Hei! Ajattelin rakentaa kaksi pientä huonetta pieneen talooni ja haluan tehdä suurimman osan itse. En tiedä, kuinka pitkälle taitoni riittävät, mutta jos jokin ei onnistu, voin aina maksaa jollekin muulle sen tekemisestä. Olen miettinyt, pitäisikö minun palkata arkkitehti tai rakennusinsinööri helpottamaan suunnittelua ja koko prosessia... Mitä mieltä olette? Onko se fiksua, kun en ole koskaan rakentanut mitään aiemmin, vai onko se hukkaan heitettyä rahaa? Rakennetaan kaksi pientä neliön muotoista huonetta kehikkorakenteella pilareiden päälle, ei siis mitään arkkitehtonisesti monimutkaista. Vähän apua saan äitini mieheltä.. Kuvauksia voi löytää mistä tahansa... Jaa mielipiteesi projektistani.

Kaikkea hyvää! / Tomas

On paljon asioita, joita on otettava huomioon, erityisesti nykyisen talon kattoliitäntä, jotta se saadaan tiiviiksi (erilaiset vaikeudet riippuen siitä, millaisen katon valitset). Sitten tarvitaan jonkin verran piirustuksia ja kuvauksia kunnalle rakennuslupaa varten.

Piirustukset eivät ole niin vaikeita, mutta kokenut rakentaja, joka voi katsoa paikan päällä ja auttaa hankalien osien kanssa, on erittäin suositeltava.

Yksi vinkki on tehdä kuten me. Se ei tosin ole halvin vaihtoehto. Palkkasimme arkkitehdin, joka suunnitteli 30 neliömetrin laajennuksen ja samalla uuden kaltevan katon autotallimme päälle, joka oli aiemmin tasakattoinen ja tarvitsi korjausta. Sen jälkeen rakennusfirma kaivoi ja valoi perustuksen, rakensi seinät ja viimeisteli koko katon huovalla ja kattotiilillä. He ovat vastuussa kantavista osista, joten minun ei ole tarvinnut miettiä sitä kovin paljon. Sen jälkeen olen ottanut ohjat käsiini ja eristänyt seinät ja katon, asentanut paneelit ja tällä hetkellä asennan sisälle kipsilevyä. Tämän puolen vuoden aikana olen oppinut, että kaikki vie paljon aikaa, kun rakentaa vapaa-aikana. Yritän edetä työn kanssa noin 10-15 tuntia viikossa, mutta se on haastavaa kun töissä on paljon tekemistä ja minulla on vaimo ja kolme lasta. Se on ehdottomasti mietittävä ennen projektien aloittamista. Lisäksi voi käyttää rotavdraget tähän, joten mielestäni työvoimakustannukset eivät ole niin valtavat.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.