Kuulostaa ehkä tyhmältä kysymykseltä, mutta se on vakavasti tarkoitettu. Meillä on valettuja holveja täällä sekä sisääntulokerroksessa että yläkerrassa. Rakenne on sellainen, että katto on valettu, sitten siellä on jonkinlaista määrittelemätöntä täyttömateriaalia ja sitten toinen betonikerros, josta tulee lattia. Se on kaukana tasaisesta, vaan siellä on painanteita ja se kallistuu melko hyvin paikoitellen. Mutta missään ei ole näkyviä halkeamia. Eniten kiinnostaisi tietää, onko se huolimattomuutta alun perin tai voiko se painua kasaan näin ilman halkeamia 50 vuoden aikana? Kun mietin tarkemmin, uskon itse jälkimmäiseen, kun olen nähnyt samaa töissä.

Tyresö
Olen nähnyt monia betoniperustoja suurten siilojen alla, jotka ovat taipuneet siilojen painosta - mutta betonilaatta ei ole murtunut, se näyttää hieman oudolta, koska betoniperustat ovat taipuneet todella paljon.

Mutta kaarevaa holvia, joka taipuu, en ole koskaan nähnyt, mutta olen ehdottomasti kuullut yksityisasiakkaista, jotka ovat säästäneet raudoituksessa (5 mm-matot 10 mm-mattojen sijaan) ja seuraavana vuonna he eivät voi avata tai sulkea alakerran sisäovia ja seinät taipuvat painosta.

Kun vakuutusyhtiö näkee, että holvi on raudoitettu vain 5 mm-matolla, he jättävät asian sikseen.

Täällä katto on hyvä, mutta lattia huonompi. Eri kerroksia siellä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.