Aion ostaa vähän 45x70 reglar sisäseinien rakentamiseen ja menin Beijerbygg.se-sivustolle etsimään otsikon byggregel\väggregel.

Nämä vaihtoehdot ovat saatavilla:
Byggregel 45x70 råpl
Väggregel 45x70 råpl
Råplan V väggregel 45x70

Onko kellään mitään käsitystä, mikä ero on??

(Byggmaxilla ne ovat nimeltään vain Råplan 45x70 ja lyhyet pituudet ovat huomattavasti kalliimpia kuin pidemmät...?)

Ero sijaitsee yleensä pinnan tasaisuudessa, mittatoleransseissa ja suoraviivaisuudessa. Näet helposti mittakaavan, jos katsot hintoja.

Given nimitysten perusteella ensimmäisessä viestissä ei ole minun maailmassani eroa vaihtoehtojen välillä. Monilla rakennustavarataloilla on kuitenkin edullisia vaihtoehtoja vakiosahatavaran suhteen, eikä näitä ole mukava työstää. En ole koskaan kokenut ongelmia rakennusmaxin sahan kanssa, ja siellä onkin hyvin vain yksi laatu valittavana. Se, että lyhyemmät säädet tai kiinteän pituiset sahanpalat ovat hieman kalliimpia, ei ole mikään ihme, koska niiden hinnoittelu perustuu siihen, että hävikkiä tulee vähemmän kuin ostettaessa niitä satunnaisesti pitkillä mitoilla.

Tee se itsellesi helpoksi, mene rakennusmaxiin ja osta se, mitä tarvitset. Ohita niiden halvat kipsilevyt, jotka ovat täysin surkeita verrattuna "oikeisiin" levyihin.

Mm...ei minulla ole mitään Byggmaxia vastaan sinänsä, mutta joskus minusta tuntuu, että toleranssit eivät ole parhaat mahdolliset, joten halusin olla tarkka seinäpuolien kanssa.

Mutta jos silmämääräisesti näkee, että ne ovat suorat, niin niiden pitäisi olla yhtä ok kuin muiden?

gluecifer sanoi:
Mm...ei mitään erityistä Byggmaxia vastaan, mutta joskus minusta tuntuu, että toleranssit eivät ole parhaat mahdolliset, joten siksi halusin olla tarkka seinäkiinnikkeiden kanssa.

Mutta jos näkee silmämääräisesti, että ne ovat suoria, niiden pitäisi olla yhtä ok kuin muidenkin?
Tietenkin ne ovat yhtä ok. 45x70 on 45x70 myös Byggmaxilla.

Mutta jos ostat Byggmaxilta, anna niiden kuivua sisätiloissa muutaman viikon ajan, koska heidän puutavaransa on yleensä kosteampaa kuin kalliimmat vaihtoehdot. Jos kiinnität ne suoraan, on vaarana, että seinä halkeaa.

Roary sanoi:
Mutta jos ostat rakennustavaroita Bildmaxista, anna niiden kuivua sisällä muutaman viikon ajan, koska heidän puutavaransa on yleensä kosteampaa kuin kalliimmat vaihtoehdot. Jos asennat ne heti, seinä saattaa haljeta.
Miksi ne olisivat kosteampia sieltä? Jos palkit ovat katon alla kahdella eri puutavarakaupalla samalla ilmankosteudella...

Siellä missä asun, tulee puutavara Byggmaxille yhdestä Ruotsin suurimmista sahateollisuuksista, joka toimittaa monille muille rakennustarvikeliikkeille. En voi arvioida, tehdäänkö Byggmaxille erityistä lajittelua sahalla, mutta se tuskin on todennäköistä.

Luulen, että byggmaxilla on suurempi liikevaihto pienemmällä varastolla saadakseen hinnat alas. Tämä tarkoittaa, että puutavara on varastossa lyhyemmän aikaa ja on siten kosteampaa.

Tai sitten minulla on vain ollut onnea ostoksilla kalliimmassa paikassa ja epäonnea byggmaxissa... mutta ei varmasti haittaa antaa niiden kuivua hieman pidempään.

Roary sanoi:
Luulen, että Byggmaxilla on suurempi liikevaihto pienemmillä varastoilla hintojen alentamiseksi. Tämä johtaa siihen, että puutavara on varastossa lyhyemmän ajan ja on siten kosteampaa.

Tai sitten olen vain ollut onnekas, kun olen ostanut kalliista paikasta ja epäonninen Byggmaxilla... mutta ei varmasti haittaa antaa niiden kuivua hieman enemmän.
....tai sitten jokin muu sai seinäsi halkeamaan....:rolleyes: ;)

Kävin tänään Byggmaxilla ja löysin todella hienoja suoria seinäkulmarit. En tiedä kosteuspitoisuutta, mutta tuntui että ne olivat laadukkaita. Ne olivat merkkaamattomia lukuun ottamatta pituusmittaa. Heillä oli myös paljon Moelvenin lyhyitä kulmaritejä, jotka näyttivät hyvin nuhjuisilta ja vääntyneiltä.

Lähes kaikki säännöt, jotka jäävät makaamaan ilman kunnollista säilöntää ja painetta, vääntyvät, joten ostan vain sellaista, jota käytetään heti. Kun ihmiset saavat alkaa vetämään ulos reglar/virke itse ja keräämään puupaketeista rakennustavarataloissa, siitä tulee valitettavasti hävikkiä. Usein ilman syytä, kun kyseessä on rakennepuu ja ne sisältävät tiettyjä virheitä ja vähän vääntyminen ei ole ongelma, joka näkyisi, kun levyt tai paneelit on asennettu seinään. Parhaan puun saan mökillä, jossa voin ostaa suoraan sahalta, mistä ne otetaan säilytetyistä nippuista, joihin laitetaan uudet nippunauhat sen jälkeen kun olen ottanut oman osuuteni. Yksittäisostot ja pienet määrät tehdään rakennuskaupoissa.

Alkuperäiseen kysymykseen liittyen. Yksi pystytuki on leikattu 2500mm:iin ja yksi rakennustuki on sama mitoitus putoavilla pituuksilla. Kun kyseessä on "Råplan V" luulen, että V=laatu 5, mikä on hieman huonompi laatu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.