Olen parhaillaan kehystämässä suihkunurkkaa ja seinään kiinnitettäviä WC-istuimia jne. Olen lukenut niin paljon kuin mahdollista ja todennut, että teräskoolaukset ja jonkinlainen kostean tilan levy ovat tarpeen. Olen ostanut Gyprocin lasikuituvahvisteisen levyn ja pohdin nyt, riittääkö yksi kerros vai pitäisikö olla kaksinkertainen kipsilevy, kun reglat ovat cc 300 mm.

Mutta tämä ei ole se, mikä mietityttää eniten. Ei, tämä liittyy siihen, miten ihmeessä saa tuettua pesuallasta ym.
Mielellään (ja yksinkertaisimmin) laittaisin OSB-levyn tai vastaavan ja sitten kostean tilan levyn. Mutta ilmeisesti sitä ei saa tehdä? Ei puuta/organista materiaalia levyn taakse? Olen lukenut BKR:stä ja GVK:sta, mutta en ole viisaampi. Joten miten teen? Tarvitsen vankan kiinnityksen pesualtaalle + suihkuseinille (Macro Skagen pyöreä HLY888).

Näyttää hieman oudolta kuvassa, mutta ajatus on, että siinä olisi koko upotettu peili (liimataan ulkoseinään), tolpat suihkun ympärillä on piilottaakseen nousujohdot yms. Laitan tarkastusluukut katon kohdalle, jotta liitännät ovat saatavilla. Samoin pesualtaan alla, johon viemäri ja putket tulevat lattiasta. Kaikki tolpat + seinä/hylly pesualtaan takana kaakeloidaan.

• 3D-visualisointi kylpyhuoneesta, jossa suihkunurkkaus, kaksiosainen pesuallas peilillä ja tummat lattialaatat.
  • Moderni kylpyhuone, jossa on erillinen suihkunurkkaus, tummat lattialaatat, kaksi allasta, suuret peilit ja kasvi koristamassa kulmaa.
Hei,

Olin samassa tilanteessa kuin sinä, kun rakensin kylpyhuonettamme. Yritin käyttää kortlingejä ja se meni vähän niin ja näin. Ongelma on, että nuo koolaukset/kiskot eivät ole kovin vakaita ja ovat melkein vain tiellä. Erityisesti, kun aiot porata reiät tulppia varten, kortlingejä, jotka olet mahdollisesti tehnyt kiskoilla, osuvat vastaan takapuolella ja jopa taipuvat sisäänpäin, joten et koskaan pääse läpi ja ne ovat tiellä tulppia varten. Jälkeenpäin ajatellen olisin jättänyt ne monista kohdista pois. Jälkikäteen ajateltuna mielestäni cc30 ja Ivarit-levyt olivat erittäin vakaat ruuvattavaksi. Muutamaa kuukautta myöhemmin kaikki seinään ripustettu on edelleen paikallaan kuten pitääkin. Laitoin kuitenkin puukiinnityksen teräskiskon sisälle, missä suihkuovi on. Riippumatta siitä, mitä säännöt sanovat, en halunnut riskeerata, että lasiovi yhtäkkiä kaatuu jonkun päälle.

Voit käyttää puukoolauksia, jos haluat, mikään "sääntökokoelma" ei sano toisin! Jos sinusta tuntuu, että puukoolaukset ovat pelottavia/vaikeatyöisiä, voit sekoittaa ja laittaa puuta sekä pätkäkoolauksia puusta siellä, missä sitä tarvitaan, esimerkiksi pesualtaan takana ja niin edelleen...

Puu reglar ja poikittaistuet puussa saa olla.
OBS jne ei saa olla.
Jos luette kylpyhuoneen alla kiinnitetystä säikeestä "lue tämä ennen..." niin se selittää tätä jonkin verran.

Joten ehdotukseni on käyttää puuta poikittaistukena siellä, missä teillä on kylpyhuonekalusteet.

Peltilistat eivät oikein vakuuta minua. Jos sinulla ei ole vaatimuksia, jotka edellyttävät niitä, käytä sitten mieluummin puuta. Jos olet jo ostanut, niin silloin ei auta kuin yrittää parhaasi mukaan.

hei ! asenna esimerkiksi 45x145 kortlingar pesualtaalle. sijoita kortlingit säärelle ja noin metrin korkeudelle, kiinnitä pala kipsiruuvilla. Seinäkiinnitteiset wc:t vaativat kunnollisia välineitä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.