2 307 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Uusi julkisivu
Oikea foorumi?
No niin... Aion vaihtaa julkisivun, tiilestä puuhun
Pieni kysymys, mitä pitäisi käyttää?
Tuulensuoja, asfaboard, ulkokipsi vai tuulikalvo??
Olen etsinyt hyviä vastauksia, mutta en ole oikein löytänyt mitään konkreettista.
Ei halua laittaa jotain, mikä ei toimi...
Home, kosteus jne. huomioon ottaen...
No niin... Aion vaihtaa julkisivun, tiilestä puuhun
Pieni kysymys, mitä pitäisi käyttää?
Tuulensuoja, asfaboard, ulkokipsi vai tuulikalvo??
Olen etsinyt hyviä vastauksia, mutta en ole oikein löytänyt mitään konkreettista.
Ei halua laittaa jotain, mikä ei toimi...
Home, kosteus jne. huomioon ottaen...
Riippuu siitä, miltä se näyttää, kun poistat tiilen. Onko se puurunkoinen vai kivinen?
Näin olisin tehnyt puurungossa.
Alareunaan talon ympäri olisin laittanut bitumimattalistan tai peltilistan ja antanut sen "roikkua" ulos sokkelista.
Sen jälkeen ulkoverhouskipsilevy - jos tarvitaan useampi kuin yksi levy korkeuteen, niin olisin saumaan asettanut bitumimaton, joka menee "ylemmän" levyn alle ja "alemman" levyn päälle.
Gyprocin ulkopuolelle olisin naulannut 28x70, jotta paneelin taakse jää tuuletusväli.
Näin olisin tehnyt puurungossa.
Alareunaan talon ympäri olisin laittanut bitumimattalistan tai peltilistan ja antanut sen "roikkua" ulos sokkelista.
Sen jälkeen ulkoverhouskipsilevy - jos tarvitaan useampi kuin yksi levy korkeuteen, niin olisin saumaan asettanut bitumimaton, joka menee "ylemmän" levyn alle ja "alemman" levyn päälle.
Gyprocin ulkopuolelle olisin naulannut 28x70, jotta paneelin taakse jää tuuletusväli.
Hei!
Minulla on puurunko tiilen takana. Mietimme tehdä kuten sanot, laittaa metallisen tippalistan juuri perustuksen yläpuolelle.
Mutta olen kahden vaiheilla, kipsi, paperi vai tuulensuoja? Edut/haitat?
Minulla on puurunko tiilen takana. Mietimme tehdä kuten sanot, laittaa metallisen tippalistan juuri perustuksen yläpuolelle.
Mutta olen kahden vaiheilla, kipsi, paperi vai tuulensuoja? Edut/haitat?
Pahvi tai tuulensuoja. En olisi itse valinnut kumpaakaan näistä vaihtoehdoista - ehkä eniten siksi, että en näe mitään suoria etuja. Kipsilevyn kanssa saat äänenvaimennusta, mikä ei tosin ole ehkä tärkeää talosi sijainnin kannalta. Toinen etu on, että kipsilevy ei voi syttyä palamaan - se johtaa kylläkin lämpöä ajan myötä, joten kipsilevyn alla olevat asiat voivat palaa, jos onnettomuus sattuisi tapahtumaan.
Voin vain puhua omasta puolestani ja olisin ehdottomasti valinnut kipsilevyn. Vaikka se voikin olla hieman kalliimpi kuin muut vaihtoehdot, niin 30 vuoden jaksolle jaettuna se ei ole korkea kustannus.
Voin vain puhua omasta puolestani ja olisin ehdottomasti valinnut kipsilevyn. Vaikka se voikin olla hieman kalliimpi kuin muut vaihtoehdot, niin 30 vuoden jaksolle jaettuna se ei ole korkea kustannus.
Hei! Kiitos vastauksestasi!
Olen periaatteessa jättänyt pappin pois. Mutta mietin yhä enemmän tuulensuojakangasta, ensisijaisesti siksi, että sen kanssa on niin helppo työskennellä.
Kankaan kanssa työskentely täytyy olla paljon nopeampaa kuin kipsin.
En tarvitse mitään äänieristystä, asumme erittäin rauhallisesti ja kauniisti, ja lisäksi tulemme eristämään enemmän.
Olen periaatteessa jättänyt pappin pois. Mutta mietin yhä enemmän tuulensuojakangasta, ensisijaisesti siksi, että sen kanssa on niin helppo työskennellä.
Kankaan kanssa työskentely täytyy olla paljon nopeampaa kuin kipsin.
En tarvitse mitään äänieristystä, asumme erittäin rauhallisesti ja kauniisti, ja lisäksi tulemme eristämään enemmän.
Klikkaa tästä vastataksesi