Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Blomman16: Hei! Olen nyt alkamassa kesäprojektini, joka on rakentaa pellettivarasto. Tällä hetkellä tilaan kotiin 16 kg:n pieniä säkkejä, joita kannan, mutta olen nyt ajatellut rakentaa bulkkivaraston, jonka toimittaja voi täyttää suoraan kuorma-autosta. Olen ajatellut sijoittaa sen autotallin alle kellariin, jossa on betoni lattialla ja katossa sekä slammattuja muurilohkoja seinissä. Aion
akhagen: Luulen, että olen kiertänyt Lindabin tukkukaupan metkut ;-) Onneksi olen niin älyttömän mukava puhelimessa...
The Tor: Jos se on puuseinä ja se vain pitää poistaa, en voi kuvitella, että se vie enemmän kuin tunnin. Jos sen sijaan siihen pitää lisätä kynnyksiä, listoja, maalata, tiivistää, vetää uutta sähköä jne., se voi ehkä viedä muutaman tunnin lisää.
sissela: hei! aion rakentaa parvisängyn vaatehuoneeseen vuokra-asunnossa, patja (2x1.40) ikean sälepohjalla, joka vain "kohotetaan" niin sanotusti. ajattelin käyttää 4 tukkihaaraa, jotka on ostettu bauhausista jaloiksi, kiinnittää kaksi 4 cm: n runkopuuta kahteen seinään, jotka ovat betonia (luulen, mitä eroa sillä on sementtiin?), ja kiinnittää patjan niihin sekä antaa sen levätä
cheetah1: Yksi vinkki voi olla, että laitat pienen kiilan karmien alle saranapuolelle, jotta sinulla olisi mahdollisuus säätää toista puolta, jos lattia sattuisi olemaan hieman kallellaan (mikä on tyypillistä etenkin vanhoissa taloissa, jos joku sattuisi omistamaan sellaisen..). Vai mitä, snickar estwing?
Gabbe1: 120x45 (C14) c-c 60cm on Träguiden mukaan ok 7,5 m leveään kaksikerroksiseen taloon, jossa on vapaasti kantavat kattotuolit ja raskas katto lumivyöhykkeellä 2.5. Sen perusteella on todennäköisesti riskitöntä asettaa ne c-c 120cm puuvarastoon, jossa on 4m jänneväli.
renovation girl: hei, ostimme "molly setterin" Bauhausista ja sitten se toimi hyvin!
Pysslarn: Antaisin sepän pajalle tehtäväksi uudet minulle. Sen ei tarvitse tulla erityisen kalliiksi. Onnea matkaan /Ronnie
Watchmen: Oli virhe siellä. He markkinoivat itseään halvimpana. väsynyt. Jos ostat kaiken sieltä uuteen taloon tai terassille jne. byggmaxista, se ei voi olla halvempaa heidän mukaansa. Mutta ehkä olen ainoa, joka ajattelee heidän olevan kalliita :) Ei tarvitse ostaa niin paljon. Hintojen alentamiseksi. Puhua vain heidän kanssaan. Esimerkiksi puutavarasta ja solumuovista woodylla ovat alhaisemmat
Joukko: Plexiglas on todella kallista. Onko olemassa halvempaa vaihtoehtoa?
anwi: Hei Muutama vuosi sitten remontoimme yläkertaa + laajensimme hieman, käytimme lastulevyjä sisäseiniin, etenkin kun ulkona on hieman lämpimämpää, lämpötila tuo mukanaan pistävän hajun, joka tulee ja menee, epäilen että levyt erittävät formaldehydiä, voiko hajun korjata vai pitääkö vain alkaa purkaa :( Onko hajuun ehkä muita syitä?
anaitis: Silloin oli varmaan reseptisi vähän väärä! Kahden päivän ja vallitsevien lämpötilojen aikana betonin pitäisi olla ehtinyt kovettua todella hyvin.
templar: Olen tehnyt uuden vessanpöntön perustan tasoitusmassasta. Syy oli, että lattia oli uskomattoman epätasainen, se kalteutui useaan suuntaan siellä missä vessanpöntön piti olla. Perustan reuna oli 2 mm:stä 10 mm:iin korkea. Minulla on suihku vessanpöntön vieressä ja roiskuu tietenkin vähän sen ympärille. Mietin, kestääkö tasoitusmassa säännöllistä kostumista? Jos ei, pitäisi
Västerhaninge 17: Miksi ei vaihtaa takakannattimien alapintoja tai kantavaa sisäseinää vasten. Karkea pylväs oikealla puolella tulee varmaankin siirtää oikealle (ja myös vaihtaa yläpuolelta).
