Hei! Talossamme on parveke, sellainen sisäänrakennettu. Eli se ei kulje julkisivun ulkopuolella vaan on linjassa sen kanssa. Itse parveketila vie siis tilaa talosta ja linja parveke-julkisivu on suora ja sileä. Ymmärrättekö? Haluamme laajentaa parveketta niin, että se ulottuu noin 1,5 metriä julkisivun ulkopuolelle. Parvekkeen alla on ulko-ovi ja aiomme tehdä uuden kuistin, joten haluaisimme, että laajennettu parveke toimii kuistin kattona.

Minä, joka olen aloittelija rakennusalalla, ajattelen, että se vaikuttaa melko yksinkertaiselta ja että pitäisi voida tehdä "yksi osa", jossa on kuisti yläpuolella olevan parvekkeen kanssa ja "liittää" taloon ja nykyiseen parvekkeeseen, poistaa vanhat kaiteet ja asettaa yhtenäinen lattia parvekkeelle. Mieheni on eri mieltä, ja ehkä realistisemmin, että meidän täytyy vetää lattiarakenteet nykyisestä parvekkeesta uuteen parvekkeeseen saakka, muuttaa parvekkeen lattiaa asettamalla jonkin tyyppinen matto, joka pitää varmasti tiiviisti parvekkeen lattiassa. Vanha parveke on katon alla, joten sen on oltava tiivis. Tiedättekö mitään tällaisesta matosta? Hyvä, huono, hinta, voiko asentaa itse? Onko teillä vinkkejä ja ideoita, kuinka voimme toimia? Säästääksemme rahaa valitsemme tehdä niin paljon itse kuin voimme, joten niiden pitäisi olla projekteja, jotka ovat kohtuullisia toteuttaa yksin tai vähäisellä avustuksella. Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan, ja jos joku on tehnyt vastaavaa, kertokaa siitä meille ja miten teitte ja näytätte mielellään kuvia.

Ystävällisin terveisin /Kika

Haloj, miten teillä meni? Olen hieman utelias nähdäkseni, miten te teitte, olen aloittelemassa samanlaista projektia.

Terveisin JW

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.