoi, että voisi olla 100 m yhdessä silmukassa. Letku myydään 120 m pituisina, joten ehkä se toimii? Muista myös asettaa letku tarpeeksi syvälle, jotta lämmönlevitys on hyvä.