Hei. Toivon, että joku voi vastata kysymykseeni.

Olemme rakentamassa uutta kylpyhuonetta taloon vuodelta -47. Olemme ostaneet kulmakylpyammeen, joka on suunniteltu kahdelle henkilölle (luulen, että se oli 320 l vettä ilman kylpijöitä). Olen avannut lattiaa vähän päästäkseni mittaamaan lattian palkit, ja ne ovat 60cc:ssä ja kooltaan noin 7cm * 17,5cm. Lattian alla on kellari ja kylpyamme tullaan sijoittamaan aivan muurattua kantavaa seinää vasten. Lankkulattian päälle olen ajatellut laittaa 22mm lattialastulevyn ja sen jälkeen 13mm tasoitteen matalimmassa kohdassa. Joten mitä mieltä olette, pitääkö minun vahvistaa palkistoa? Toivottavasti selitin asian jotenkin järkevästi, muuten voit kysyä.

Ystävällisin terveisin, Johan

Kun lattiaan laitetaan klinkkeriä, palkkien c/c-välin tulee olla 30 cm. Jos lisäät siihen täyden kylpyammeen painon, olisi hyvä vahvistaa, jotta klinkkerit eivät halkeaisi mahdollisen lattiapalkistojen taipumisen vuoksi.

Olen myös vahvistanut, vaikka sinulla on kantava seinä alla, joskus on hyvä olla sekä henkseleitä että vyö.

Minulla on c/c 600 noin 2 metrin jänneväli, lattia-/åsar 220 mm, niiden päällä on ensin 22 mm lattialastulevy liimattu ja ruuvattu, sen päällä 22 mm lastulevysuikaleet/kanavat lattialämmitystä varten liimattu ja ruuvattu sekä lattialämmityslevy ja letku, niiden päälle 13 mm lattialevygyprokki ruuvattu ja sen päälle klinkkerit. Mietin, voisiko saumausmassaan lisätä "pehmennysainetta", jotta saumoista tulisi elastisemmat?

Flexfogia on saatavilla. Maxitillä on sitä esim.

fef sanoi:
Kun lattialle asennetaan klinkkeriä, palkkien keskiövälin tulee olla 30 cm.
Max 600 mm c/c lattiapalkkien, 22 mm lastulevy ja sitten kuituvahvistettu lattiatasoite on kai se, mitä käytetään?

Muuten kysymykseen ei voi vastata tietämättä lattian palkkien jännemittaa. Kuinka suuri kylpyhuone on?

Viimeksi muokattu:
Hei. Kiitos, että yritätte auttaa minua.
Meillä tulee olemaan kosteuseristysmatto lattialla.
Kylpyhuone on noin 2.6*3.5m ja jänneväli on silloin 3.5m vai mitä?
Kylpyamme ei tule olemaan jännevälin keskellä vaan yhdessä reunassa. Kaksi ammeen tassuista ovat 2 cm seinän ulkopuolella kellarissa.
Sekava vastaus ehkä, mutta kiitos jälleen vastauksista.
Ystävällisin terveisin, Johan

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.