84 942 lukukertaa ·
8 vastausta
85k lukukertaa
8 vastausta
Peukalosäännöt valmatulle verantatolle/eteiskatokseen
Istun ja piirrän verannalla/kuistilla, jossa on valmiskatto.
Olen tutustunut jonkin verran googlen kautta hip beam, hip porch jne. saadakseni vinkkejä. Luettavaa löytyy paljon enemmän, ja se vaikuttaa melko monimutkaiselta, siellä on monia kulmia
mutta monilla on apuvälineitä...
Joka tapauksessa, kysymykseni koskevat estetiikkaa.
Eräs tuttu, kirvesmies/rakennustyöntekijä (omat yrityksensä, mutta eläkeläinen tästä vuodesta lähtien) oli sitä mieltä, että pitäisi mennä sivuille yhtä pitkälle kuin katto ulottuu eteenpäin.
Joten, pitäisikö tehdä niin, vai pitäisikö sivuilla olla sama kulma kuin eteenpäin?
Jos kummankin kaltevuuden tulee olla sama, mitä suositellaan? Ajatuksena on, että katto olisi peltikatto, joten minimi kattokaltevuus tiilille ei ole välttämätön, vaan mikä näyttää parhaalta?
Olen avoin vastakysymyksille ja ehdotuksille.
/O
Olen tutustunut jonkin verran googlen kautta hip beam, hip porch jne. saadakseni vinkkejä. Luettavaa löytyy paljon enemmän, ja se vaikuttaa melko monimutkaiselta, siellä on monia kulmia
Joka tapauksessa, kysymykseni koskevat estetiikkaa.
Eräs tuttu, kirvesmies/rakennustyöntekijä (omat yrityksensä, mutta eläkeläinen tästä vuodesta lähtien) oli sitä mieltä, että pitäisi mennä sivuille yhtä pitkälle kuin katto ulottuu eteenpäin.
Joten, pitäisikö tehdä niin, vai pitäisikö sivuilla olla sama kulma kuin eteenpäin?
Jos kummankin kaltevuuden tulee olla sama, mitä suositellaan? Ajatuksena on, että katto olisi peltikatto, joten minimi kattokaltevuus tiilille ei ole välttämätön, vaan mikä näyttää parhaalta?
Olen avoin vastakysymyksille ja ehdotuksille.
/O
Luulen tulleeni siihen johtopäätökseen, että jos on samat kulmat, niin siitä tulee sama mitta... 
Onneksi on cad-ohjelmia, jotka laskevat puolestasi, kun unohtaa trigonometrian....hehe, mutta kerro mielelläsi mielipiteesi joka tapauksessa.
Onneksi on cad-ohjelmia, jotka laskevat puolestasi, kun unohtaa trigonometrian....hehe, mutta kerro mielelläsi mielipiteesi joka tapauksessa.
Kuinka suureksi se tulee?
Mikä kattokulma olet ajatellut?
Mikä kattokulma olet ajatellut?
Aika väsynyt päivän jälkeen, joten en enää tiedä olenko saanut oivalluksen... 
Enk-projekti:
Veranta tulee olemaan noin 4m leveä ja 1,6m syvä, se tulee symmetriseen taloon, yksinkertainen ovi 1m ja 6/13 ikkuna kummallakin puolella ovea.
Aluzink, valkoiset puusepäntyöt.
Enk-projekti:
Veranta tulee olemaan noin 4m leveä ja 1,6m syvä, se tulee symmetriseen taloon, yksinkertainen ovi 1m ja 6/13 ikkuna kummallakin puolella ovea.
Aluzink, valkoiset puusepäntyöt.
Kuinka suuri räystäs olet ajatellut?
Kattokulma nykyisessä talossa?
Kuva nykyisestä talosta?
Kattokulma nykyisessä talossa?
Kuva nykyisestä talosta?
Kuulostaa kivalta JOW - myös täällä suunnitellaan verantaa. Minun verantani tulee talon päätyyn, joka on 6,60 m, ja yritän saada verannan mahdollisimman syväksi ilman, että estetiikka kärsii liikaa. Toiveena on saada syvyyttä 3,80-4,00 m. Valintani katon suhteen perustuu "amerikkalainen veranta" -tunnelmaan, ja yritän saada aikaan niin sanotun hipped roof -katon.
Katso mielellään ketjua täällä Byggahus.se:ssä: http://www.byggahus.se/forum/altan-...kans-veranda-som-inspiration.html#post1286947
Seuraan projektiasi jännityksellä. / Mittbygg
Katso mielellään ketjua täällä Byggahus.se:ssä: http://www.byggahus.se/forum/altan-...kans-veranda-som-inspiration.html#post1286947
Seuraan projektiasi jännityksellä. / Mittbygg
Joo, tämä pitäisi olla pääsisäänkäynnin yläpuolella niin sanotusti, mutta suunnittelussa on myös samankaltainen ratkaisu (mutta eri mittasuhteilla, suurempi) terassin yläpuolelle.
Istun ja kamppailen saadakseni "hip rafter" -kohdan kuntoon cad-ohjelmassani...
Ajattelin, että nyt iltaisin voisin tehdä piirustukset valmiiksi, joten sitten, kun aika koittaa, voi vain leikata ja asentaa ilman huolta kaikista kulmista...
Istun ja kamppailen saadakseni "hip rafter" -kohdan kuntoon cad-ohjelmassani...
Ajattelin, että nyt iltaisin voisin tehdä piirustukset valmiiksi, joten sitten, kun aika koittaa, voi vain leikata ja asentaa ilman huolta kaikista kulmista...
Se on oikein mielenkiintoista seurattavaa, laita mielellään cad-kuva, kun saat sen kuntoon. Asensin cad-ohjelman eilen, mutta luovutin melkein heti, koska se oli liian monimutkainen minulle. Pitäydyn lyijykynässä ja paperissa kuten ennenkinJOW sanoi:Joo, tämän pitäisi olla pääsisäänkäynnin yläpuolella, niin sanotusti, mutta suunnitelmissa on myös samanlainen ratkaisu (vaikka eri mitoin, suurempi) terassin päälle.
Istun ja kamppailen saadakseni "hip rafterin" onnistumaan hyvin cad-ohjelmassani....
Ajattelin, että jos nyt iltaisin teen piirustuksen, niin sitten kun on aika leikata ja asentaa, ei tarvitse miettiä kaikkia kulmia silloin....
Liitän kuvan katosta, joka on lähimpänä omaa ajatustani.
Ystävällisin terveisin
Klikkaa tästä vastataksesi