Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Anonymiserad 23608: Mitä on masoniitin takana? Jos se ei ole oikea tee-se-itse ratkaisu, taustalla pitäisi olla lautoja, joihin voit kiinnittää kipsin. 13 mm antaa paremman tuloksen, jos sinulla on tilaa sille - se peittää epätasaisuuksia paremmin kuin 6 mm kipsi, on helpompi työstää ja on halvempi.
anaitis: [citat] Jos kyseessä on vahvistettu paksurappaus mineraalivillalla, sitä pidetään turvallisena ja koeteltuna rakenteena. Sinun tulee korjata ikkunan ym. virheet.
Bror: En usko, että tulee ongelmia, jos muovimatto jätetään paikoilleen. Koska et kiinnitä lattiaa alustaan, sinun tulisi käyttää askeläänimattoa tai lumppupaperia basecogolvetin alla ja jättää rako seinien reunalle. Koska sitä tyyppiä lattialaudat ovat harvoin täysin suoria, sinun täytyy varautua siihen, että joudut kiilaamaan laudat toisiinsa kiinni, jotta niiden väille ei jää
Farzan: On olemassa joitakin, joilla on kaksoispätevyys arkkitehti/rakennusinsinööri, ja uskon, että voisi olla hyvä, että puhuisit sellaisen henkilön kanssa. Pieni konsultaatio sen selvittämiseksi, onko se ylipäätään mahdollista, ei tarvitse olla lainkaan kallis. Kun etsimme taloa kolme vuotta sitten ja olimme hetken kiinnostuneita kohteesta, jota meidän olisi tarvinnut laajentaa, sain itse
HusByggarTomten: Voitko laittaa klinkkeriä suuremmalle alueelle oven eteen ja esimerkiksi suoran linjan, joka sitten jatkuu puuterassille? Miltä pohjapiirros näyttää?
jawen: Ota tavallinen saha (fogsvans), josta et välitä, sitten taivutat sahaterän painamalla sitä seinää vasten ja sahaat pois "kuprusi", todella helposti. Ystävällisin terveisin Jawen
Fredrik.engdahl: ajattele, että ne pitää pohjamaalata pari kertaa ja sitten maalata. ne ovat myös vain 2400 pitkiä, joten saat liitoksen, jos sinulla on 2500 tai enemmän. sen voi ratkaista erittäin korkealla lattiajalustalla tai jollainlaisella kattolistalla.. jos haluat sileät seinät, niin kipsi on paras, mutta silloin pitää kitata ym. (tiedän, että sanoit ettet halua kipsiä, mutta et kertonut
Milkshaken: Rakennan parhaillaan elementtitaloa pystysuoralla sileäpontilla, pyöreällä naulalla ja sitten vihreällä rautavihtrillillä... (Muutuu harmaaksi noin vuodessa) Näyttää todella halvalta...
Swetrot: Voit unohtaa fakturan, mutta VISA-kortti toimii yleensä hyvin myös Puolassa.
imported_Byggaren: Ongelmasi vaikuttaa olevan enemmän tyyppiä: 'saada kellari kuivaksi, jotta uudet puuosat eivät kohtaa samaa kohtaloa'. Ei siis ole ratkaisevaa puutavaran kannalta, onko se painekyllästetty vai ei, jos et korjaa ongelmaa. (Mahdollisesti saat hajuaistimuksia painekyllästetystä puusta, joita et saa puhtaasta puusta.) Jos haluat parempaa suojaa tulevaa lahovaurioita vastaan, varmista, että
Loffe: Hei! Onko kukaan asentanut TM board -sisäkattoa rakennukseensa? Jos on, oletteko tyytyväisiä tuotteeseen, asennukseen, värikestävyyteen, ulkonäköön, hintaan? Kiitollinen vastauksista.
Fasting65: Bauhaus, K-rauta, hyvin varusteltu rakennustarvikekauppa, ovat niitä. Kutsutaan huokoiseksi puulevyksi tai vastaavaksi. Esim: http://www.k-rauta.se/bygg_3210.htm
M.Larsen: Aion soittaa heille huomenna ja katsoa mitä he sanovat..
qrz: Olen kuullut useista lähteistä, että on olemassa jonkinlainen suoja laittaa VP-putkien eteen puhkaisun estämiseksi, mutta kukaan ei tunnu tietävän, mistä laitteesta on kyse... Onko sellainen olemassa ja käytetäänkö sitä todellisuudessa?
mycke_nu: [citat] Betonitiilet ovat raskaita, mieti voisitko harkita vaihtoehtoa pellillä. Katosta tulee paitsi kevyempi niin myös lumi liukuu paremmin alas.
