1 920 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Löytänyt kosteutta! Mitä tehdä?
Epäilin, että se oli näin...
Aion laittaa uutta lattiaa ja irrotin jalkalistat ja repesin hieman muovimattoa, ja löysin kosteutta yhdestä kulmasta.
Ei aavistustakaan, mistä se tulee!?! Näyttää rajoittuvan tähän nurkkaan. Ja vielä vähemmän tietoa siitä, mitä minun pitäisi tehdä asialle??
Voiko joku auttaa...?
//Sara
Aion laittaa uutta lattiaa ja irrotin jalkalistat ja repesin hieman muovimattoa, ja löysin kosteutta yhdestä kulmasta.
Ei aavistustakaan, mistä se tulee!?! Näyttää rajoittuvan tähän nurkkaan. Ja vielä vähemmän tietoa siitä, mitä minun pitäisi tehdä asialle??
Voiko joku auttaa...?
//Sara
minua väsyttää! minulla oli äskettäin tarkastaja kotona tarkistamassa kylpyhuoneen vuotoa.. :/
olisi pitänyt tietää tästä myös silloin!
olisi pitänyt tietää tästä myös silloin!
Veikkaisin, että vesi valuu sisään ikkunasta tai ovesta. Jouduin itse samanlaiseen tilanteeseen, jolloin koko kynnys oli lahonnut. Vettä oli tihkunut sisään hieman ikkunankehyksen raosta, kun satoi ikkunaa vasten.
Jäsen
· Västragötaland
· 870 viestiä
Vaikea sanoa pelkästään näiden kuvien perusteella, mutta vuoto johtuu todennäköisesti jostain virheestä asennuksessa ikkuna-ovi yhdistelmässä. Onko jokin pelti tai suojakansi ulkopuolella mennyt vinoon tai asennettu väärin? Joskus vesi tunkeutuu sisään mitä kummallisimmilla tavoilla, kun tuuli osuu kohdalle. Mitä oven ulkopuolella on, parveke tai terassi? Onko pelti laudoituksen alla? Voiko vettä seisoa laudoituksen alla? Nyt vahinko on jo tapahtunut, joten syy on löydettävä nopeasti, jotta se ei pahene.
Hmm. Se näyttää olevan parvekkeen ovi. Laudan alla on varmasti saumattu pelti, joka nousee ylös ja menee seinää kohti, ilmiö johtuu todennäköisesti siitä, että alun perin ei ollut tarkoitettu parveketta, vaan peltiä katolle, kun siihen sitten rakentaa laudan tai vastaavaa, estää se lumen valumisen pois, sadevesi jää lautoihin ja imeytyy sisälle jne...
Sinun täytyy luultavasti purkaa ovi pois, plus hieman enemmän alapuolelta, tarkistaa alla olevan kerroksen katosta ja nähdä kuinka paljon kosteutta on valunut alas sinne...
Jos olette ostaneet talon viimeisen 10 vuoden aikana ja myös tehnyt tarkastuksen siitä, niin voitte todennäköisesti vedota piilevään virheeseen...
Sinun täytyy luultavasti purkaa ovi pois, plus hieman enemmän alapuolelta, tarkistaa alla olevan kerroksen katosta ja nähdä kuinka paljon kosteutta on valunut alas sinne...
Jos olette ostaneet talon viimeisen 10 vuoden aikana ja myös tehnyt tarkastuksen siitä, niin voitte todennäköisesti vedota piilevään virheeseen...
nyt on satanut puoli yötä, joten ajattelin katsoa mistä se voisi tulla.. mutta ei! nyt on kuivaa.
parveke on ulkopuolella, terassin katto alla, mutta sinne ei voi jäädä vettä.
sen sijaan vesikouru (tai oikeammin lauta johon vesikouru on kiinnitetty) ei ole kiinnitetty oikein, joten siitä tippuu jonkin verran vettä ja se roiskuu....
mutta sen pitäisi kastua nyt kun sataa..
tulen hulluksi!
parveke on ulkopuolella, terassin katto alla, mutta sinne ei voi jäädä vettä.
sen sijaan vesikouru (tai oikeammin lauta johon vesikouru on kiinnitetty) ei ole kiinnitetty oikein, joten siitä tippuu jonkin verran vettä ja se roiskuu....
mutta sen pitäisi kastua nyt kun sataa..
tulen hulluksi!
keskustelin vakuutusyhtiön kanssa, ja jos ongelma tuli ulkopuolelta, se ei kuulu vakuutuksen piiriin. :/
Klikkaa tästä vastataksesi