Aion muuttaa ja rakentaa uudet seinät makuuhuoneeseen. Takan piippu on talon keskellä, ja kolme pystyssä olevaa lauta-seinää liittyy piippuun. Kaksi näistä on nyt purettu, mutta ne rakennetaan uudelleen.
Olen ymmärtänyt, että koska nämä rakennettiin aikana, jolloin vanhat (tai pikemminkin ei mitkään) palosäännöt koskivat, on ok, että ne ovat suoraan piippua vasten. Mutta kuinka minun pitäisi tehdä nyt, kun rakennan ne uudelleen? Olen lukenut, että mikään palava materiaali ei saa altistua yli 85 asteen lämpötilalle. Piippu ei ole kylmä, mutta ei koskaan muutu niin kuumaksi, että pelkäisin sen yltävän 85 asteeseen pinnassa. Lisäksi seinä liittyy piippuun vain muutamassa pienessä kohdassa, jolloin lämpö haihtuu hyvin.
Kysymys on, saanko asettaa palavaa materiaalia suoraan piippua vasten, kunhan edellä mainittu täyttyy?
Olen jossain lukenut, että palaviin materiaaleihin pitäisi olla 10 cm etäisyyttä. Onko se täysin keksittyä? En halua mieluiten työskennellä kipsin tai muiden sementtipohjaisten levyjen kanssa rakentaessani. Onko tästä kiertotapoja?
Kiitollinen vastauksesta.