v-g
v-g: Ei, mutta sen sijaan kellarissa rakennettuihin asioihin kuten seiniin, jotka ovat vain säädetty betonia vasten, lisälattiat jne.
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
snuttjulle
snuttjulle: Tartun tässä vähän ja kysyn, millainen vedeneristys pitäisi olla. Minulla on vanha katoksen alla oleva terassi, mutta sade ja lumi puhaltavat sisään autotallin kautta ja mietin, miten se rakennettaisiin tänään, kun omani on rakennettu -54
3 vastausta · 5,5k lukukertaa
Å
Årstakillen: Hei, Minulla on ei-talvieristetty veranta kesämökillä, jossa aion sulkea oviaukon. Tällä hetkellä on vain eristys julkisivun ja sisäverhouksen (lastulevyt) välillä. Pitäisikö tehdä kaikki sääntöjen mukaan, kun suljen oven (ulkopaneeli, tuulilevy, eristys, kosteussulku, sisäverhous)? Vai onko parempi ottaa kokonaisvaltainen lähestymistapa koko verantaan myöhemmin? Käytämme
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
P
Poggan: Hei! Kiitos vastauksestasi! Olen periaatteessa jättänyt pappin pois. Mutta mietin yhä enemmän tuulensuojakangasta, ensisijaisesti siksi, että sen kanssa on niin helppo työskennellä. Kankaan kanssa työskentely täytyy olla paljon nopeampaa kuin kipsin. En tarvitse mitään äänieristystä, asumme erittäin rauhallisesti ja kauniisti, ja lisäksi tulemme eristämään enemmän.
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
F
Floppman: onko olemassa MDF-levyjä, jotka on uritettu ja näyttävät helmipontilta, 6 mm paksuja. Luulen, että yrityksen nimi on jotain tyyliin panelskivan.
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
P
plipp: Asennan sellaisia itse kellarissani, se muovi ei ole vaarallista, ja on siellä äänien vaimennuksen vuoksi..mitä olen ymmärtänyt
1 vastaus · 4,1k lukukertaa
Fotografen
Fotografen: Poista asbesti varovasti ja pakkaa se kaksinkertaisiin pusseihin/säkkeihin ja vie ympäristöasemalle, he tavallisesti haluavat, että se on myös merkitty. Jos tällaisia asioita tekee kerran tai pari elämässään talonomistajana, suurin vaara on ajomatka sinne.
2 vastausta · 3,5k lukukertaa
G
Geoff: Aion rakentaa seinään kiinnitetyn parvisängyn pieneen tyttöjen huoneeseen. Olen suunnitellut rakentaa sängylle rungon koolauksista, jotka ruuvataan kiinni seinään, joka koostuu tiilestä molemmin puolin. Mitä minun pitäisi käyttää rakenteen kiinnittämiseen? Karmitulppa / naulatulppa / tavallinen nylontulppa??
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
O
OlofChrister: Fix ei ole vaikeaa työtä! sitten olet luultavasti sekoittanut väärin - lisää vettä!. Minusta fix on hienoa työstää, se on helppo levittää, helppo asettaa oikea paksuus fixkammella ja laatat kiinnittyvät hyvin. En miettisi vaihtoehtoja. Olen tosin käyttänyt kakelliima, kun asensin kapean rivin laattoja keittiöön suoraan lastulevylle, mutta se oli juuri siksi, että pelkäsin fixin
5 vastausta · 42,3k lukukertaa
L
Lasse T: Hei Haluaisin purkaa kokonaisen kulman meidän lisärakennetusta talosta. Valitettavasti juuri niissä seinissä on suuri katos lisäosassa. Tuntuu vähän raskaalta ratkaista liimapuupalkilla. Ehkä pitäisi mainita, että aion poistaa seinät laittaakseni lasiovet alakertaan, joten ei voi tukea muita kuin kiinnityspisteissä ja kulmassa tietysti. Kyseessä on siis kulma, jossa seinät ovat noin
0 vastausta · 7,3k lukukertaa
L
ltz: Sama tilanne täällä.. olen tekemässä katon nostoa skånelänganilla. Laitan tiiliä, joita minulla oli tontilla, useisiin riveihin välipohjan ja perusmuurin väliin. Laasti kuivuu hitaasti, samoin kuin betoni, jota olen valanut. Tulee varmaan hyvä kunhan vain odottaa hieman pidempään, että se ehtii kovettua.
4 vastausta · 5,3k lukukertaa
S
Anonymiserad 23608: Ongelma viereisiin tiloihin tunkeutuvan kosteuden kanssa säilyy, ja laatoituksen asentaminen ilman kosteus- eristystä ei ehkä ole optimaalinen ratkaisu tässä tapauksessa.
5 vastausta · 6,5k lukukertaa
M
Mats: Tämä ei siis ole sääntökysymys. Siirretään rakennustekniikkaan.
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
Å
Årstakillen: Aion peittää oven aukon julkisivussa ja ulkopuolella on rimoitus. Onko vinkkejä, miten saadaan siististi sama väli rimojen välillä koko julkisivussa?
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
A
anaitis: Kipsilevyt, joissa laitat kipsilaastia taakse? Paina kiinni ja ruuvaa "pehmeästi".
