H
hempa111: Spottien kohdalla asennat varmaan vain pottor, jotka kiinnitetään 28x70 puuhun, vai ajattelitko rakentaa kipsilaatikoita spottien ympärille?
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
H
hempa111: Sinun ei tarvitse täyttää koko lattiaa, vaan voit paikallisesti kitata, mutta älä unohda käyttää primeria ennen ja. sitten voit edullisesti hioa reunat, jotta uusi kitka sulautuu vanhaan lattiaan.
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
H
hempa111: Mene vuokraamoon ja vuokraa jyrsin/joustava kone ja hio pinta, jotta saat kittin tarttumaan ja käytä alkuperäistä lattiaa saadaksesi homogeenisen lattian. Kone näyttää kulmahiomakoneelta, mutta siinä on timanttiterä, joka hiomapinnan. Voisitko ladata kuvia lattiasta, miltä se näyttää nykyään, niin voin auttaa sinua lisää?
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
H
hempa111: PU-vaahtoa on kätevä tapa asentaa ikkunoita esimerkiksi tiilitaloihin tai muurattuihin kellarikerroksiin jne., mutta on hyvä muistaa, että säätömahdollisuudet ovat huonommat vaahdottaessa verrattuna karmiruuviin. Minkä menetelmän haluaa käyttää, on tietenkin oma valinta, mutta yksi vinkki on, että nykyajan energiatehokkaissa ikkunoissa, joissa kehykset painavat paljon enemmän kuin
9 vastausta · 6,1k lukukertaa
M
Mats: Rakenna vankka runko esim. 45X45:stä ja käytä reikänauhaa tai vastaavaa kaikkien liitosten lukitsemiseen. Sitten peittäisin vanerilla tai vastaavalla. Bonusta, jos teet yhdestä sivusta avattavan. Valaisinripustuksena käyttäisin samaa reikänauhaa uudelleen ja asettaisin ne ristiin laatikon päälle.
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
T
toker78: Niin juuri... kuinka tyhmä olenkaan, kun en ajatellut, että voisin käyttää pitkää ja suoraa viivoitinta. Yritän vain saada sen niin suoraksi kuin mahdollista, sillä tiili, joka siinä on kiinni, on melko epätasainen. Ajatukseni on saada tiili mahdollisimman suoraksi, sitten tasoittaa se, jotta voin asentaa kaapit. Jos jonnekin jää pieni rako, voi ehkä tiivistää samalla saumalla
2 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
D
Dregen: Kyllä, avotakan muuraaminen itse on mahdollista, riippuen kuinka "taitava" on. Painon vuoksi saattaa olla tarpeen luoda perusta, jonka päälle se seisoo. Olen harkinnut takan asentamista ja sain ehdotuksen sukulaiselta, joka on muurari, muurata avotakka ja asentaa kyseinen insertti. http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=299
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
Majgårdarna
Majgårdarna: [citat] Ei minulla ole. Olen yrittänyt löytää sellaista, mutta sitä ei tunnu löytyvän mistään:confused: Seinä näyttää olevan kellarin seinän päällä.
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
D
Dregen: Se, mitä tein, oli asentaa vaihtopalkki, 45x195 hammarbandia vasten, tämä "palkki" ulottui ikkunan viereiseen sääntöön molemmilla puolilla. Sitten asensin ikkunan. Menetän hieman eristystä kohdassa, jossa sääntö sijaitsee, mutta mieluummin niin kuin rasittaa ikkunaa.
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
I
injonil: Se oli betonia kuitenkin ja mielestäni se sujui hyvin. En käyttänyt lainkaan kiviä vaan valoin reiän umpeen. Oli hieman hankalaa saada betoni niin kuivaksi, ettei se valuisi pois, ja samalla niin kosteaksi, että se tarttuu. Tein kuivaa betonia ja suihkutin vettä siihen kohtaan, missä tarvitsin sen tarttumaan. Toimi hyvin, mutta olisi ollut hauskaa nähdä, miten ammattilainen olisi tehnyt
9 vastausta · 15,1k lukukertaa
Totte_S
Totte_S: Joo, juuri niin. Olemme kiinnittäneet eristeet pylväiden väliin yläreunassa. Valitsimme 49*95, yhden kummallekin puolelle. Se näyttäisi kuitenkin tyylikkäämmältä 140 tai 170 leveydellä, ja lisäksi riittää hyvin tavallinen ulkoverhouspaneeli 22 paksuudella. Jos rakennetaan painekyllästetyllä puutavaralla, ehkä 28*120 toimii. Näillä yläkiskoilla ei kuitenkaan ole merkittävää
3 vastausta · 15,8k lukukertaa
ÅsaFrank
ÅsaFrank: Hei! Missä järjestyksessä pitäisi toimia, kun rakentaa uutta sisäkattoa ja haluaa asentaa spotteja? Löysin keskustelun, jossa mainittiin PDF,:confused: onko se jossain? //Åsa
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
gbak
gbak: Olin itse siellä eilen aamulla ja peitin ne osat, joita puusepät eivät itse tehneet. Sitten katsoin vähän tarkemmin, mikä oli kastunut, ja rakennuspäällikön mukaan lattialastulevyjen pitäisi kestää vettä (niissä pitäisi olla jonkinlainen kyllästys). Kosteus oli vain sisäpuolella ja todennäköisesti se kuivuu, mutta meidän täytyy tarkistaa ennen kuin naulaamme uudelleen kiinni,
2 vastausta · 4,9k lukukertaa
J
Jensa1: [citat] Mene osoitteeseen Maxit.se niin löydät varmasti btg:n joka sopii sinulle, voisin suositella Exm 711 tai Exm 712 ne kovettuvat noin 45 minuutissa! Olen töissä maxitillä!
