R
imported_Byggaren: Jos kyseessä on runkojyrsin, niin tuennon parantaminen ei auta. Ongelma ei ole siellä, vaan yläpuolella ja välipohjassa. Jos siirrät tukijalkoja ulospäin (niin että ne tulevat lähemmäksi ulkoseinää), vapaa pituus keskiseinästä tukijalkaan kasvaa, mikä vaikuttaa positiivisesti alapalkistojen momenttiin. Mutta yläosilla tapahtuu päinvastoin, koska pituus tukijalan ja hanbjälke:n
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
A
aktieante: Puu on täysin poissuljettu.
6 vastausta · 3,8k lukukertaa
M
Mats: Se liikkuu kyllä myös. Betonisillat, joilla on valettu rakenne, ovat yleensä liukuva saumalla ainakin toisessa päässä. Sitten, jos se johtuu pelkästään teräsvahvistuksesta, jätän sen tässä osittain sanomatta.
6 vastausta · 13,6k lukukertaa
N
Nonas: Uskon, että jos aikoo käyttää nykyajan eristeitä, kannattaa luultavasti seurata olemassa olevaa standardia, eli lasivilla/mineraalivilla = höyrysulku päällä, mutta onhan olemassa puukuitueristystä ja erilaisia muita ns. "vanhanaikaisia" ratkaisuja, jotka ovat toimineet aina, niille tarvitsee vain tuulenpitävä paperi tai vaihtoehtoisesti höyrynsulkumuovi, koska ne ovat itsestään
4 vastausta · 5,8k lukukertaa
K
Kjell_G: Ehkä ajattelet ns. bottenlist, joka joskus laitetaan diffuusiotiiviiksi. Olen itse käyttänyt vain drevremsa ilman sellaista list. Näe se mahdollisuutena talon hengittää - en olisi purkanut ja tehnyt uudelleen. Sen pitäisi toimia hyvin joka tapauksessa. Oletan, että panelen oli ulkopuolella ikkunan ympärillä foder, siinä tapauksessa voi olla remsa drevad ulkoa. Kjell G
2 vastausta · 5,0k lukukertaa
N
Nonas: vesieristys märkätiloissa on hankala kysymys, mitä pitäisi käyttää on jokin ei-homogeeninen materiaali (eli ei elävä), nyt on saatavilla levyjä, joissa on vesieristys "sisäänrakennettuna", lasikuidulla päällystetyt kipsilevyt tai sementtilevyt ovat luultavasti halvimmat vaihtoehdot, jos täytyy laittaa jotain muuta eteen, muuten on fibo-trespo. jos tarvitset levyjä ilman
1 vastaus · 8,7k lukukertaa
D
ducksale: Hei! Ajattelin kysyä, onko kukaan rakentanut huvilaa otsikossa mainitusta materiaalista ja oletteko tyytyväisiä? Onko joku kuullut muiden kokemuksista? Onko suositeltavaa? Tietääkö joku yrityksen Västmanlandissa, joka käyttää maxitsin DSM Byggblockia? Kiitokset kaikista vastauksista. /Andreas
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
A
alen: Halmitalon haittapuolena on, että se vie paljon aikaa - erittäin työlästä verrattuna puutaloihin / runkorakenteisiin. Kun me rakensimme, oli kuitenkin halmitalon etuna, että tekniikka oli niin yksinkertaista, läpikotaisin. Kuka tahansa, jolla ei ole kokemusta tai koulutusta, jopa äiti ja pienet lapset, voivat auttaa kantamaan olkipaaleja ja levittämään savilaastia. Tämä tarkoittaa
7 vastausta · 8,5k lukukertaa
J
JanneL: Vinkkejä: http://www.thermisol.se/faq.php?faq=inc.golv.php
1 vastaus · 5,2k lukukertaa
G
GustavW: Minulla on 4,5m cc300, 400 ja 600 sijainnista riippuen. Kyllä, cc600 hieman joustaa, mutta ei häiritsevästi...
9 vastausta · 43,0k lukukertaa
·
F
Foolse: Hmm. Ensin - onko teillä yhdistyksen hyväksyntä? Voi olla joitakin mielipiteitä, kun puretaan seiniä. Sitten - onko seinä kantava? Se voisi olla, jos katsoo pohjapiirrosta... Silloin teidän luultavasti täytyy ottaa mukaan rakennesuunnittelija/rakennusinsinööri, joka auttaa teitä. Jos ei kantava seinä: Ei-kantavan puurunkoisen seinän purkaminen ei ole erityisen vaikeaa. Sen voi tehdä
1 vastaus · 6,4k lukukertaa
·
fresve
fresve: [citat] Peitesivu ruuvataan kaapin sisältä, erittäin yksinkertaista.
5 vastausta · 10,8k lukukertaa
J
jmw: Seisoin samanlaisen "ongelman" edessä kuin sinä vuosi sitten. Nyt emme koskaan toteuttaneet sitä kokonaan, mutta minun käsitykseni mukaan se riippuu seinän kunnosta ja maksaa noin 80' sille seinälle, joka oli ajankohtainen minun tapauksessani. Mutta kuten sanottu - amatöörin lonkalta ammuttu arvio.
