Miten minun pitäisi edetä ja mitä materiaaleja minun pitäisi käyttää? Ikkunoiden aukot ovat 60x60 cm. Vähintään yksi ikkuna pitäisi voida avata.

Jocke

No vähän turhan kallista. Lähes 2000 kr muutamista ikkunoista.

Jocke

Jos se on leikkimökki, kannattaa panostaa pleksilasiin.

Rakenna karmikehys esim. 21x69 höylätystä (ruuvaa ja liimaa kulmista), ja sitten sisälista 8x21. Itse ikkunapokaan voit käyttää esim. 21x44. Upota puoliksi puoliksi kulmista ja liimaa. Sitten vain jyrsit ura pleksilasille ja kiinnitä se synteettisellä kitillä. Ruuvaa kiinni muutamat yksinkertaiset saranat ja maalaa kokonaisuus.

On hyvä idea höylätä karmikehyksen alaosa hieman vinoon ennen kuin ruuvaat sen yhteen. Silloin mahdollinen sadevesi valuu pois.

Minulla oli muutamia vanhoja ikkunoita jäljellä, joita käytin. Otin vain ulomman puitteen ja leikkasin ne oikeaan kokoon. Samalla sain sekä saranat että metallikulmat kulmiin. Lasin leikkasin sitten sopivaksi. Katso Blocketilta, luulen että voit saada ikkunan alle 500:-

Osta valmiita ikkunoita osoitteesta www.blocket.se, et voi rakentaa ikkunoita halvemmalla kuin löydät käytettyjä ikkunoita sieltä. Silloin saat lisäksi lasitetut oikeat ikkunat.

En ole vielä tehnyt yhtään ikkunaa. ;) Mitä minun pitäisi käyttää, pleksi vai tavallinen lasi?

Plexi tai turvalasi.... Ei ole hauskaa, jos lapset satuttavat itsensä...

Plexiglas on todella kallista. Onko olemassa halvempaa vaihtoehtoa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.