Hei,

En tiedä, laitanko tämän oikeaan foorumiin, siirtäkää tarvittaessa...

Minun pitäisi tasoittaa vanha alusta konehallissa/autotallissa/työpajassa. Noin 60 m² täytetään noin 6-12 cm (epätasaista tosiaan).

Ajattelin käyttää itsetasoittuvaa betonia (tilata auton rännillä).
K30 lentolisäaineella?

Sitten kysymyksiin; Pitäisikö minun käyttää alukerros ja jos niin minkä?

Olen kuullut, että tämä valubetoni voidaan saada täysin sileäksi käytännössä vain täristämällä ja levittämällä sitä manuaalisesti jonkinlaisella lurilla, pitääkö tämä paikkaansa, vai onko jotain muuta, mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

terveisin,
Simon

Sen pitäisi täristä ulos. Varmista vain, että uudet tangot, jotka asetat pinnan päälle, ovat oikealla tasolla, jotta voit vetää niitä "slodanilla". Aiotko tehdä sen itse vai onko sinulla apua? Se voi viedä vähän aikaa, mutta valmistele kaikki niin, että kun auto saapuu, voit periaatteessa kaataa ja täristää heti.

//
Alan

Alan sanoi:
Sen pitäisi mennä ja täristä ulos. Varmista vain, että uudet tangot, jotka asetat pinnan ylle, ovat oikealla tasolla, jotta voit vetää niiden yli "slodanilla". Teetkö sen itse vai onko sinulla apua? Se voi kestää vähän aikaa, mutta valmistele kaikki niin, että kun auto saapuu, voit periaatteessa kaataa ja täristää samantien.

//
Alan

Voin järjestää jonkun tai joitakin auttamaan, mutta kukaan ei ole suoraan kokenut tässä.

Tangot? Tarkoitat siis, että tarvitsen jotain, mitä vasten vetää slodania kuitenkin?

Tarkka oikea taso on vaikea arvioida, koska minun täytyy arvioida määrä ja sitten siitä tulee se taso, mikä tulee..

Mitä olen kuullut, niin ei tarvitse mitään, mitä vetää jälkeen, vaan betoni leviää niin helposti, että asettuu "vesitasoon" lähes itsestään, kunhan vain levität sen kohtalaisesti..

Entä primer?, ei kenelläkään ole mitään selkeää ja hyvää vastausta sen suhteen?

//SM

Onko pinta puhdas ja melko karkea, niin sen pitäisi onnistua ilman pohjamaalia, melko karkealla tarkoitan lautaruuvattua tai karkeampaa. Sitten ei kannata odottaa, että betoni leviää itsestään, sillä betonin ja tasoitteen välillä on ero. Mutta tilaa täyslevitystä, niin sen pitäisi onnistua.

hempa111 sanoi:
Jos pinta on puhdas ja kohtuullisen karkea, sen pitäisi sujua hyvin ilman pohjamaalia, kohtuullisen karkealla tarkoitan laudalla vedettyä tai karkeampaa. Sitten sinun ei pitäisi odottaa, että betoni leviää itsestään täysin, koska betoni ja tasoitemassa ovat eri asioita. Mutta tilaa täyslevittyvä, niin sen pitäisi mennä hyvin.
Se oli vanha "maalaisvalettu" laatta, puhdistin sen kaustisoodalla ja vedellä. Huuhdoin vedellä juuri ennen kuin auto tuli.

Betoni ei levinnyt niin hyvin kuin olin luullut, tein töitä kuin eläin kotitekoisella levitystyökalullani, sain ne 6 kuutiota kohtuullisen hyvin levitettyä (vähän yksin tehtyä, olisi pitänyt olla kaksi levittämässä ja yksi mittaamassa laserilla). Tuli pari kohtaa, jotka olivat hieman matalampia kuin olin laskenut, mutta se ei häiritse minua liikaa, pinta tuli melko hyväksi, mutta päätin hioa pintaa ABS-hiomakivillä (kiviä).

Kaiken kaikkiaan laatta maksoi noin 14kkr sisältäen raudoituksen, ABS-hiomakiven vuokran ja 6 kuutiota k30 C4 betonia.

Parin viikon kuluttua aion laittaa klinkkerit, graniittikeraamiset 10mm paksut läpivärjätyt.

Terveisin,
Simon

• Tykkään
Premolar
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.