Hei, asun Rodoksella ja minulla on parveke, jonka lattia on tällä hetkellä päällystetty kiiltävällä klinkkerillä 20x20. Parvekkeen koko on 60 m².
Nyt aion laittaa uuden klinkkerilattian ja mietin, voinko laittaa uuden klinkkerilattian suoraan vanhan päälle. Ehkä se täytyy hioa tai jollain tavalla käsitellä ensin, jotta uudet kiinnittyvät paremmin.
Tarvitsen lisäksi vedeneristyksen ensin, koska asun kattokerroksessa ja minulla on naapuri alapuolella. Mikä vaihtoehto: matto vai rullaaminen?
Terveisin Bengt

Vesieristyksen näkökulmasta vanha klinkkerilattia tulisi poistaa ensin.

Kiinnittyvyyden osalta voi hioa kiiltävä klinkkeri ja sen jälkeen lisätä primer - ja laittaa uusi kuitenkin.

Mutta kuten sanottu - vesieristys voi kiinnittyä huonosti ja lisäksi on riski halkeiluun jne, jos et poista vanhaa.

/K

Kiitos Klas neuvostasi.
Olen kuitenkin löytänyt ratkaisun tähän. Ruotsalaisena tee-se-itse-rakentajana korjasin työn itse.
Tein seuraavaa:
1. olen levittänyt kerroksen ISOMAT PL-bond -primeria. Sain pinnan kuin betonia.
2. Sen jälkeen kaksi kerrosta Revinexiä. Kaksikomponenttinen kumikerrosmassa, joka levitettiin pehmeällä pitkäharjaisella harjalla. Kovettumisen jälkeen sain hienon 3 mm tiiviin kerroksen. Valitsin tämän välttääkseni tulevaisuudessa halkeilua. Massa on joustava (venyvä), mutta silti kova, 2-3 mm asti. Sopii hyvin tänne, missä meillä joskus on pieniä maanjäristyksiä Richterin asteikolla 4-5. Lisäksi tämä massa antaa tietyn ääntä vaimentavan vaikutuksen alaspäin.
Aikaa (60 m2 mukaan lukien kovetusaika 27 asteessa)
Primer: 6 tuntia
Revinex: 18 tuntia x 2 kerrosta
Kustannukset:
Primer 40 EUR
REVINEX 500 EUR
Sen jälkeen oli vain aloitettava laattojen asennus tavalliseen tapaan. Uusilla laatoillamme ja paremmin valuvan veden kanssa (kyllä, täällä sataa muutamia päiviä vuodessa) saimme erittäin hienon terassin.
Katso mielellään miten tehdään: http://www.youtube.com/watch?v=sl77lg4rbCY

Voikaa hyvin Ruotsissa
Bengt Blomstrand
Ent. Orust Henån

Viimeksi muokattu:
rhodos sanoi:
Kiitos Klas neuvostasi. Olen kuitenkin löytänyt ratkaisun tähän. Ruotsalaisena tee-se-itse-rakentajana hoidin työn itse. Tein seuraavaa: 1. laitoin kerroksen ISOMAT PL-bond-primeria. Sain pinnan kuin betoni. 2. Sen jälkeen kaksi kerrosta Revinexiä. Kaksikomponenttinen kumikerrosmassa, joka levitettiin pehmeällä pitkäharjaksisella harjalla. Kovettumisen jälkeen sain hienon 3mm vedenpitävän kerroksen. Valitsin tämän välttääkseni halkeilua tulevaisuudessa. Massa on joustava (venyvä), mutta silti kova, noin 2-3 mm. Sopii hyvin tänne, jossa esiintyy toisinaan pieniä maanjäristyksiä Richterin asteikolla 4-5. Lisäksi tämä massa antaa tietyn ääntä eristävän vaikutuksen alaspäin. Aika (60 m2 mukaan lukien kovettumisaika 27 asteessa) Primeri: 6 h Revinex: 18 h x 2 kerrosta Kustannukset: Primeri 40 EUR REVINEX 500 EUR Sen jälkeen oli vain aloitettava laatoitus tavalliseen tapaan. Uusilla laatoillamme ja paremmalla vedenpoistolla (kyllä, täällä sataa tosiaan joitakin päiviä vuodessa) saimme erittäin hienon terassin. Katso mielellään miten se tehdään: [linkki] Hyvää vointia Ruotsissa Bengt Blomstrand Ent. Orust Henån
Nyt kyllä kiinnostaa nähdä miltä lopputulos näyttää - onko sinulla kuva? :)

/K

Ole hyvä

• Kattoterassi, jossa on uutta betonia ja valkoiset kaiteet. Taustalla näkyy rakennuksia.
  • Parveke kaupunkinäköalalla, jossa on pöytä ja tuoleja, kukkaruukkuja ja kasveja. Aurinkovarjo varjostaa osaa alueesta.
  • Terassi merinäköalalla, jossa on ruokapöytä, tuoleja, aurinkovarjo ja kasveja. Betoniseinä ja kaupunki taustalla.
  • Parveke, jossa on kasveja, tuoleja, maalipurkkeja ja kaupunkinäkymä merelle.
  • Sementtilattia kuivuu, vieressä muovisanko ja sähkötyökalu.
  • Parveke, jossa on juuri asennettu betonilattia ja valkoinen kaide.
  • Parveke, jossa on tuoleja ja kukkaruukkuja. Taustalla kaupunkinäkymä ja meri. Aurinkovarjo tuo väriä kirkkaaseen päivään.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.