hei!
aion rakentaa parvisängyn vaatehuoneeseen vuokra-asunnossa, patja (2x1.40) ikean sälepohjalla, joka vain "kohotetaan" niin sanotusti. ajattelin käyttää 4 tukkihaaraa, jotka on ostettu bauhausista jaloiksi, kiinnittää kaksi 4 cm: n runkopuuta kahteen seinään, jotka ovat betonia (luulen, mitä eroa sillä on sementtiin?), ja kiinnittää patjan niihin sekä antaa sen levätä alaosallaan (eli sälepohjan kulma, ei itse sälepohja) tukkihaarojen päällä. käyttää "tasainen kulmarauta" yhdistämään tukkihaarojen ja patjan, ja olen saanut vinkkejä erilaisista ruuvien jne. käytöstä bauhausista. aion myös kiinnittää tukkihaarat - "jalat" - seinään rungolla vakauden vuoksi. nämä ideat ovat syntyneet googlaten ja kysellen, mutta kysyn myös täällä, koska en ole aiemmin rakentanut mitään - mitä minun tulisi ottaa huomioon? voiko kukaan auttaa minua vinkeillä ja neuvoilla? miten esimerkiksi porataan? minulla ei ole poraa, mutta mitä minun tulisi ottaa huomioon lainatessani tai ostaessani poran?
niin kiitollinen avusta!
sissela