Olen alkanut ymmärtää, että täytyy varmaan asentaa konvektoreita lattiaan suurten lasiosien eteen, jotka ulottuvat aivan lattian tasolle. Kun olen nähnyt, kuinka korkeita konvektorit ovat, olen kuitenkin alkanut miettiä, miten nämä käytännössä rakennetaan lattiaan. Täytyyhän tehdä pieni kolo lattialaattaan, jotta konvektori mahtuu siihen.

Tuntuu erityisen riskialttiilta, että nämä "kolot" ovat niin lähellä ulkoseiniä, joissa oletan haluavan niin paljon laattaa kuin mahdollista kantavuuden vuoksi, vai mitä?

Voiko joku selittää minulle, miten tämä yleensä ratkaistaan?

Jos ajattelet vain kantavuutta, tilanne on täysin päinvastainen, eli suurin rasitus ei ole koskaan ulkoseinällä!

Miten tarkalleen konvektorin asentaminen tehdään, sitä en tiedä.

"Jos ajattelet vain kantokykyä, tilanne on aivan päinvastainen, eli suurin jännitys ei koskaan sijaitse ulkoseinän vieressä!"

Miten niin? Juuri sinne yleensä vahvistetaan reunapalkkien avulla.

Tarkoitin levyn kantavuutta. En levyn tuentaa.

Mutta en usko, että omakotitalon välipohjassa tarvittaisiin erityisiä reunapalkkeja. Mahdollisesti ajankohtainen tilanne voisi olla avaus suuremman aukon kohdalla julkisivun alla. Miten tämän julkisivun rakenne on, emme tiedä tässä tapauksessa.

Hei, onko joku tietoinen mistä näitä käteviä konvektoreita (tuulettimella) voi löytää, jotka voi sitten valaa laattaan tai palkistoon?

//nilhen

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.