Jos oletetaan, että lujuuslaskenta tehdään kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti.

Voiko amatööri pidentää parveketta (eli "tehdä syvemmäksi"), jos hän tutkii asiaa huolellisesti ja ostaa kunnollisia tarvikkeita? Vai onko tämä tyypillinen esimerkki jostain, joka jätetään suunnittelijan tehtäväksi?

Liitän kuvan parvekkeesta, jota haluaisin tehdä noin 1,5m syvemmäksi...

• Illustration of a house's balcony against a backdrop of trees and shrubs during daylight.
voithan pyytää konstruktööriä piirtämään sen, ja sitten tarvitsee vain seurata piirustusta

h-man sanoi:
Voiko amatööri pidentää parveketta (eli "tehdä syvemmäksi"), jos hän tekee perusteellisen tutkimuksen ja ostaa kunnon tarvikkeet? Vai onko tämä juuri sellainen esimerkki jostain, joka on jätettävä suunnittelijan tehtäväksi?
QUOTE]

Siinä tapauksessa puolet kaikista itse rakennetuista terasseista pitäisi olla "aliarvoisesti" rakennettuja? Kaikilla ei ole mahdollisuutta astua terassin ovesta maantasoon, onhan olemassa rinnerakennuksia.

Totta kai voi rakentaa itse, jos tietää mitä tekee tai saa hieman apua siitä, miltä rakenteen pitäisi näyttää. Jännittävä projekti, jos teet sen itse, laita muutama kuva rakennusvaiheesta.

Muuten, mikä luokitellaan parvekkeeksi ja mikä ei? Kuten näen kuvassa, se seisoo maassa ja silloin sen pitäisi olla terassi? Vai olenko hakoteillä?

Hehehe, se polkupyörän täytyy olla pinkki :D Ja sinä istut sen päällä!

Dzollero sanoi:
Hehehe, sen pyörä on varmaan pinkki :D Ja sinä istut siinä!
Oikein vanha ja hieno kärringhonda, joka on maalattu pensselillä ;)

Leikki sikseen, kun tukipilarit ovat maassa, eikö se silloin ole parveke?

seisoo pylväillä maassa, joten ehkä sitä pitäisi kutsua terassiksi (niin oli kyllä esitteessäkin), mutta se tuntuu parvekkeelta... Yritän löytää rakentajan, joka voisi vilkaista sitä, ja palaan luultavasti monien lisäkysymysten kanssa...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.