6 056 lukukertaa ·
12 vastausta
6k lukukertaa
12 vastausta
Reikä seinässä
Hei!
Olen saanut vedettyä kuituinternetin taloon ja aion alkaa vetää uusia kaapeleita uudesta lähtöpisteestä laitteisiin, jotka tarvitsevat internet-yhteyttä. Koska en ole valmis purkamaan paljon kipsilevyjä tehdäkseni asentamisesta oikeasti siistiä, ajattelin yksinkertaisesti naulata kaapelit katon listoja pitkin. Kuitenkin kohtasin seuraavan ongelman:
Olen kysynyt useista rakennusliikkeistä, mutta ilmeisesti ei ole mitään kätevää tapaa vetää kaapeli kipsiseinän läpi rikkomatta kipsiä, asentamatta kaapelirasioita ja sitten kipsaamatta kaikkea uudelleen. Ainoa mahdollisuus on sahata ovi karmeihin niin, että kaapelit mahtuvat sitä reittiä, mutta se tuntuu jopa vielä huonommalta idealta kuin koko kipsin murskaaminen seinillä.
Joten miten teet, jos haluat vetää kaapelin seinän läpi? Olen pohtinut ilmanvaihtoputkia, mutta koska seinä on vain 5 cm paksu, en saa sovitettua sitä ratkaisua. Yksinkertaisin ratkaisu saattaa olla vain porata reikä, mutta kun uusia kaapeleita voi tulla lisää, se tuntuu hieman epäkäytännölliseltä.
Ehdotuksia?
Kiitos etukäteen,
Roland
Olen saanut vedettyä kuituinternetin taloon ja aion alkaa vetää uusia kaapeleita uudesta lähtöpisteestä laitteisiin, jotka tarvitsevat internet-yhteyttä. Koska en ole valmis purkamaan paljon kipsilevyjä tehdäkseni asentamisesta oikeasti siistiä, ajattelin yksinkertaisesti naulata kaapelit katon listoja pitkin. Kuitenkin kohtasin seuraavan ongelman:
Olen kysynyt useista rakennusliikkeistä, mutta ilmeisesti ei ole mitään kätevää tapaa vetää kaapeli kipsiseinän läpi rikkomatta kipsiä, asentamatta kaapelirasioita ja sitten kipsaamatta kaikkea uudelleen. Ainoa mahdollisuus on sahata ovi karmeihin niin, että kaapelit mahtuvat sitä reittiä, mutta se tuntuu jopa vielä huonommalta idealta kuin koko kipsin murskaaminen seinillä.
Joten miten teet, jos haluat vetää kaapelin seinän läpi? Olen pohtinut ilmanvaihtoputkia, mutta koska seinä on vain 5 cm paksu, en saa sovitettua sitä ratkaisua. Yksinkertaisin ratkaisu saattaa olla vain porata reikä, mutta kun uusia kaapeleita voi tulla lisää, se tuntuu hieman epäkäytännölliseltä.
Ehdotuksia?
Kiitos etukäteen,
Roland
En ymmärrä! Miksi sinun pitäisi "ottaa kaikki kipsit alas"? Jos haluat vain johdon seinän läpi, sinun tarvitsee vain porata reikä, jolla on sama halkaisija kuin kaapelilla. Jos haluat upottaa rasioita, onhan olemassa "seniorirasioita"/ROT-rasioita, jotka asennetaan jälkikäteen. Luulen, etten oikein ymmärrä, mitä haluat tehdä tai mikä ongelmana on... :blushing:buurd sanoi:Olen kysynyt useista rautakaupoista, mutta ilmeisesti ei ole mitään kätevää tapaa vetää johtoa kipsiseinän läpi ilman, että täytyy rikkoa kipsiä, asentaa sähköasennusrasioita ja sitten kipsata kaikki uudestaan. Ainoa mahdollisuus on sahata ovikarmeihin niin, että johdot mahtuvat sieltä, mutta se tuntuu vielä huonommalta idealta kuin kaikki kipsit seinistä alas.
Saan sisään kuitukaapelin kodinhoitohuoneeseen, jossa on reititin ja muita härveleitä. Kodinhoitohuoneesta minun täytyy vetää
3 verkkokaapelia
1 puhelinkaapeli
ja myöhemmin myös johdot tv:lle, mutta en ole varma, miten ne ratkaistaan, sillä ne voivat olla kaksi tai kolme verkkolankaa lisää, koska en usko, että tavallista antennikaapelia käytetään ip-tv:ssä HD-laadulla.
Haluan tehdä niin, että saan nämä kaapelit ulos kodinhoitohuoneesta ilman että tarvitsee sahata ovenkarmia. Kun saan vain johdot huoneesta toiseen, tiedän, miten pitää toimia sen jälkeen, mutta se, miten viedä nippu kaapeleita näyttää olevan täysin tuntematon taito rautakaupoissa.
Ystävällisin terveisin
Roland
3 verkkokaapelia
1 puhelinkaapeli
ja myöhemmin myös johdot tv:lle, mutta en ole varma, miten ne ratkaistaan, sillä ne voivat olla kaksi tai kolme verkkolankaa lisää, koska en usko, että tavallista antennikaapelia käytetään ip-tv:ssä HD-laadulla.
Haluan tehdä niin, että saan nämä kaapelit ulos kodinhoitohuoneesta ilman että tarvitsee sahata ovenkarmia. Kun saan vain johdot huoneesta toiseen, tiedän, miten pitää toimia sen jälkeen, mutta se, miten viedä nippu kaapeleita näyttää olevan täysin tuntematon taito rautakaupoissa.
Ystävällisin terveisin
Roland
P
Peter_K
Jäsen
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 viestiä
Peter_K
Jäsen
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 viestiä
Sinulla ei ole mitään putkia telekaapeleille, joita voisi hyödyntää? Teimme näin edellisessä talossamme. Ensin vedettiin kaapelit ulos vetolangalla kiinnitettynä ja sitten vedettiin kaikki takaisin sisään niin, että verkkokaapeli oli kiinnitetty vetolankaan, mutta ilman liittimiä.
Peter_K: Ei ole valmiita reikiä, ei. Uskon, että suosittelisin isompaa yhden reiän sijaan, useiden pienten sijaan. Etenkin koska en tänään voi vannoa, että tulevaisuudessa ei tulisi lisää johtoja tai ehkä katoaa, kun uusi teknologia tulee.
Alfredo: Ei taida päästä kovin paljon lähemmäksi tietokoneita, sillä pesutupa on keskeisellä paikalla. Pikemminkin todella kätevää, että "puoli-kiinteä" asennus on huoneessa, jossa ulkonäkö ei ole niin tärkeää.
Alfredo: Ei taida päästä kovin paljon lähemmäksi tietokoneita, sillä pesutupa on keskeisellä paikalla. Pikemminkin todella kätevää, että "puoli-kiinteä" asennus on huoneessa, jossa ulkonäkö ei ole niin tärkeää.
Hei
Löysin kaapelinläpäisyjä Theofilsilta, ehkä se on sellaista mitä etsit?
http://www.theofils.se/productlist.aspx?subgroupid=3042&menuitemid=3042

Löysin kaapelinläpäisyjä Theofilsilta, ehkä se on sellaista mitä etsit?
http://www.theofils.se/productlist.aspx?subgroupid=3042&menuitemid=3042

Klikkaa tästä vastataksesi