Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Jensa1: Olen vuokrannut levyhissin, ja mietin myös sellaisen kipsilevyruuvimeisselin vuokraamista. Minulla on itselläni ruuvimeisseli, mutta luulen, että se sujuu nopeammin sellaisella, jossa ruuvi tulee nauhalla ja niissä on ruuvistoppi!
Sampa: Miten määritetään, olivatko ne eterniittilevyjä eikä vain rappausta?
snickar_lasse: hei ! asenna esimerkiksi 45x145 kortlingar pesualtaalle. sijoita kortlingit säärelle ja noin metrin korkeudelle, kiinnitä pala kipsiruuvilla. Seinäkiinnitteiset wc:t vaativat kunnollisia välineitä.
tob_ekl: okei, minä aion kokeilla muovia. siellä on parketti lattialla, joten vesi ei käy. vaimo on juuri pessyt valkoiset verhot.
toma25: Puusääntö kiinnitystä varten, kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Onko olemassa metallikulmia, jotka eivät vaadi erikoistyökaluja? ei ole riskiä, että se vääntyisi niin vähällä säännöllä, eihän se muodosta kokonaisuutta, joka vakauttaisi.
abbe_: [citat] Pura ovenkarmi ja kattolista ja repäise pois kipsi. Laita tilalle lastulevy tai jotain, joka kestää (mahdollisesti myös ylimääräinen runko/rima). Kittiä + tapetoi ja asenna karmi/kattolista uudestaan... /Abbe_
Larsa: On olemassa isompia, mutta luulen, että ne ovat vain 1,80 leveitä. Oletan, että voit tilata "oikeasta" rakennusliikkeestä :)
Larsa: Alkuperäiseen kysymykseen liittyen. Yksi pystytuki on leikattu 2500mm:iin ja yksi rakennustuki on sama mitoitus putoavilla pituuksilla. Kun kyseessä on "Råplan V" luulen, että V=laatu 5, mikä on hieman huonompi laatu.
templar: Aion uusia koko katon sekä hieman raakaponttia ja räystäslautoja, uudet hängrännor svuorineen. Räystään korkeus on 6,5 metriä, valmakatto, pitää työskennellä "kulmien ympäri". Joten on hankalaa, jos ei ole telineitä koko alueella. Se on varmaan isku, jonka joudun ottamaan. //Simon
Linus_E: ne noiden formply-hommissa ne käyttää niitä uusilla talotyömailla, joilla olen ollut... 22mm oli se, ja sitten naulat helvetisti sitten tekevät 120 reikää viemärille (tietysti sinne, missä meillä pitäisi olla spotit)
osueco: Onko kukaan tietoinen mistään rakennustavaratalosta Puolassa, jolla on verkkosivusto, jossa voi nähdä hinnat, jotta voi suunnitella ostoksensa?
andrefredriksson: Hei, haluaisin rakentaa puoliseinän jakamaan olohuoneeni asunnossani, se on vuokra-asunto, joten en halua tehdä reikiä seiniin/lattiaan. Onko mahdollista rakentaa vakaa itsenäinen puoliseinä? Mitä materiaalia kannattaa käyttää? Minimileveys? Jos se ei ole mahdollista, kuinka vakaa siitä tulee, jos puoliseinä kiinnitetään vain yhdeltä puolelta eikä toisessa päässä ole mitään
marmander: [citat] Se oli vanha "maalaisvalettu" laatta, puhdistin sen kaustisoodalla ja vedellä. Huuhdoin vedellä juuri ennen kuin auto tuli. Betoni ei levinnyt niin hyvin kuin olin luullut, tein töitä kuin eläin kotitekoisella levitystyökalullani, sain ne 6 kuutiota kohtuullisen hyvin levitettyä (vähän yksin tehtyä, olisi pitänyt olla kaksi levittämässä ja yksi mittaamassa laserilla). Tuli
danielr112: Koska se on tarkoitettu korjaamoon, niin hinta/toiminto on ensisijainen tekijä. En tietenkään halua vaaleanpunaisia seiniä. Mutta pelti toimii erinomaisesti, jos se helpottaa minua.
anaitis: Ehkä vähän liikaa taipumaa. Yleensä käytetään rajaarvoa L/400. Sinun palkillac käsittäisi se 1,2 cm. (En ole nyt tarkistanut kuormiasi!)