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
G
GDS-TVD: Hei! Lasken ja piirrän melko isoa carportia, ja olen epävarma omista laskelmistani, koska tämä on minulle uutta. Ehtona on, että haluan tasakaton (3 astetta), jotta voin rakentaa terassin päälle, ja rakenteen korkeutta täytyy pitää alhaalla. Siksi olen ajatellut kattopalkkia, joka kantaa kaiken. Koko on 7 m pitkä ja jänneväli 8 m, ja tässä tulee ongelmia - laskelmieni mukaan on
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
apotekarnes
apotekarnes: [citat] Et kai liimannut molempiin loviin joka tapauksessa? Siinä tapauksessa voit olla varma, että jousi halkeaa keskeltä, kun se kutistuu talvella. Mitä tulee pistosahaan, mielestäni lattian sahaus pistosahalla onnistuu hyvin, kunhan kääntää lattian ylösalaisin sahatessa. Lähes kaikki säleet menevät ylöspäin. Mutta totta kai, terä on varmasti suositeltavampi. Sitten mielestäni
6 vastausta · 4,5k lukukertaa
P
petersk: Aion rakentaa aitauksen, tolpat 90x90 cc 2600, ylimenevät 34x145 ja 28x120 Tietääkö kukaan, millaisia pituuksia mänty yleensä on saatavilla Byggmaxissa Länna/Stockholmissa? Minulla on vähän matkaa ajettavana, enkä halua mennä sinne, jos siellä ei ole mitään yli 5200. /Peter
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
M
Mats: Yksi ajatus on höyläpenkki ja tasohöylä, ja sitten ottaa 45X70 alas 44X68, koska kyseessä ei ole suuria määriä.
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
Mangan
Mangan: Ah: T-12-36,5 cm:llä on U-arvo 0,30 T-10-36,5 cm:llä on U-arvo 0,25
1 vastaus · 4,3k lukukertaa
B
Bynna: Mietin, tietääkö kukaan, miten ratkaisen seuraavan parhaiten. Ajattelen rakentaa yksinkertaisen pienen tuuletusparvekkeen puulattialla. Lankut ovat samat kuin olen käyttänyt sisätiloissa lattiaan. Ne ovat tukevia pontattuja mäntylautoja, jotka ovat 40 mm paksuja, ja niiden leveys on 13,5 cm. Olen antanut kantavien palkkien, jotka on tehty tukevista puurakenteista, työntyä ulos
0 vastausta · 5,9k lukukertaa
mandus
mandus: Aloita jyrsintä sisimmästä kohdasta, lähimpänä tappihartiaa, jotta jyrsimellä on kunnollinen tuki. Voit myös lisätä tukilistan, joka on saman paksuinen kuin kehyksen osat. Toinen vinkki on käyttää uhriosaa "ulostuloreiässä", jolloin vältät repeämät.
7 vastausta · 5,3k lukukertaa
nilhen
nilhen: Hei, onko joku tietoinen mistä näitä käteviä konvektoreita (tuulettimella) voi löytää, jotka voi sitten valaa laattaan tai palkistoon? //nilhen
4 vastausta · 4,0k lukukertaa
Z
zachris: Oliko tämä liian vaikea kysymys vai? :)
1 vastaus · 6,1k lukukertaa
Q
qrz: Aion tasoittaa kylpyhuoneen, jossa on lattialämmitys lastulevyillä ja sitten muovimatto. Lattianasentaja ehdotti käyttämään Serpo 644, koska se oli hyvä sekä kyseiselle alustalle että lämmönjakelun kannalta. Onko suurempaa eroa Serpo 644:n ja kuituvahvistetun tasoitteen välillä? Hinta näyttää eroavan aika paljon. Esimerkiksi RM Uniplanilla on kuituvahvistettu tasoite noin puoleen
0 vastausta · 4,6k lukukertaa
R
R Grahn: [citat] Olet kyllä aivan oikeassa tuen osalta. Se oli vain ajatus, joka iski mieleeni nopeasti, koska laskin tukipaineita alajuoksuille jne. ei ollenkaan kauan sitten ja sitten hämmästyin puun vähäisestä lujuudesta. (kun laskee uusilla eurokoodeilla) Mitä tulee siihen, miten palkit tulee asetella, olen myös tässä taipuvainen muuttamaan mieltäni. Huomasin myös, että suunnittelija oli
11 vastausta · 12,1k lukukertaa
·
L
Lymmeln: Hei, Tietääkö kukaan, ovatko "EN 13986 P6" ja v20 vertailukelpoisia luokituksia, tai mitä ne tarkoittavat? Yst. terv. B-E
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
K
katah: Olen myös utelias matosta, meillä on juuri samat ajatukset. Mutta luulen, että meidän portaikko istuu hienosti paikoillaan ; ) joten meidän tarvitsee "vain" hioa ja maalata. Olemme miettineet näitä uusia portaan peitteitä eli puulaminaattia askelmiin, mutta luulen, että matto olisi halvempi ja helpompi asentaa. Haluaisin nähdä kuvia siitä, miten olette ratkaisseet sen!
27 vastausta · 17,4k lukukertaa
·
P
pulver: ..kiitos kaikista vastauksista ja vinkeistä. Kallista näyttää olevan joka tapauksessa. Hullua kuinka hyvin he veloittavat skivorna, puhumattakaan vändskivorna. Tämä on jotain, jota Byggmax tai joku muu voisi alkaa valmistaa välittömästi. Harvalaudoitus vaikuttaa olevan hyvä vaihtoehto, mutta hieman hankalampi. /Peter
17 vastausta · 18,3k lukukertaa
·
Å
Årstakillen: Paneeli kulkee samansuuntaisesti harjan kanssa ja veranda on jo sisäänrakennettu. Aion etsiä naulankantoja paneelista, mutta en ole löytänyt niitä olohuoneen katosta.
7 vastausta · 3,9k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.