Sisäyksikkö tilatulle ilmalämpöpumpulle asennetaan sisäoven yläpuolelle varsinaiseen väliseinään eteiseen, jossa on vain kipsilevyjä (ei OSB:ta alla). Kuitenkin on kaksi (ovi)kaksiota 1000 mm jaolla, johon 800 mm lv-pumppua ei voi ruuvata suoraan kiinni. Mietin kahta vaihtoehtoista ratkaisua - mitä valita? Kerro mielipiteesi tai anna parempia ehdotuksia:

1. Sahaa puulevy (lastulevy/MDF), joka sopii koolinkien väliin oven yläpuolelle. Hio reunat ja tapetoi se (aion kuitenkin tapetoida eteisen). Mikä paksuus sen täytyy olla? Kipsi ei luultavasti tee paljoa hyötyä levyn takana?

2. Aseta kaksi suhteellisen huomaamatonta koolinkia, joiden tyyppisiä lautoja voisi ruuvata levyn kiinnittämiseksi. Hio päät ja maalaa tapetin väriseksi, jotta esteettisyys säilyisi kohtuullisena.

3. Nerokas ja tyylikäs ratkaisu, jonka joku muu täällä keksii minulle. :rolleyes:

Luulen, että sinun ei tarvitse huolehtia sisäosan kuormituksesta. Se kiinnitetään levylle, jossa on vähintään 20 reikää ruuvattavana. Käytä mollyplugia tai jotain muuta kipsille tarkoitettua, niin sen pitäisi pysyä paikallaan. Sisäosa painaa enintään 15 kg.

OK, se olisi hyvä jos se todella toimii sellaisenaan? Kyllä se painaa 14 kg, joten se ei ehkä ole suuri ongelma? Ehkä olen vain liioitellun skeptinen kipsilevyjen kestävyyden suhteen.

En halua lisätä vettä myllyyn, mutta istuvatko mollypluggar kunnolla 2-3 vuoden jatkuvan värinän jälkeen?

Kasch sanoi:
3. En genial och snygg lösning som någon annan här kommer på åt mig. :rolleyes:
Pura ovenkarmi ja kattolista ja repäise pois kipsi. Laita tilalle lastulevy tai jotain, joka kestää (mahdollisesti myös ylimääräinen runko/rima). Kittiä + tapetoi ja asenna karmi/kattolista uudestaan...

/Abbe_

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.