Hei!

Suunnittelen rakentamista, joka toimisi musatalona/treenikämppänä. Kyseessä on siis talo, jossa haluan minimoida ympäristöön vuotavan äänen. Runkorakenne ja seinärakenne ovat jo hallussa, mutta nyt haluaisin löytää hyvän ratkaisun ikkunoihin (ja oviin). Luonnollisesti paras olisi, ettei olisi ikkunoita lainkaan, mutta sitten se näyttää hieman tylsältä ja siellä sisällä on myös hieman tylsän pimeää.

Onko täällä joku, jolla on hyviä vinkkejä?

Hinta on suhteellisen tärkeä tekijä tässä yhteydessä, joten haluaisin mieluiten välttää ostamasta kalleinta, mitä löytyy...

Voiko rakentaa jotain itse?
Asentaa kaksoisikkunat?
Paksu lasi?
Ehkä joku tietää, mistä voisi ostaa kohtuulliseen hintaan?

Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

terveisin
David
 
Jos tarkoitat kaikkia vinkkejä niin:

Varmaankin on olemassa erityisiä laseja ostettavaksi. Ajattelen lähinnä teollisuusvaatimuksia ja tiettyjä erityisiä asumuksia lähellä tietä/junaa. Keskustele siis ikkunavalmistajan kanssa.

Asenna 3-kertainen lasi. Jokainen askel, jossa ääni vaihtaa väliaineen, on sinulle hyväksi.

Hanki yksinkertainen luukku tai vastaava, jonka voit painaa paikalleen sisältäpäin (kankainen styroksi tai jotain) kun olet todella meluisa.

Vaikeinta on tavalliseen tapaan bassoääni, ja se vuotaa varmaan kaikkialta, ei vain ikkunoiden läpi.
 
Joo, olen miettinyt sitä, että laittaisin lisä-äänieristyksen sisäpuolelta, kun on eniten toimintaa käynnissä...

Aion tarkistaa ikkunavalmistajilta, mitä he suosittelevat.
Ajattelin vain tarkistaa täältä foorumilta, onko joku tehnyt vastaavanlaista rakennelmaa ja onko kokemuksia äänen vuotamisen estämisestä.

t.
David
 
kaksoiskarmit. 3-lasin sisäikkunat sitten 8 mm laminoitu lasi toimii... Jos haluat sen voivan avautua... Muuten asennat 3-lasin sisäpuolelle ja 3-lasin julkisivuun...
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.