Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
jeppeknaster: Olen tekemässä samaa juuri nyt. Minulla on lahonneet lattiarakenteet kylpyhuoneessa, joka täytyy remontoida, ja olen naulannut kiinni uudet palkit (45x195 180cm) jo olemassa oleviin (50x200) 25-30:llä 100 mm:n naulalla. Mielestäni sen pitäisi kestää. En ole käyttänyt liimaa. Uskon ja toivon, että se kestää :)
jon_h: Finja 360, Ardex 828, Casco Husfix, Maxit Väggspackel Snabb Fin 0-50, Maxit Väggspackel 0-100 esimerkiksi. On olemassa kaksisataa lisää, mutta en jaksa kirjoittaa niitä.. :)
hydrolift: [citat] Pitkä linkki: http://www.byggmax.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Byggmax-se-Site/sv_SE/-/SEK/ViewProductDetail-Start;pgid=CX5ISGKSnn1SR0EsBt86nJ260000QU_8WRS4?ProductUUID=bhYKAaAzQNUAAAERy34c2Ftp&CatalogCategoryID=w1QKAaAzMxIAAAERGGsatFtR&JumpTo=OfferList
Johan Gunverth: Tai kääntää se: lämmittämättömillä sisustetuilla friggebodeilla on taipumus "haista ummehtuneelta". Ehkä sinun pitäisi pitää se kevyesti lämmitettynä 5-10°. Vähän lisää eristystä, niin ehkä kyse on 30-40Wh jaettuna vuoden ajalle. Sytytetty hehkulamppu, toisin sanoen.
jon_h: Jihhha, en ymmärrä oikein. Sinunhan piti kuitenkin repiä pois puukoolaukset ja rakentaa uusi rakenne, ja kun purit tehdäksesi tämän, huomasit että vanhoissa koolauksissa oli homekasvua? Miten tämä on ongelma tai aiheuttaa lisäkustannuksia, joita ajattelit vaatia edelliseltä omistajalta? Nehän oli kuitenkin tarkoitus poistaa?
loll: olen miettinyt sitä, mutta se on iso asia, jossa on paljon kulmia. Luulen, että se voi itse asiassa olla pahempi kuin se, mikä on nyt, lisäksi sen vieressä on iso skåp :(
79:an: Käytin C-bruk-massaa, kun muuristelin takkaani uudelleen ja asensin kasetin. Massa ei ainakaan ole halkeillut 2 vuoden osittain melko kovankin lämmittämisen jälkeen kasetissa.
PeGe: Ostin 38 mm käsittelemättömän työtason Silvanista. Siitä sahasin portaita, joiden reunat viistotin ja sitten öljysin. Sopii minulle hyvin. Jotta voisin hyödyntää levyn parhaiten, laudat asettuivat kulkusuuntaan, olisi ollut hieman siistimpää, jos ne olisivat toiseen suuntaan. Tein ullakkotikkaat, ja siksi riitti hieman yli 60 cm leveät portaat.
hacker_olle: Olisin todella kiitollinen, jos joku voisi auttaa minua kysymyksissä liittyen rakennukseen ja koolausten mitoitukseen! Tilanne on se, että aiomme laajentaa taloamme rapatulla julkisivulla ja olemme ajatelleet käyttää järjestelmää tähän Parocilta tai Finjalta. Kysymys on, antaako rakenne (Sisägips + 195mm koolauksia + Ulkogips + Julkisivujärjestelmä) riittävän vakauden ilman
saturnus: Ne nuo hieman erilaiset ongelmat ilmestyvät toisinaan selittämättömästi, mutta mitä voit tehdä, on maalata levyn alapuoli. Paras on käyttää matta maalia, kuten sinkkikromaattia tai muuta ruosteenestoa, sinkkikromaatin saaminen voi olla hankalaa, mutta synteettinen pohjamaali, Häftgrund, saattaa toimia yhtä hyvin. Kiiltävä maali ei toimi. Esimerkiksi vesijohtoputket (galvanoidut)
tokan: Kiitos vastauksesta. Juuri niin ajattelin itsekin, mutta valitettavasti ei sen firman kanssa, jonka kanssa puhuimme. Ehkä pitäisi yksinkertaisesti puhua useamman yrityksen kanssa.
