-------------------- ´

Hei

Minulla oli aiemmin kellarissani puurakenne, joka oli todella kostea. Olen purkanut sen ja eristänyt ulkopuolelta + valuttanut.

Nyt jännittävään osaan

Haluan rapata seinät sisältä, jotta voin tarkkailla mahdollisia kosteuksia jne... Onko olemassa hyvää rappausta, työkalua tai kittiä, jota ei tarvitse sekoitella liikaa????

Entä onko kellään kokemuksia tuuletetusta lattiasta, mahdollisia paikkoja, joista voi ostaa ja saada vinkkejä? Hinnat olisivat myös kivoja????

Jatkoin aiemmasta viestiketjusta, mutta en tiedä, onko se enää aktiivinen...

Olen tehnyt hieman samaa kuin mitä olet ajatellut tehdä, mutta kellarini on sisustettu. Lattia on ilmastoitu kanavapuhaltimella, jonka säädettävä nopeus on kytketty putkiin, jotka ovat lattialaatan päällä tilassa laatan ja ripustetun eristyksen välillä (noin 70 mm tila). Lattiasäännöt olen tukenut kahdella eri tavalla 1) "nivell" omalla järjestelmällä ja 2) toisessa huoneessa "palikoilla" muottivanerista. Eristyksen olen kiristänyt rei’itetyllä metallinauhalla lattialastulevyn alle. Lattia saa tuloilmansa huoneen vastakkaiselta puolelta kuin mistä poisto on sijoitettu, tuloilma kulkee lattialistojen ja seinän välistä alas. Lattalista on siirretty ulospäin ~10 mm. Seinän ja lattalistan väliin jäävään rakoon olen laittanut ilman suodatinkankaan estämään pölyn pääsemistä lattian alle. Kokemukseni tähän mennessä on, että se toimii hyvin, mutta yhdessä kohtaa olen saanut hieman "narinaa" rei’itysnauhasta, joka ilmeisesti on kiinnitetty huolimattomasti, joten ehdotan, että keksit paremman tavan ripustaa eriste. On myös mainittava, että jokainen senttimetri katon korkeutta oli arvokas, koska minulla on nyt vain 2 m tilaa kattoon kellarissa.

Hei
Kurkista komfortmiljogolv.se

Yksi monista ratkaisuista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.