3 856 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Rakentaa kulmapöytä?
K
kirderf83
Estetty
· södermanland
· 188 viestiä
kirderf83
Estetty
- södermanland
- 188 viestiä
Heippa
Aion rakentaa työpöydän uuteen talooni ja mietin, miten ihmeessä saa kulman kohdalleen.
Seinä ei nimittäin ole suora, vaan se taittuu sisäänpäin noin 1 metrin jälkeen, ja haluan 2 metrin työpöydän, joka on koko ajan kiinni seinässä.
Ymmärrät varmaan, että kuva on arkkitehdin piirtämä, mutta toivon, että tavalliset kuolevaiset ymmärtävät tämän älyllisen taiteen :wow:
Tarvitsen siis apua tuon kapean mustan viivan kanssa, miten ihmeessä saan kulman levyyn niin, että tiedän miten sahata?
Kun sitten olen sahannut, miten yhdistän tämän tyylikkäästi?
Ajattelin käyttää 28mm tammitasoa, toivottavasti materiaalivalinnoissa ei ole mitään erikoisuuksia?
Aion rakentaa työpöydän uuteen talooni ja mietin, miten ihmeessä saa kulman kohdalleen.
Seinä ei nimittäin ole suora, vaan se taittuu sisäänpäin noin 1 metrin jälkeen, ja haluan 2 metrin työpöydän, joka on koko ajan kiinni seinässä.
Ymmärrät varmaan, että kuva on arkkitehdin piirtämä, mutta toivon, että tavalliset kuolevaiset ymmärtävät tämän älyllisen taiteen :wow:
Tarvitsen siis apua tuon kapean mustan viivan kanssa, miten ihmeessä saan kulman levyyn niin, että tiedän miten sahata?
Kun sitten olen sahannut, miten yhdistän tämän tyylikkäästi?
Ajattelin käyttää 28mm tammitasoa, toivottavasti materiaalivalinnoissa ei ole mitään erikoisuuksia?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Hultaforsilla on hieman hauska kulmamittari
http://www.hultafors.se/www/live/gemensam/iframe.aspx?TreeID=23784
Art nr 252003 Combi
Se antaa automaattisesti puolet kulmasta, jonka mukaan sinun pitäisi sahata.
Protte
http://www.hultafors.se/www/live/gemensam/iframe.aspx?TreeID=23784
Art nr 252003 Combi
Se antaa automaattisesti puolet kulmasta, jonka mukaan sinun pitäisi sahata.
Protte
Kuinka hyviä piirustukset ovat? Voitko mitata kulman niistä?
Siinä tapauksessa voit ottaa puolet kulmamittauksesta ja sahata yhden levyn.
Asenna se paikalleen. Aseta toinen levy paikalleen sahaamatta, sisäkulmassa tarkalleen tulevassa paikassaan. Sen pitäisi nyt ulottua etureunan yli ensimmäisestä levystä. Piirrä kuinka paljon se ulottuu, sahaa.
Vai ajattelenko väärin?
Siinä tapauksessa voit ottaa puolet kulmamittauksesta ja sahata yhden levyn.
Asenna se paikalleen. Aseta toinen levy paikalleen sahaamatta, sisäkulmassa tarkalleen tulevassa paikassaan. Sen pitäisi nyt ulottua etureunan yli ensimmäisestä levystä. Piirrä kuinka paljon se ulottuu, sahaa.
Vai ajattelenko väärin?
Pitäisikö pöydän/penkin olla jalkojen päällä vai roikkua seinällä kannakkeilla?
Jotta saat kulman ja virheettömän sauman:
Tarvitaan 3 pukkea tai vastaavaa sekä 1-3 ruuvipuristinta.
klikkaa suuremmaksi kuvaksi 
Aseta pukit mahdollisimman lähelle seinää.
laita levyt yllä olevan kuvan mukaisesti.
purista levyt yhteen niin, että ne säilyttävät saman kulman, kun siirrät kaiken pois seinästä.
Sahaa yllä olevan kuvan mukaisesti. (HUOM molemmat levyt samanaikaisesti)
/momin
Jotta saat kulman ja virheettömän sauman:
Tarvitaan 3 pukkea tai vastaavaa sekä 1-3 ruuvipuristinta.
klikkaa suuremmaksi kuvaksi Aseta pukit mahdollisimman lähelle seinää.
laita levyt yllä olevan kuvan mukaisesti.
purista levyt yhteen niin, että ne säilyttävät saman kulman, kun siirrät kaiken pois seinästä.
Sahaa yllä olevan kuvan mukaisesti. (HUOM molemmat levyt samanaikaisesti)
/momin
K
kirderf83
Estetty
· södermanland
· 188 viestiä
kirderf83
Estetty
- södermanland
- 188 viestiä
Kiitos kaikista vinkeistä!
Momin: Todella pedagogisesti piirretty, ymmärsin täysin, mitä tarkoitit, kerrankin
Ajatus on, että sen tulisi seistä jaloilla, koska meillä on kipsiseinä takana, enkä halua sählätä turhaan.
Momin: Todella pedagogisesti piirretty, ymmärsin täysin, mitä tarkoitit, kerrankin
Ajatus on, että sen tulisi seistä jaloilla, koska meillä on kipsiseinä takana, enkä halua sählätä turhaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
