Koko kellarini talossa on betonia ja nyt suunnittelen purkaa seinän, mutta nyt on vain kysymys uskaltaako siellä olla ja purkaa vai voiko se mahdollisesti olla kantava seinä. Miten tietää, onko betoninen kellarin seinä kantava? Liitän mukaan piirroksen talosta, tiedän että jotkut puhuvat, että paksummat seinät piirroksessa ovat kantavia ja ohuemmat eivät.

Se on se seinä, jonka olen ympyröinyt, jonka haluan poistaa.

vagg.jpg

Seinä, jonka olet merkinnyt, ei ole kantava. Kantava seinä on se, joka kulkee koko matkan vasemmalta oikealle hieman ylempänä kuvassa.

Todennäköisesti tämä seinä ei ole kantava. Sen sijaan seinä vasemmalla (kuvassa) ruokakellarista saattaa olla kantava väliseinä. Minulla itselläni on kellari kokonaan betonista ja minulla on, kuten sinullakin, kantava seinä talon koko pituudelta kuten raceman mainitsee, mutta myös hieman ohuempia kantavia väliseiniä, jotka risteävät toisen kantavan seinän kanssa kuin plussamerkki, joten ei koskaan pidä olla liian varma.

Samaa mieltä edellä mainitun kanssa, seinä ei ole kantava. Sitä vastoin seinä vasemmalla puolella siitä, jonka olet ympyröinyt, voi olla tuki, jotta seinää ei paineta sisään ulkoapäin maapaineen vuoksi.

Milkshaken
Pientä nippelitietoa: Kantava seinä, joka kulkee suoraan kerroksen läpi, kutsutaan "Hjärtvägg"....
No, on vaikea uskoa, että siitä tulisi ongelmia, että haluat purkaa juuri sen, mitä haluat, mitä teillä on yläpuolella?
Kuten aina tällaisissa projekteissa, ehdotan, että tuet hieman viereen, jos on mahdollisuus siis... onko se puuholvi vai betoniholvi? Jos betonia, sinun ei tarvitse tukea.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.