K
Heippa

Aion rakentaa työpöydän uuteen talooni ja mietin, miten ihmeessä saa kulman kohdalleen.
Seinä ei nimittäin ole suora, vaan se taittuu sisäänpäin noin 1 metrin jälkeen, ja haluan 2 metrin työpöydän, joka on koko ajan kiinni seinässä.

Ymmärrät varmaan, että kuva on arkkitehdin piirtämä, mutta toivon, että tavalliset kuolevaiset ymmärtävät tämän älyllisen taiteen :wow:

Tarvitsen siis apua tuon kapean mustan viivan kanssa, miten ihmeessä saan kulman levyyn niin, että tiedän miten sahata?
Kun sitten olen sahannut, miten yhdistän tämän tyylikkäästi?

Ajattelin käyttää 28mm tammitasoa, toivottavasti materiaalivalinnoissa ei ole mitään erikoisuuksia?
 
  • Käsin piirretty kuva kahdesta vierekkäisestä pöytätasosta, jotka kulkevat seinän mukana ja muodostavat kulman.
Kokeile ensin kartongeilla ja sitten vain piirtää.
 
Kuinka hyviä piirustukset ovat? Voitko mitata kulman niistä?

Siinä tapauksessa voit ottaa puolet kulmamittauksesta ja sahata yhden levyn.

Asenna se paikalleen. Aseta toinen levy paikalleen sahaamatta, sisäkulmassa tarkalleen tulevassa paikassaan. Sen pitäisi nyt ulottua etureunan yli ensimmäisestä levystä. Piirrä kuinka paljon se ulottuu, sahaa.

Vai ajattelenko väärin?
 
Pitäisikö pöydän/penkin olla jalkojen päällä vai roikkua seinällä kannakkeilla?

Jotta saat kulman ja virheettömän sauman:

Tarvitaan 3 pukkea tai vastaavaa sekä 1-3 ruuvipuristinta.

TUvJTAiB0O.png klikkaa suuremmaksi kuvaksi ;)

Aseta pukit mahdollisimman lähelle seinää.
laita levyt yllä olevan kuvan mukaisesti.
purista levyt yhteen niin, että ne säilyttävät saman kulman, kun siirrät kaiken pois seinästä.
Sahaa yllä olevan kuvan mukaisesti. (HUOM molemmat levyt samanaikaisesti)

/momin
 
K
Kiitos kaikista vinkeistä!
Momin: Todella pedagogisesti piirretty, ymmärsin täysin, mitä tarkoitit, kerrankin :-)
Ajatus on, että sen tulisi seistä jaloilla, koska meillä on kipsiseinä takana, enkä halua sählätä turhaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.