Motorsågsmannen: On hienoa voida kierrättää vanhoja materiaaleja! Talon remontissa olen nähnyt, kuinka näkyviä puisia yksityiskohtia on peitetty, kuten helmiponttia (päällystetty kovalevyllä), joita pidettiin kai aiemmin "halpana" ja siksi ne haluttiin piilottaa? Nyt trendi on päinvastainen, ja se on todella tyylikästä! :)
mycke_nu: [citat] Rakennan (mm.) verstasta, jonka koko on 6x10m, 3m korkea LECA-muuraus ja korkea katto, jossa 45 asteen kattokulma pahimmassa mahdollisessa tuuliolosuhteessa Gotlannissa. Ylioppilastutkinnolla ja diplomi-insinöörikoulutuksella (sähkö/tele/tekninen fysiikka) olen yrittänyt laskea erilaisia kuormituksia hyödyntäen internetistä löytämääni tietoa. Ei ole ihan helppoa, kun monet
Nellita: Hei kaikki, olen uusi jäsen, mutta olen lukenut täällä pitkään ja saanut paljon vinkkejä. Olen nyt kamppaillut saadakseni puhdistettua katon, jossa on kerros kerroksen päällä vanhaa liimamaalia - mutta miten voi olla varma, että on päässyt "pohjaan", jotta sen voi maalata estovalkealla ilman, että se irtoaa? Ja kuinka kauan pitää odottaa, että se varmasti toimii? Ajattelimme
Herman hedning: multi master on hinttien hommaa. katkaise liitokset tigersaha cc100:lla ja lyö palaset pois vasaralla jos tiikerissä on hyvä terä, sen voi kääntää ylösalaisin, jotta pääsee paremmin käsiksi
andersmc: Niitä myydään vähän siellä sun täällä. Clasulla on niitä, mutta niitä pitäisi löytyä mistä tahansa rautakaupasta.
Herman hedning: Haki-teline räystäiden korkeudella, tarpeeksi suuri mahtuakseen kaikki tiilet, niin sinun ei tarvitse nostaa alas ja ylös. Tee yksi puoli kerrallaan masonite ei kiitos
Herman hedning: valaa expander betoni aina tolpan alareunaan asti, mutta älä unohda syllpappia
FredrikBo: "Dr.SiC !" Olet aivan oikeassa, se on tavallinen kotisivu, ja siinä on blogi, jonka olen pilkkonut ja muuttanut opastetuksi kierrokseksi. Kaikki ylimääräiset hienoudet on poistettu ja jäljellä on vain 9 kategoria-nappia. Joten totta puhuen, se on kotisivu, mutta kutsuessani sitä blogiksi tunnen itseni vähän tärkeämmäksi 10 sekunnin ajan. Bloggaaminen on kuten sanottu muotia nykyään.
Manberg: Ja, sinun annetaan seinäruoteiden mennä yhtä korkealle kuin katon pitäisi olla, jos ymmärrän sinua oikein. Ehkä voit hyötyä liittämistäni kuvista? http://i226.photobucket.com/albums/dd265/Rackarn/DSC01499.jpg http://i226.photobucket.com/albums/dd265/Rackarn/DSC01500.jpg http://i226.photobucket.com/albums/dd265/Rackarn/DSC01498.jpg Niin tein olemassa olevaan hirsitaloon, johon hän
fantasi: [citat] :D oikea Mc Gyver-tekniikka Jepp vain 3mm, mutta sitten katto pitää maalata myös, joten 5-6mm olisi hyvä.
osueco: Vanha kylpyhuoneen palkkirakenteeni tarvitsee vaihtaa. Pituus on 2,2 metriä. Vanhojen palkkien koko oli 120x45, ja epäilen, että tämä voi olla hieman heikko, kun aion laatoittaa kylpyhuoneen, mietin, voiko olla riittävää muurata tukimuuri keskelle. Silloin tukien välimatka olisi vain 1,1 metriä palkkirakenteelle. Onko tämä riittävän vahva täyttämään GVK:n vaatimukset?
Saxpy: Jos olisit asunut Tukholman seudulla, olisin voinut antaa sinulle ehdotuksia pienistä höyläämistä, jotka hoitavat tuon asian sinulle ilman ongelmia. Mutta kuten edellinen puhuja sanoi, soita pieniin höyläämöihin tai vaihtoehtoisesti sahoihin. Niitä täytyy olla paljon Smålandissa, joten saat samalla pienen retken.
Mangan: Vanha kokoelma puupalikoita ja tiiliä, joita edellinen omistaja on käyttänyt pienviljelmän perustuksena, on tehnyt tehtävänsä, ja nyt minun täytyy muurata pienempi perusta, jolle kasvihuone tulee seisomaan. Olen ajatellut tehdä perustan noin 50 cm korkeaksi, josta noin 20 cm tulee olla maassa. Mietin, onko olemassa mitään tyylikkäitä pinottavia lohkoja, jotka eivät vaadi
Mats: Tein samoin. Levyjen nostaminen ja tavallinen seinäkipsi sekä korkeassa vireessä oleva Makita :)
JonasHolm: Hei Istun täällä ja pohdin sisääntulokatoksen mitoitusta. Ajattelin kattoa, joka kiinnittyy julkisivuun ja seisoo kahden pylvään varassa, joiden välimatka on 3m ja pylväät ovat 1,5 metriä julkisivusta. Voisiko joku auttaa minua kurkihirren ja kattorasojen mitoituksessa, tai ohjata hyvään tietoon aiheesta? Olen etsinyt verkosta, mutta löydän vain tietoa talojen seinien