Mietin, tietääkö kukaan, miten ratkaisen seuraavan parhaiten. Ajattelen rakentaa yksinkertaisen pienen tuuletusparvekkeen puulattialla. Lankut ovat samat kuin olen käyttänyt sisätiloissa lattiaan. Ne ovat tukevia pontattuja mäntylautoja, jotka ovat 40 mm paksuja, ja niiden leveys on 13,5 cm. Olen antanut kantavien palkkien, jotka on tehty tukevista puurakenteista, työntyä ulos julkisivusta ja ajatus on yksinkertaisesti kiinnittää laudat palkkeihin. Miten tämä kiinnitys tehdään parhaiten ja siisteimmin? Olen aika innokas jatkamaan samalla tavalla kuin olen tehnyt sisätiloissa eli ruuvaamaan ne viistosti alas uran kautta, mutta kysymys kuuluu, onko tämä typerää, jos puu voi herkästi vääntyä ulkona? Pelkään myös, että kosteus pääsee niihin palkkeihin, jotka työntyvät ulos, koska ne ovat samat kuin kantavat palkit sisällä. Tulisko minun välttää lankkujen tiukkaa yhteen kiinnittämistä? Siinä tapauksessa pitääkö minun ruuvata suoraan laudasta läpi? Jos jätän raon lankkujen väliin, voinko säilyttää sekä uran että pontin vai pitääkö ne leikata pois? Tähän asti olen suojannut palkit teräskuorella päältä ja kyllästänyt niitä pellavaöljyllä ja maalannut pellavaöljymaalilla. Ne näyttävät hyviltä noin vuoden jälkeen. Toimiiko sama käsittely lattiapintalautoihin yhtä hyvin (ilman teräskuorta)?