4 235 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Ilmakupla-aine betonissa
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 viestiä
Valmistan ulkoportaita valua kevääksi ja tarvitsen betonia suojautuakseni pakkasrapautumiselta. Sikalla on tuote nimeltä Aer, jota on saatavana kolmena versiona; SikaAer-S, SikaAer-5 ja SikaAer15b. Mikä näistä soveltuu ulkona olevan betoniporrastyön valamiseen, joka tehdään tavallisella sementtisekoittajalla? Vaihtoehtoisesti; onko meillä kuluttajilla muita tuotteita, joita voimme ostaa?
...ja ei! En halua soittaa betonirekkaa.
...ja ei! En halua soittaa betonirekkaa.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 viestiä
Se on herkkää mutta luultavasti ei lainkaan mahdotonta. Tuli mieleen yksi asia, me jotka työskentelemme betonin kanssa käytämme ilmapitoisuusmittareita, mutta iloiselle kotivalajalle voisi ehkä olla riittävän tarkkaa, jos punnitsee betonin ennen ja jälkeen lisäaineen.Johan Gunverth sanoi:
Tyyliin: sekoitetaan oikeaan koostumukseen, täytetään purkki, punnitaan purkki ja sitten lisäaine sekoittimeen, sekoitetaan sopivasti, täytetään purkki uudelleen, joka toivottavasti painaa noin 5% vähemmän
Silloin sinulla on ainakin jotain, jonka mukaan mennä. Ongelma on kuitenkin, että ilmapitoisuus nousee sekoitusajan kasvaessa, mikä tekee siitä hieman hankalampaa.
Onko jollain kokemusta betonin sekoittamisesta ilman kanssa kotona?
Viimeksi muokattu:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 viestiä
Betoni siis laajenee huomattavasti. Pysähtyykö ilmanmuodostus, kun betoni "pysähtyy", ts. ei enää sekoitu?
Ongelmana betonirekassa on, että määrä on niin pirun pieni ja siksi tuntuu turhan kalliilta. Se ei siis ole typerää kitsastelua, joka ohjaa sitä.
Minulla on muuten sekä Ballast että Maxit aika lähellä. Ehkä pitäisi mennä sinne ja hakea valmista sekoitusta sen sijaan....
Ongelmana betonirekassa on, että määrä on niin pirun pieni ja siksi tuntuu turhan kalliilta. Se ei siis ole typerää kitsastelua, joka ohjaa sitä.
Minulla on muuten sekä Ballast että Maxit aika lähellä. Ehkä pitäisi mennä sinne ja hakea valmista sekoitusta sen sijaan....
En usko, että se voi lisääntyä sekoittamisen jälkeen.Johan Gunverth sanoi:Betongi turpoaa siis huomattavasti. Pysähtyykö ilmanmuodostus, kun betongi "pysähtyy", eli sitä ei enää sekoiteta?
Ongelmana betoniautossa on se, että se on niin älyttömän pieni määrä ja siksi tuntuu turhan kalliilta. Se ei siis ole kitupiheyden syytä.![]()
Minulla on muuten sekä Ballast että Maxit melko lähellä. Ehkä pitäisi käydä hakemassa valmista sieltä sen sijaan....
Kuinka välttämätöntä on, että portaikossa on ilmaa? Itse en ole kovin perillä siitä.... Ehkä osittain voisi kompensoida korkeammalla laatuasteella sen sijaan?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 viestiä
Sitä minäkin mietin. Sain vähän mielipiteitä siitä, että se pitäisi olla, mutta samalla näen portaita, jotka isoisä teki 50-luvulla ja jotka ovat edelleen ehjiä ja siistejä. Hän on käyttänyt vain tavallista itse sekoitettua betonia. Vähän "rasvaisempaa" kuitenkin, kuten hän sanoo. Tämä pitäisi tarkoittaa vähän suurempaa osuutta sementtiä.LLLVäxjö sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi