42 261 lukukertaa ·
5 vastausta
42k lukukertaa
5 vastausta
Laattojen asettaminen kiinnityslaastilla vai "liimalla"?
Minulla on pohdinta, johon haluaisin saada mielipiteitä...
Laatoitus tehdään perinteisesti laatkefixillä.. Mutta mitä mieltä olette eduista/haitoista, että käytetään esim. Sikaflex-221?
Fix on raskasta työskennellä, siitä tulee kovaa eikä se pidä liikkeistä. - Haitat
Sikaflex-221 on joustavaa, tiukkaa, sillä on erittäin hyvä tartunta ja se on helppokäyttöinen. - Pelkkiä etuja.
Mutta entä muuten?
Laatoitus tehdään perinteisesti laatkefixillä.. Mutta mitä mieltä olette eduista/haitoista, että käytetään esim. Sikaflex-221?
Fix on raskasta työskennellä, siitä tulee kovaa eikä se pidä liikkeistä. - Haitat
Sikaflex-221 on joustavaa, tiukkaa, sillä on erittäin hyvä tartunta ja se on helppokäyttöinen. - Pelkkiä etuja.
Mutta entä muuten?
Ei oikeastaan... Sen voi ratkaista veitsellä, jossa on tarpeeksi pitkä terä, jotta se voi ulottua kaakelin taakse. Lisäksi ei yleensä voi poistaa laastia kokonaan kaakeliremontin jälkeen. Tai sitten osa seinästä seuraa mukana... Hehe.Nonas sanoi:
Emme yleensä asenna kaakeleita aikomuksena purkaa ne lähitulevaisuudessa, ja jos niin on, voi vain repiä koko kipsilevyn alas ja vaihtaa sen. Niin yleensä käy, sillä kaakeleiden purkaminen vie usein mukanaan osan seinästä.
Oikein, mutta tässä tapauksessa ei ole kyse märkätilasta..ACME sanoi:
Oikein taas, juuri 221 maksaa noin 235:- per 300ml tuubi, mutta minulla sattui olemaan jäännös ilman muuta käyttöä..ACME sanoi:
Fix ei ole vaikeaa työtä! sitten olet luultavasti sekoittanut väärin - lisää vettä!. Minusta fix on hienoa työstää, se on helppo levittää, helppo asettaa oikea paksuus fixkammella ja laatat kiinnittyvät hyvin. En miettisi vaihtoehtoja. Olen tosin käyttänyt kakelliima, kun asensin kapean rivin laattoja keittiöön suoraan lastulevylle, mutta se oli juuri siksi, että pelkäsin fixin veden vahingoittavan lastulevyä.
Klikkaa tästä vastataksesi