bergstrollet: Okei, kiitos vinkeistä. Epäilin, että on helpompaa asentaa ne makuuasennossa maassa. Huomasin, että olen kirjoittanut 145*170.. vähän väärin. Sehän on 145 *120 (28 mm).
valjn: Minulla on 15m2 kokoinen kellari. Se sijaitsee hieman talon sisällä, joten minulla on vain yksi ulkoseinä. Seinät voivat vähän kostua kesällä (korkea ilmankosteus = kondenssi). Minulla on kaksi ilmanvaihtoaukkoa. En ollut ajatellut käyttää kellaria mihinkään, se vain on siellä. Kysymykseni on, mitä uskallan maalata seinille? Luulen, että ne on kalkittu joskus kauan sitten. Ehkä
Västerhaninge 17: Olen rakentamassa Trivselhusin kanssa. Heidän ratkaisunsa oli käyttää noin 20 kpl 1 mm sinkittyä/taivutettua levyä, jotka naulattiin kiinni betoniin ja kun seinä oli paikallaan, kiinnitettiin 2 kpl ruuvia/levy syllen reunaan.:o Ilmeisesti ei tarvita vahvoja kiinnikkeitä talon paikallaan pitämiseksi.
hempa111: Puhuin ensimmäisestä viestistäsi, jossa mainitsit valamisen palkkien välillä, se mihin nyt viittaat on tasoitustyö, erotan käsitteet välttääkseni väärinkäsityksiä. Ja mitä Maxit sanoi, sinun on TASOITETTAVA niin, että sinulla on vähintään 15 mm peitto putkelle, se pitää paikkansa. Lisäksi ymmärrän täysin, että haluat minimoida rakennuskorkeuden, koska kukaan ei halua
Beape: OK, kiitos vinkistä. Aion ehdottomasti pohjustaa öljyvärillä, jos se voi vähentää rakkuloiden riskiä :-)
mariaria: Kiitos kaikista vinkeistä, luulen että valitsen husfix koska sitä minulla on kotona!
hdm: foxmulder, sinä joka asut Tukholman alueella, voisit ehkä mennä Älvsjö-messuille nyt 9-12 lokakuuta, Foamsystem on siellä silloin, ehkä voit saada vähän enemmän tietoa. Olen itse katsonut FoamSystemiä ja mielestäni konsepti vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Melie: Kiitos, meillä on niin vaikeaa löytää kaide kohtuulliseen hintaan tulevalle parvekkeellemme, joka on noin 35 neliömetriä. Onhan oltava järkevämpiä hintoja kuin useita 1000 kr per metri?! Talo on rapattu funkistyylillä, olemme tähän mennessä avoimia miltä kaiteen tulisi näyttää. Mutta alun perin ajattelimme jonkinlaista ruostumatonta-, galvanoitua-, taottua- tai "lasi"kaidetta.
johan124: Hei. Kiitos, että yritätte auttaa minua. Meillä tulee olemaan kosteuseristysmatto lattialla. Kylpyhuone on noin 2.6*3.5m ja jänneväli on silloin 3.5m vai mitä? Kylpyamme ei tule olemaan jännevälin keskellä vaan yhdessä reunassa. Kaksi ammeen tassuista ovat 2 cm seinän ulkopuolella kellarissa. Sekava vastaus ehkä, mutta kiitos jälleen vastauksista. Ystävällisin terveisin, Johan
Johan Gunverth: [citat] Sitä minäkin mietin. Sain vähän mielipiteitä siitä, että se pitäisi olla, mutta samalla näen portaita, jotka isoisä teki 50-luvulla ja jotka ovat edelleen ehjiä ja siistejä. Hän on käyttänyt vain tavallista itse sekoitettua betonia. Vähän "rasvaisempaa" kuitenkin, kuten hän sanoo. Tämä pitäisi tarkoittaa vähän suurempaa osuutta sementtiä.
Gladh: [citat] Miksi, jos vedeneristys on yhtä hyvä kuin muovi, se on kuin siirtäisi muovin yhden askeleen rakenteessa, ongelmaksi tulee saada tiivis liitos muovin ja vedeneristyksen välillä, niin että se toimii yhtenä kokonaisuutena. Mutta se pitäisi varmasti olla ratkaistavissa. Käännä se toisinpäin, laittaisitko kaksinkertaiset muovikerrokset eteiseen, yhden aivan kipsilevyn alle, ja
hempa111: Laita ulkokuvat esille, jotta niitä voi katsella, mielellään yksityiskohtaisia kuvia levyistä.