B
banninge: Heipä hei! Nyt olen aloittanut hieman isomman projektin, mikä tietysti tuo mukanaan uusia ongelmia. Ongelmat ovat ratkaistaviksi, ja vähän onnea mukana, ehkä löydän joitakin järkeviä rusinoita byggahus.se:n suuresta kakusta... Aion muuntaa kolmen perheen talon yhden perheen taloksi, mikä tarkoittaa, että jotkut seinät pitää purkaa, uusi portaikko rakentaa ja paljon muuta. Talo on
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
F
freddeh: parasta on, jos saat käsiisi piirustukset ja teknisen kuvauksen talon rakentamisajalta, niistä käy ilmi suurin osa. jos teillä ei ole niitä, ne pitäisi löytyä kunnalta ja voi tilata sieltä.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
K
ktm250: Tiksotrooppinen tarkoittaa, että voit yleisesti pyörittää tuotteen palloksi. Sitä yksinkertaisesti tasoitetaan paikalleen. Ostetaan valmis tuote ja sekoitetaan veteen. http://www.maxit.se/922/pagetype/1/url/12495/section/116/ Ainoa tapa saada teidän tapauksessanne käyttöönne olevan laastin toimimaan olisi, jos voisitte rakentaa tiiviin muotin ja sitten levittää laastin ylhäältä.
3 vastausta · 6,4k lukukertaa
M
marsupilami: Hei. Aiomme muurata 1,5-kerroksisen talon leca-kivistä. Talo toimittaja sanoo ajatelleensa, että palkisto pitäisi olla puusta, mutta kun puhumme muurareiden ja Nystrom Cementin (leca-lohkojen toimittaja) kanssa, he sanovat, ettei tätä suositella, vaan pitäisi käyttää betonipalkistoa. Mitä suositellaan? Mitä haittoja on puupalkistolla kivi(talo)rakenteessa? Kiitollinen avusta.
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
M
marsupilami: Hei kalarne. Kiitos paljon vastauksesta.
2 vastausta · 8,7k lukukertaa
·
Miles
Miles: Tapa se ... mutta silloin on myös pienempi riski, että se tulee takaisin. Mutta sen on oltava puhdistettu ja kuiva ennen kuin laitat päälle. Mene hyvin varusteltuun maalikauppaan ja kysy Boracolista, niin he voivat auttaa sinua.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
Snailman
Snailman: kysyn tämän kysymyksen täällä: http://www.byggahus.se/forum/badrum/101128-reglar-foer-badrum-i-nybygge.html
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
Jagger
Jagger: Minun täytyy ehkä poiketa hieman muista pienistä taloista (jotka kaikki on maalattu Falurödfärgillä) ja maalata yksinkertaisesti "Falurödliknande"-öljyvärillä. Terveisin Jagger
7 vastausta · 2,8k lukukertaa
Larsa
Larsa: Todennäköisesti lankkuseinä rappauksen takana on melko epätasainen. Voisit naputtaa pois kaiken rappauksen ja sitten liimata kipsilevyn kipsilaastilla lankkuseinää vasten (laita kipsilaastia hammastetulla lastalla ja paina kipsilevy paikalleen). Jos taas lankkuseinä on tasainen ja hieno, niin sittenhän voi vain ruuvata kipsin paikoilleen.
2 vastausta · 7,0k lukukertaa
B
billy_baver: Katso tämä! http://www.martinsons.se/Allman/Filer/Hemsida-2007/Trabroar/martinsons_skogsbroar.pdf http://www.andcon.se/
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
A
amatörsmurf: Hei! Minulla on Lumi-liukuovet ja ostin valmiit päätylevyt samassa värissä kuin ovet. Tässä huoneessa kattokorkeus on 2,40, ja muistaakseni leikkasin melko paljon päädyistä. Kiinnitin huonekalukulmilla ylhäältä ja alhaalta. Tarkista sieltä, mistä ostit liukuovet, heillä on varmasti myös päätyjä. Onnea!
2 vastausta · 9,0k lukukertaa
Bastefallarn
Bastefallarn: Minulla on 3,9m jänneväli ja 45x220 cc600 keskellä tukipuut ja ruuviliimattu lattiahiutale, se on mitoitettu rakennusinsinöörin toimesta, hän sanoi, että tämä mitoitus kestää noin 4,2m jännevälin. Ei tunnu yhtään joustoa lattiassa ainakaan. Tulee halvemmaksi vähemmillä palkeilla ja vähemmällä työllä kuin 45 x 195 cc300.
7 vastausta · 24,1k lukukertaa
kimpo
kimpo: Yhdistä puukehys terassilaudoilla!
2 vastausta · 3,6k lukukertaa
O
oskis 123: [citat] Minulla oli samanlaisia vaurioita kellarissani. En ollut kokeillut aikaisemmin rappausta, mutta päätin kuitenkin kokeilla. Ensin koputa alas kaikki vanha rappaus, jotta seinä tulee näkyviin. Sitten hankin laastin C ja aloitin. Tahmeaa mutta hauskaa!
