Minun on vaikea päättää, ja arvostan kaikkea apua, mitä voin saada!

Meillä on 30-luvun talo funktionalismin tyyliin. Julkisivu on valkoiseksi rapattu.
Toisen seinän ajattelimme kattaa vaakatasossa kaksifaasipaneelilla.
Ongelmanamme ovat mitat.

Valinta on 220x95 ja 220x120 välillä.

Minkä mitan meidän pitäisi valita??

(PS: Tiedän, että makuja on monia, mutta mikä on yleisintä moderneissa taloissa?)

Pitäisikö todella käyttää kaksoisviistepaneelia vaakasuuntaisena paneelina? Fjällpanel tai tavallinen klinkkeripaneli on kai yleisin ja se mahdollistaa veden valumisen pois. Kuvittelen, että vaakasuora kaksoisviistepaneeli kerää vettä uraan ja tulee nopeasti huonoksi.

Hyvä näkökulma.
Muistan kuitenkin, että "moderna" taloissa ei ole fjällpanel?
Fjällpanel näyttää vähän eloisammalta, mutta ne talot, joita olen nähnyt, näyttävät aika jäykiltä ja siksi kuvittelen, että niissä ei ole fjällpanel...

Makuuasennossa tulisi olla yksivaiheinen eikä kaksivaiheinen, kuten aiemmin mainittiin. Mittasuhteet oletan, että tarkoitat 22*95 tai 22*120. Henkilökohtaisesti pidän enemmän 22*120, koska 95:llä on taipumus näyttää erittäin "raitaiselta", jos pinta-ala on hieman suurempi.

joflopp sanoi:
Pitäisikö todella olla kaksivaihepaneli makaavana panelina? Fjällpanel tai tavallinen klinkkerilaudoitus on kai tavallisin, ja sen avulla vesi valuu pois.
En halua kaapata keskustelua aloittajalta, mutta haluan mainita, että talossani on hieman leveämpi makaava kaksivaihe 28x175 ja 22x145 eri puolilla. Tämä on asennettu kolmekymmentäluvulla vanhempaan taloon, ei siis funkistyyliä. Tarvitsee kylläkin vaihtaa isot osat, johtuen ilmeisesti olemattomasta ylläpidosta monen vuoden aikana, mutta että se olisi niin huono vedenpoisto, en tiedä, kun on kuitenkin toiminut näin kauan, kaksi seinää on edelleen hyväkuntoisia. Onko lisää vinkkejä vaihtoehdoista minulle, keskustelun aloittajalle ja muille, jotka eivät kovin paljon poikkea kaksivaiheisen ulkonäöstä?

Tjacko sanoi:
Makuuasennossa pitäisi käyttää yksivaiheista eikä kaksivaiheista, kuten aiemmin huomautettiin. Oletan, että tarkoitat mittoja 22*95 tai 22*120. Itse pidän parempana 22*120, koska 95 näyttää helposti erittäin "raitaista" jos alue on hieman suurempi.
Mikä on syy yksivaiheiseen eikä kaksivaiheiseen?
Aivan oikein, tarkoitan 22*95 vs 22*120. Meidän seinämme on 4,6*2,7m, ilman ikkunaa ja ovea.

Kävin eilen katsomassa vähän. Muutamassa uudisrakennuksessa oli 22*95 pystysuunnassa ja 22*120 vaakasuunnassa. Pystysuorat olivat kaksivaiheisia, mutta vaakasuorat (en muista aivan tarkkaan (vaikka se oli eilen)) mutta myös kaksivaiheisia muistaakseni. Mittoja on vaikea arvioida etäältä, mutta pystysuorat olivat kapeampia kuin vaakasuorat...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.