11 vastausta · 4,0k lukukertaa
B
BOY-GP: Anna vain mielikuvituksen asettaa rajat Wedi® on tyyppihyväksytty kova vaahtorakennuslevy märkätiloihin. Wedin® avulla saat vapaat kädet suunnitella kylpy- tai suihkutilasi. Yksinkertaisimmasta suihkuseinästä täydelliseen kylpylään. Valitsitpa sitten suorat tai pyöreät muodot, käytössäsi on pinta-ala tehokas rakennusjärjestelmä. Vältät muuraamisen, rappauksen,
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
G
Gonate: stolsko - ei vahviketeräksiä
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
G
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
K
Kalarne: Kiitos näkemyksistä! Lisättäköön, että askelmat tulevat lepäämään vangstyckena päällä, eli ei jyrsintää. Valitsen 60 mm paksut vangstycket, koska haluan 360 mm leveät liimapuupalkit. Portaat tulevat suurempaan vapaa-ajanasuntoon, jossa on kaksi makuuhuonetta yläkerrassa. Olen samaa mieltä siitä, että 90-asteen käännös vain kolmella portaalla ei ole täysin hyvä.
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
P
Poggan: Hmm, tuntuu siltä, että tuulensuojapaperi ajan myötä antaa periksi, ja päästää vettä eristeeseen. Hmm, etkö voisi suojata eristettä pressulla?
3 vastausta · 6,5k lukukertaa
M
Micke H: Ota mukaan pala saumoista kauppaan ja pyydä apua, jotta saat uuden laastin samaan kovuuteen, muuten se voi haljeta. Raavi saumoja niin paljon kuin voit - mieluiten niin syväksi kuin sauman korkeus (varmasti jokin sääntö on olemassa). Kastele tiili huolellisesti - suihkepullolla tai kalkkiharjalla ja harjaa noin vuorokauden ajan ja täytä tarpeen mukaan - muuten uusi sauma kuivuu, kun tiili
1 vastaus · 4,5k lukukertaa
T
thomasd79: olen kuullut, että tavallisiin putkiin kertyy staattista sähköä, mikä johtaa tukkeumiin
6 vastausta · 9,5k lukukertaa
A
andersmc: 1 Se riippuu siitä, mitä tarkoitat "riittävällä vakaudella". Se on "tavallinen" yksittäisestä kipsistä tehty seinä, eikä se itsestään taivu tai heilahda. Jos aiot ripustaa lämminvesivaraajan, se ei ole riittävä. 3 70 mm on kai normaalia. 5 On olemassa erityisiä kipsiruuvia metalliankkureille.
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
M
Mikado: [citat] Kiitos Farzan, sieltä pitäisi löytyä oikea paneeli......Täydellistä!
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
F
fth: Hei! Aion rakentaa pienen kellarin, joka toimii perustana talvipuutarhalle uuden vapaa-ajan asuntoni yhteyteen. Kellari muurataan kevytsoraharkoista 19x19x59cm valettuun laattaan. Koko on noin 7.5x2.5x1.6m (PxLxK) eli 12x4x8 harkkoa. Olen lukenut Maxitin ja Finnjan asiakirjat ja etsinyt paljon tietoa tältä foorumilta, mutta minulla on silti vielä joitakin kysymyksiä ennen kuin aloitan, joihin
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Robert_Maria
Robert_Maria: Joten heillä oli mitä halusitte? Mikä onni. Onnea matkaan.
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
M
mins: Toisessa osassa taloamme (jota en ole itse remontoinut) edellinen omistaja rakensi 45x45 ja eristi. Lisäksi hän asensi sähkön. Mutta se vaatii vähän ylimääräistä työtä kaikkien ikkunoiden ym. ympärillä. Lisäksi vanhoja taloja pitää eristää varovasti. Mitä tulee vp-putkiin, omani ovat suoraan kipsilevyn alla. En usko, että on olemassa mitään vähimmäissyvyyttä, johon
10 vastausta · 4,2k lukukertaa
U
Ulrik74: Hei! Mietin kevytsoraharkkotoimittajia ja mikä sai teidät valitsemaan tietyn toimittajan hinnan lisäksi? Mitä positiivista ja negatiivista oli kussakin toimittajassa? Olisin todella kiitollinen niille, jotka haluaisivat jakaa kokemuksiaan kevytsoraharkoista valmistettujen talojensa rakentamisesta tai ovat rakentamassa. Myös mitä positiivista tai negatiivista voi olla eri vuodenaikoina?
0 vastausta · 912 lukukertaa
S
sjalvdrag: Etsin sekoitussuhteita spritputs 8mm sokkelispriitille. Kiitollinen avusta !
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
H
holyanna: Kiitos BAS. Ensin olin kuin kysymysmerkki, mutta nyt olen tilannut skurupsborrin. Tästä tulee jännittävää!
9 vastausta · 10,0k lukukertaa
D
daniel_168: Ok, epäilin sitä. Tajuan nyt, kuinka kallis tämä projekti tulee olemaan.
2 vastausta · 13,7k lukukertaa
·
S
sa3afc: Jatka vain expandilla, tulee vain minimaalinen reikä, levitä sisään silikonilla/lateksilla jos olet erityisen tarkka.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.