10 331 lukukertaa ·
22 vastausta
10k lukukertaa
22 vastausta
Käsijohde, näyttääkö tämä ammattimaiselta?
Näin porraskaiteiden välinen siirtymä näyttää, ellei olen aivan väärässä, niin tarkoituksena lienee, että niiden tulisi olla tasaisella tasolla, eikä että korkeusero olisi 20-25cm.
Onko tämä asennettu oikein vai oliko joku päissään töissä?
Olemme jättäneet reklamaation, että se pitäisi säätää niin, että se näyttää hyvältä, mutta emme ole vielä saaneet vastausta talonrakentajalta ajatellaanko se korjata?
Onko tämä asennettu oikein vai oliko joku päissään töissä?
Olemme jättäneet reklamaation, että se pitäisi säätää niin, että se näyttää hyvältä, mutta emme ole vielä saaneet vastausta talonrakentajalta ajatellaanko se korjata?
Viimeksi muokattu:
Vasen puoli on 115 cm portaiden keskeltä alhaalta, ja oikea puoli on 103 cm portaiden keskeltä alapuolelta.SBH sanoi:
Hauska/traaginen asia on, että se näyttää erilaiselta kaikissa taloissa, vaikka samalla kerralla on rakennettu useita samanlaisia taloja.
Mutta jos mittaat ylempi hieman korkeammalta portaikosta? Kun katsoo vangstycke, näkee, että se loivenee, kun portaat menevät kulmassa. En tiedä, miten uusissa taloissa tehdään, mutta vanhemmissa taloissa, joissa olen katsonut, miten kaide on kiinnitetty, on käytetty kaarevia kaiteita, jotta niillä on sama muoto kuin vangstycke.shogo99 sanoi:
Mietin samaa. En tiedä, onko sen pakko olla juuri kuten kuvissa, mutta vähän oudolta sen pitäisi näyttää jossain vaiheessa, jos käytetään suoria käsikaiteita tällaisiin portaisiin. Tasainen korkeus askelmien yli ei mene millään, miten ne ikinä kiinnitetäänkin.mulpac sanoi:
Käsijohteen yläreunan tulee olla 900 mm askelman etureunan yläpuolella.
Itse asiassa alemman käsijohteen pitäisi olla alempana kuin ylemmän. Sitä, että ne eivät ole linjassa nurkissa, pitää sietää, kun on suorat käsijohteet.
Itse asiassa alemman käsijohteen pitäisi olla alempana kuin ylemmän. Sitä, että ne eivät ole linjassa nurkissa, pitää sietää, kun on suorat käsijohteet.
Viimeksi muokattu:
Administrator
· Skåne
· 8 683 viestiä
Oletko varma siitä Immobil? Mielestäni se näyttää täysin hullulta. Mikä talonvalmistaja rakentaa näin?
Onko se mainittu jossain säädöksessä, josta ei voi joustaa? Ehkä voidaan ajatella, että ei pitäisi "sietää" rumia lopputuloksia. Varsinkaan kun se näyttää ketjun tapaan....Immobil sanoi:
Administrator
· Skåne
· 8 683 viestiä
Tarkoitatko, että käytännössä varmistetaan, että ohjaajat ovat linjassa?