2 vastausta · 12,6k lukukertaa
I
ikeo: en pitänyt vanerin hinnasta eikä siitä, mitä heillä oli byggmaxilla, joten ei kovin hyvältä vaikuttanut Kuitenkin he myivät paneelia halvalla byggmaxilla b-laatuisena, mutta näytti täysin kelvolliselta ja sopii hyvin vaatehuoneeseen tuli suunnilleen sama hinta kuin OSB:stä, joten paneelia laitetaan täysillä kotiin nyt, korkeimmalla toivelistalla on tällä hetkellä kompressori ja
4 vastausta · 5,2k lukukertaa
D
Daniel Nybling: Aion keittiöremonttini/yhdistämisen yhteydessä purkaa seinän, joka mahdollisesti on kantava. Talo on 1 1/2-kerroksinen huvila, rakennettu 1975. Seinä kulkee kohtisuorassa kattotuoleihin/välikattoon nähden suunnilleen talon keskellä ja välikatto lepää suoraan seinärakenteen päällä. Seinä koostuu vaakasuorasta 70x70 runkotolpasta välikattoa vasten (50x220 palkit), joita tukevat
0 vastausta · 3,5k lukukertaa
C
chessen: Katso www.veckebosag.se. Tosiaan kaukana Tukholmasta, mutta tiedän, että hän yleensä toimittaa puutavaraa sinne. Lisäksi hänellä on hyvät hinnat.
10 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
G
gullegrizen: Kerto 45x360 på cc600 enl. laskentaohjelma från Moelven Töreboda.
1 vastaus · 6,0k lukukertaa
M
mariaria: Minulla on betonilaatta maassa ilman kellaria, 1974. Ulko-oven alla ulkopuolella on betoniin tehty syvennys ulkoportaille, ja portaan alla ulkoseinän alaohjauspuu on täysin näkyvissä. Olemme nyt eteisessä purkaneet parkettilattian ja poistaneet betonissa olleet valetut tukipuut (lattia). Muovikalvo puuttui osittain ja eristys oli suoraan betonia vasten. Anticimex totesi kosteus
0 vastausta · 4,6k lukukertaa
K
karmajoyst: No sen pitäisi toimia hyvin. Oletan, että haluat kiinnityksen pystysuoraan...ts. lecaharkon päälle. Jos haluat kierretangon, valitsisin ruostumattoman. Poraa reikä, joka on noin 4 kertaa kierretangon halkaisija, ja täytä se betonilla, sitten voit vain asettaa kierretangon betoniin. Naputa blokkia kumivasaralla hetken aikaa, jotta saat valun värähtelemään. Laita sitten esiporattu
1 vastaus · 6,2k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Kyllä, se näyttää hyvältä. Saat myös etua siitä, että auringon lämmittäessä julkisivua syntyy luonnollinen konvektio.
24 vastausta · 21,6k lukukertaa
·
gadu^
gadu^: Valitettavasti ei mitään lisättävää, mutta minulla on vähän sama idea...
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
·
C
Crischnak: Kiitos Skalman, ja amme seisoo säädettävillä jaloilla LECA-kehystä lukuun ottamatta. Eli ei hätää siis?? Tuntuu hyvältä. Kaivoon pääsee käsiksi edestä olevan luukun kautta, myös putkien liitos on siellä. Yst. terv.
7 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
M
imported_Byggaren: [citat] Kiitos! En ole yrittänyt etsiä uudempaa tietoa piirustusten toteutuksesta, vaikka minulla on Auto-Cad tietokoneella (jota en ole koskaan käyttänyt ja luultavasti en tule käyttämään). Tietokoneavusteisella piirtämisellä (Cad) uusi maailma on avautunut konsulteille, missä esimerkiksi arkkitehdin täytyi ennen keskeyttää työ ottaakseen välioriginaalin ilman mittoja ja
12 vastausta · 12,8k lukukertaa
·
B
Bror: Jopa itse valamallesi muurille täytyy olla tuki, jotta se ei alkaisi kallistua. Sellaisen tuen voit ehkä kaivaa ulos plinttien välistä ja edestä. Ehkä voit täydentää jollain tyyppisellä maanankkurilla.
4 vastausta · 7,8k lukukertaa
·
G
gullegrizen: Jos nyt havaitaan, että suihkuseiniä ei voi liimata jostain syystä, onko tämäntyyppisen suihkuseinän kanssa sitten peli pelattu vai onko olemassa jokin muu ratkaisu?
2 vastausta · 5,6k lukukertaa
D
danieldanieldaniel: riittää pienempi
2 vastausta · 18,9k lukukertaa
D
2 vastausta · 18,9k lukukertaa
S
Swedeinla: Hei! Tsekkaa "Villa Anna" Gdanskissa (www.villa-anna.pl/index.html). Olin varannut sen viime vuonna, mutta suunnitelmien muuttuessa se ei toteutunut. Heillä on yksityinen autotalli ja hinnat ovat kunnossa. Huomattavasti halvempaa kuin asua Gdanskin keskustassa. Lars
1 vastaus · 5,5k lukukertaa
C
CN: Hei! Olemme katsomassa vanhaa puolitoistakerroksista taloa, jossa on kellari ja joka on todella huonossa kunnossa (paitsi kellari...) Kellarin seinät ja lattiat ovat valettuja. Voiko kaiken muun purkaa paitsi kellarin ja ostaa seinäelementit, kattotuolit ja aloittaa tavallaan alusta... Onko joku tehnyt tämän ja voisi jakaa kokemuksiaan? Kiitollinen vastauksista! /C
0 vastausta · 3,6k lukukertaa
K
Kjell_G: Olen rakentanut parvekeaidan, mutta olen hieman epävarma sen vakaudesta. Kysymys löytyy Altaan ja ulkoterassi -kohdasta http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/88333-ett-balkongraecke-blir-till.html onko kellään ehdotuksia, miten aita voidaan vakauttaa? Kjell G
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.