Koorina: Hei Kurkista komfortmiljogolv.se Yksi monista ratkaisuista.
Bloink: Mahdotonta vastata ilman edellytyksiä ja parametrejä. Ota yhteyttä suunnittelijaan saadaksesi oikean lujuuslaskelman.
yens: Aion rakentaa portaat yläkertaani ja yritän selvittää asiaa korkeuden suhteen. Minulla on noin 2,50 metriä katto korkeutta alakerrassa ja yläkerran keskellä se on noin 2,30 metriä. Siellä ei ole ongelmia korkeuden suhteen, mutta ongelma on "kurvin" kohdalla L-portaissa. Punainen kuva edustaa mitä tarkoitan. En ole täysin varma miltä portaat tulevat näyttämään, mutta arvaan että
Jan-Å: Olen tehnyt saman ja koska meidän piti maalata, säilytin "skitvirket" ja hioin pois liiman ja linoleumjäämät. Minulla oli syy ostaa uusi tehokas hiomakone, mutta sillä ja 40-paperilla työ oli vähemmän kuin sahata mäntyä/parkettia/laminaattia, jotka olivat vaihtoehtoja. Meidän portaamme näytti samalta kuin teidän kuvassa ja siitä tuli todella tyylikäs harmaalla värillä meidän
Forrest: Ok, näyttää siltä, että sitten jätän muovin väliin ja laitan raakapontin lattialle sen sijaan. Kiitos inputista.
andersmc: Kyllä, ruuvit keskelle riviin myös. Jos levy halkeaa reunasta, voit laittaa uuden ruuvin lähelle, siellä missä se on vielä ehjä. Jos aiot sitten tasoittaa katon täysin sileäksi, vahinko katoaa tasoitteen alle.
Pixelmir: Yksi näkökohta saattaa olla kylmäsilta ja vielä vakavampi veden tunkeutuminen koolauksiin? Sain toisen vinkin porata vain tiilimuuraukseen, mutta kiinnittää ankkurointimassalla, tulppa ja sitten ruuvi kiinnittämään sisäänkäynnin katos. Ehkä se on parempi vaihtoehto, erityisesti jos on hankalaa osua koolauksiin samalla kun haluaa tiettyä symmetriaa katolle. /M
eestere: [citat] Mikä on syy yksivaiheiseen eikä kaksivaiheiseen? Aivan oikein, tarkoitan 22*95 vs 22*120. Meidän seinämme on 4,6*2,7m, ilman ikkunaa ja ovea. Kävin eilen katsomassa vähän. Muutamassa uudisrakennuksessa oli 22*95 pystysuunnassa ja 22*120 vaakasuunnassa. Pystysuorat olivat kaksivaiheisia, mutta vaakasuorat (en muista aivan tarkkaan (vaikka se oli eilen)) mutta myös kaksivaiheisia
Bloink: On erittäin mahdollista, että eristys sisäkaton yläpuolella on tarkoitettu äänieristykseksi naapuriin. Oletteko huomanneet mitään eroa sen jälkeen kun poistitte eristyksen? Ja takaisin kysymykseen, niin puhdista reikäisyydet, vedä tasoite katon yli, sitten asennat microlitin halkeamien estämiseksi ja lopuksi maalaus.
zankan: kaksoiskarmit. 3-lasin sisäikkunat sitten 8 mm laminoitu lasi toimii... Jos haluat sen voivan avautua... Muuten asennat 3-lasin sisäpuolelle ja 3-lasin julkisivuun...
Kalle B: Se olisi vaihtoehto, jos raakapontti olisi paremmassa kunnossa. Mutta kun olen pihi, ostin rakentamisen maximista halpaa 17 mm raakaponttia. Suurin osa heidän valikoimastaan on täysin okay, mutta juuri tämä ei ole hyvä. He tietävät sen itsekin, joten sain hyvän alennuksen, siksi päädyin siihen. Lisäksi katto on hieman vino, ja se on hieman hankalaa palkkien ympärillä, siksi haluan
Himbla: Haloj, miten teillä meni? Olen hieman utelias nähdäkseni, miten te teitte, olen aloittelemassa samanlaista projektia. Terveisin JW
Gabbe1: Kiitos vastauksestasi. Olen nyt saanut vahvistuksen siitä, että Puhos P6 -levyt ovat niitä, joita BM myy Skövdessä, eikä niitä ole vieläkään hyväksytty jatkettavaksi ulkopuolelle reglarna.
HusByggarTomten: Ovi ja kädensija mistä tahansa rakennustavaratalosta. Hälytysjärjestelmästä en ole kuitenkaan varma. Kysy rakennustavaratalosta, siellä voi todennäköisesti myös tilata sen.