Olen rakentamassa vapaa-ajan asuntoa, ja sisäkatto koostuu vielä raakalautasta. Haluaisin peittää tämän jollakin, mutta ei millään täysin sileällä. Jonkinlainen paneeli tai vastaava, mutta ei helmipaneelia, koska sitä on minulla seinillä. Lisäksi katto on vino ja puupalkit ovat näkyvissä, joten muodot ovat melko epäsäännöllisiä.

Haluaisin löytää jonkinlaista kipsilevyä, ehkä 1x1m, jossa on jokin kuvio. Sitten voisin asentaa tavallista kipsiä ympärille ja sovittaa se katon muotoihin. Tai jotain aivan muuta, onko teillä ehdotuksia?

Baalzamon sanoi:
Olen rakentamassa vapaa-ajan asuntoa, ja sisäkatto on vielä raakapuuta. Haluan peittää sen jollakin, mutta en jollakin, joka on täysin sileä. Jotain paneelin tapaista tai samanlaista, mutta ei helmiponttia, sillä sitä on seinissäni. Lisäksi katto on vino ja palkit ovat näkyvissä, joten muodot ovat melko epäsäännöllisiä.

Haluaisin löytää jonkinlaisen kipsilevyn, ehkä 1x1m, jossa on jokin kuvio. Sitten voin asentaa tavallisia kipsilevyjä ympärille ja mukauttaa ne katon muotoihin. Tai jotain täysin muuta, onko teillä ehdotuksia?
Onhan olemassa kattolaattoja, suunnilleen kuten laminaattilattiat, joita ostetaan.

Olen nähnyt kattolaattoja, joissa on "kevyt" puumalli "valkokuulassa" bauhausissa ym. erittäin kohtuulliseen hintaan - ehkä se voisi olla jokin ?

/K

Kuulostaa mielenkiintoiselta, luulen että menen Bauhausiin käymään ja katson mitä heillä on.

Nyt en tietenkään tiedä miltä se näyttää sinun luonasi tai millaista ilmettä tavoittelet, mutta eikö ole vaihtoehto pitää raakapontti näkyvillä ja vain maalata se?

Meillä on juuri näin kotona ja minun on sanottava, että olemme erittäin tyytyväisiä siihen ja mielestämme se on todella tyylikäs. Raakapontti näyttää hieman karulta ja epäsäännölliseltä. Meillä on näkyvillä liimapuupalkit. Kaikki on maalattu valkoiseksi.

Se olisi vaihtoehto, jos raakapontti olisi paremmassa kunnossa. Mutta kun olen pihi, ostin rakentamisen maximista halpaa 17 mm raakaponttia. Suurin osa heidän valikoimastaan on täysin okay, mutta juuri tämä ei ole hyvä. He tietävät sen itsekin, joten sain hyvän alennuksen, siksi päädyin siihen. Lisäksi katto on hieman vino, ja se on hieman hankalaa palkkien ympärillä, siksi haluan peittää kaiken jotenkin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.