Hei!

Olen nyt alkamassa kesäprojektini, joka on rakentaa pellettivarasto. Tällä hetkellä tilaan kotiin 16 kg:n pieniä säkkejä, joita kannan, mutta olen nyt ajatellut rakentaa bulkkivaraston, jonka toimittaja voi täyttää suoraan kuorma-autosta. Olen ajatellut sijoittaa sen autotallin alle kellariin, jossa on betoni lattialla ja katossa sekä slammattuja muurilohkoja seinissä. Aion kauhoa pelletit pellettivaraston ja pienemmän varaston välillä kattilan luona, koska ne ovat talon eri päissä. Siksi ei tarvita kaltevuutta lattiaan.

Tarvitsen vain kehikon yhdelle seinälle, joka tulee olemaan noin 3 metriä pitkä ja 1,8 metriä korkea. Luettuani vähän internetistä olen ajatellut käyttää 95*195 kakkosia, 40 cm senteristä senteriin sekä 22 mm:n lattialastulevyä seiniin.

Mutta tarvitsen apua kiinnityksen mitoitukseen, jotta se kestää pellettien rasituksen. Pelletit tulevat ulottumaan hiukan yli 1 metrin korkeuteen lattiasta.

Epäilen, että tarvitsen eri kiinnityksiä lattiaan ja seinään, ja olen katsellut jonkinlaista seinään sopivaa tulppaa. Mietin myös laajentumisruuvin käyttöä lattiaan ja kattoon, mutta onkohan se vähän liioiteltua? Kävisikö siinä tapauksessa jokin tulppa yhtä hyvin?

Kiitollinen vastauksesta!

Ystävällisin terveisin,
Tobias

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.