Hei foorumi.

On aika vaihtaa sadevesikourut ym. Nykyiset, vuodelta -63, ovat jo antaneet periksi. Vaihdoin yhden viime vuonna uuteen hienoon mustaan kuten ennenkin, mutta olen muuttanut mieltäni. Haluan METALLINVÄRISIÄ.

Kysymys on siitä, mitä ostan. En ole erityisen tarkka tarkan sävyn suhteen, uskon, että ulkonäkö paranee huomattavasti joka tapauksessa.

Joten sinkitty, galvanoitu, pulverimaalattu vai teräs?

Hinta-laatusuhde on tietysti ratkaiseva tekijä kuten aina, mutta kyseessä on pieni talo, ehkä 30 metriä kourua ja 4 alastulosputkea. Kuten tavallista, koukut ja mutkat maksavat.

Ja rännien on oltava 100 leveitä.

Vinkkejä pinnoituksesta ja valmistajista otetaan vastaan ERITTÄIN kiitollisena!

Halaus Uppsalan / Dan

Minkä värin etsit? Eri metalleilla on erilaisia värejä. Jos tarkoitat galvanoitua, niin Lindab myy sitä. Myös aluzinkki on maalamaton. Sitten on tietysti kupari, ruostumaton ja sinkki, joita ei myöskään ole maalattu.

Aluzinkki on luultavasti halvin suhteessa kestävyyteen. Jos tunnet jonkun, jolla on yritys, ota hänet mukaan ja osta suoraan Lindabilta, rakennusliikkeet yleensä lisäävät niiden hintoihin paljon.

Juuri väristä en ole niin tarkka, vaan haen "tuntumaa". Mutta aluzink kuulostaa hyvältä.

Lisää vinkkejä?

Olen nyt käynyt katsomassa Plannjan esimerkkejä. Aluzink vaikuttaa itsestään selvältä valinnalta, kaikki muu on kyllä hieman tyylikkäämpää sinänsä, mutta taloni pitäisi tuntua raikkaalta, suoralta ja puhtaalta, ei näyttelyesineeltä.

Onko vinkkejä valmistajista?

Olen nähnyt Plannjan, Lindabin ja Aco Nordicin. Ja mitä hintaan tulee, minulla on hyvät yhteydet sahaani (kummallista, että sahani pitää iloisista pienyrittäjistä, ehkä mukava vaihtelu kaikkien yrmeiden ammattiasiakkaiden jälkeen).

Olen asentanut galvanoituja naulaoja taloon ja olen vaikuttunut siitä, kuinka hyvin ne kestävät. Joku fiksu on maalannut ne ja kaikki voivat arvata, mitä sille maalille tapahtuu :rolleyes:

Vanhat galvanoidut levyt olivat usein huomattavasti paksumpia kuin nykyiset 0,5 mm ja kestivät paremmin siitä syystä.

Plannjalla on tyylikkäin pintakäsittely (aluzink), Lindabilla on joustavin järjestelmä ja Aco_nordicilla on älykkäät lisävarusteet. Mutta kenelläkään ei ole kaikkea.

Ulkonäkö ratkaisee Plannjan eduksi.

En ole koskaan nähnyt plannjan aluzinkiä, joten saa kysyä, mikä erottaa sen lindabsista?

En ole koskaan nähnyt Lindabsia, joten en tiedä. Mutta Lindabsin kotisivuilla heillä ei ole sinkkiä, vaan vain hopealakattuja.

Mutta olen lakannut hämmästymästä kattojen vedenpoistosta. Kukaan piru ei tiedä mitään tai halua auttaa/myydä. Se on niin, että tulee hulluksi.

Lindabilla on 2 erilaista sinkkiä ja aluzinkkiä (joka on vain pinnoite) hopeametallivärillä maalattujen lisäksi. Itse työskentelen peltiseppänä ja ostamme kaiken suoraan Lindabilta.

Miksi ihmeessä näitä ei ole Lindabin kotisivuilla?

LIndab on tukkumyyjä ja ei suuntaudu yksityishenkilöille. Me yrityksenä saamme lindabin katalogeja, joissa se on mukana.

Luulen, että olen kiertänyt Lindabin tukkukaupan metkut ;-)
Onneksi olen niin älyttömän mukava puhelimessa...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.