5 vastausta · 27,5k lukukertaa
·
T
Timba2: Kiitos Peter! Tarkastelen vinkkejä! Ystävällisin terveisin, Timba
2 vastausta · 6,2k lukukertaa
D
Danne_83: Olen piirtämässä luonnosta perustuksesta maan päälle, jossa ulkoseinä on muurattua tiiltä. Luonnokseni näyttää tällä hetkellä tältä: *Tiiliseinä kiinnitetään seinään ankkureilla. *Ilmarako *Eristys noin 45 mm paksu kiinnitetty etäisyspaloilla *Puinen ulkoseinä 145 mm paksu eristyksellä *Höyrysulku *Vaakasuorat koolaukset 45*45 eristyksellä *Kipsi 13 mm Nyt kysymykseeni.
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
W
WanjaTilde: Hei te fiksut jäsenet! Ehkä teillä on älykkäitä vinkkejä siitä, miten minun pitäisi edetä rakentaessani uutta sisäänkäyntiä... Ajattelin laajennusta, pienen kuistin tapaan, vinottain - katso kuvaa, mutta miten ihmeessä tehtäisiin katto silloin...? Kattokaivo on keskellä kaikkea... Olen erittäin kiitollinen ideoista. ::confused:
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
G
gaia: kyllä.
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
G
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Kehysmukautus näyttää olevan juuri sitä, mitä tarkoitan :) Hyvä valinta: ruostumaton teräs tai jokin muu kosteudelle immuuni materiaali (kuten kivi) on oikeastaan paras - mutta ei aina nätein. Emme luultavasti käytä puuta ensi kerralla. Ja hinnan vuoksi se taitaa olla laminaatti - ei kiveä. Tai hiilikuitu vaihtoehtona. Betoni on myös mielessäni... /K
14 vastausta · 35,1k lukukertaa
A
anaitis: Liimaa levytausta kiinni (yläpuolelle) ja sitten tasoita. Jos mielestäsi on paljon tasoitettavaa, voit leikata levytausta hieman pienemmäksi kuin reikä ja liimata sen takalevyä vasten. Näin säästät tasoitemäärässä.
1 vastaus · 6,1k lukukertaa
A
anaitis: [citat] Puuseinä sinun pitäisi ehdottomasti päällystää kipsilevyillä. Betoniseinän on todennäköisesti helpointa korjata kipsilaastilla, jos vain reiät tarvitsevat korjausta. Jos seinä on täysin romu, eli on purettava, voit valita joko verkon vahvistuksella rappaamisen (silloin rappaus pysyy varmasti) tai asentaa kipsilevyt myös siihen (mieti vain, miten aiot kiinnittää
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
V
valjn: Anna vain koolinkien kiilautua katon ja lattian väliin. Kiinnitä seinään kulmilla ja ruuveilla kattoon. Laita aluspaperia koolinkien ja lattian väliin, jotta se voi liikkua. Onko tämä hyvä ratkaisu? (Sisäseinän täytyy kiinnittää lattiaan).
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
_bystrom_
_bystrom_: :) Ei, siinä olet täysin oikeassa. Mutta tiedäthän...foorumilta täytyy kysyä ensin! Rakennelman kokonaisuus tiedän toimivan, koska olen nähnyt useita sekä samankaltaisia että melkein täsmälleen samanlaisia projekteja. Spontaanisti valmis "takblokki" valimosta tuntuu turvallisimmalta ratkaisulta. Todennäköisesti kallein, mutta suhteellisen ongelmaton. Teoreettisesti ainakaan...
4 vastausta · 27,7k lukukertaa
A
andersmc: Kuoriosoina voidaan mainita, että tämä ajatus, jonka mukaan tuuman pitäisi aina olla saman kokoinen, on suhteellisen myöhäinen keksintö. Itse asiassa se oli ruotsalainen, C.E. Johansson (hän, jolla on sovituspalat), joka määritteli että yksi tuuma=25,4 mm.
19 vastausta · 48,4k lukukertaa
W
Watchmen: Onko saatavilla 4 mm formplywoodia? 6 mm toimii loistavasti pyöreisiin muotoihin muuten.
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
T
Tommyboy: Katso tästä http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/51448?opendocument&markID=80-40-30
3 vastausta · 7,0k lukukertaa
M
Mats: Aha, se aiheutti vähän hankaluuksia kyllä.
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
Immobil
Immobil: Olen itse maalannut kaiken muutama vuosi sitten ja siitä tuli hyvä. Imuroi huolellisesti etukäteen niin sen pitäisi toimia.
5 vastausta · 5,3k lukukertaa
F
Farzan: Koska jalkalista: Asensin katon jalkalistoja (melko vahva pyöreä lista) huoneeseen, jossa on melko epätasainen katto, enkä mielestäni kohdannut suuria ongelmia painaa listaa niin, että se olisi tiukasti vasten. Niin jäykkiä ne eivät yleensä ole. Pahimmissa paikoissa jouduin ruuvaamaan listan, mutta silti... Sitten lateksisauma listan ja katon väliin.
7 vastausta · 11,0k lukukertaa
Totte_S
Totte_S: [citat] Tätä olen harkinnut, mutta lattian asentaja neuvoi toisin, ellei tehdä kallistusta tasoitteella ja myös nousua reunoilla, mikä on vaikeaa matolla, jos ei ole seiniä sivuilla, joita vasten kääntää. Muutoin vesi saattaa päästä karkuun sieltä. Olisin halunnut välttää rumia kalliita muovilaatikoita, mutta se taitaa kuitenkin olla minun ratkaisuni.
3 vastausta · 13,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.