jeppeknaster: Tuhannet kiitokset, nyt sain vähän enemmän lihaa polville! Nyt mennään ja se saa kantaa tai katketa, kuten yleensä sanotaan.
jakim: Voit käyttää tavallisia pyöreitä reikäsahoja. Mutta ne tylsyvät melko nopeasti. Sitten on myös reikäsahoja laattojen ja tiilen leikkaamiseen.
Daniel_N: Painekyllästetty puu kuulostaa mielestäni huonolta idealta sisällä ollenkaan, se ei tunnu kovin terveelliseltä.
fridhem: Valitettavasti sisämitat ovat 247 cm (pitkä tarina), joten siitä tulee valitettavasti väärin, jos laitan lastulevyn alas, mutta muuten olen valmis hyväksymään tämän tekniikan. Rakennusfirman takia, joka muurasi perustuksen puolestani, olen saanut paljon työtä jälkikäteen. Kiitos jaetusta tiedosta.
magnusss: Kanon! Kiitos avusta. Vain valaminen sitten.
anasume: Kuormat viedään ulkoseinään, joten laatan/reunapalkin lujuus ei ole ongelma. Kiinnityksen osalta on kai parasta ylimitoittaa :-) Voihan laittaa tuen alle, kun on hyvä etäisyys alas terassin oveen. Tietääkö kukaan hintaa rautapalkkeille ja hyvää toimittajaa?
magnusss: Hei Jos et löydä hienoja lamppuja täältä, et todennäköisesti löydä mistään http://www.nostraforma.com/ (et maininnut budjetista=). Onko sinulla kuva portaista, koska on vaikea antaa vinkkejä. Onko mahdollista piilottaa kaapelit seinään? Minispotit olisi hyvä olla LED-tyyppisiä, jotta ne eivät kuumene liikaa (on kivuliasta astua kuumalle pinnalle). Etsitkö tällaista efektiä?
peter.holm: Tarkoitat, että sen sijaan, että asennetaan Leacbalk, muotitetaan ja raudoitetaan sen tilalle ja sitten valetaan yhdessä välipohjan kanssa? Kyllä, siitä pitäisi tulla tukeva. Jonkun täytyy tietysti laskea, kuinka paljon raudoitusta palkkiin tarvitaan. Hyvä idea!
Farzan: Jos siis kyseessä on tehdasvalmisteinen talo, ja ajatus on, että smygarna ovat valmiita kiinnitettäväksi syvennyksen sisäpuolille ilman lisäsovitusta - silloin on ilmeisesti joko kuten kirvesmiehet sanovat (jokin on vinossa itse syvennyksessä) tai sitten ikkunat on asennettu huolimattomasti. Sillä jos kaksi ylintä kuvaa näyttävät saman ikkunan kulmat, niin juuri näin kävisi, jos
dreamie: Kiitos neuvosta, yritän hankkia telineen. Mutta jos käytän pistosahaa, sen pitäisi olla hieman turvallisempaa. Ystävällisin terveisin, d
Zaphod: Kyllä, ajatus muuratussa tasanteesta on käynyt mielessämme. Kun joka tapauksessa halliin, jossa portaat tulevat olemaan, valetaan uusi lattialämmityksellä varustettu laatta. En vielä tiedä tarkkaan, kuinka paljon portaat ulottuvat, jos se ulottuu hieman liian pitkälle, tasanne tulee olemaan erittäin kapea, ellei se ulotu oviaukkoon, ja sehän ei ole kovin onnistunut ratkaisu... /Zaphod
sirbo: Ostin omani kaksi vuotta sitten akb:ltä, nykyisin optimera, hintaan 10,5 sek kappale.
Farzan: Katso täältä: http://forum.byggahus.se/verktyg-maskiner-fordon/19088-hur-borra-vinkelraeta-hal.html